حجت الاسلام ماندگاری گفت: امروز عدهای می گویند انتخابات آزاد تا دشمنان بیایند سر سفره ما بنشینند.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام ماندگاری شب گذشته در جمع فعالان فرهنگی شهر مشهد، به بیان برخی ویژگی های مکتب اسلام پرداخت و تصریح کرد: یکی از ارزش های مکتب ما عدم تعارف خدا با انبیاء و همچنین انبیاء با خانواده خودشان است.
وی با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد پایش را جای پای انبیاء بگذارد، باید تعارف و رودرباایستی را ممنوع کند، افزود: در مکتب ما خط کش، حق است و نه افراد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آیه والعصر، قسم به جان پیامبر(ص) است، بیان داشت: در این آیه خدا خطاب به پیامبر(ص) می گوید اگر پایت را کج بگذاری، رگ حیاتت را قطع می کنم.
حجت الاسلام ماندگاری با بیان حکایت دزدی زن یکی از سران قبایل عرب در زمان رسول خدا (ص) گفت: به رسول خدا(ص) گفتند برای اینکه دست زن رئیس قبیله قطع نشود و آبروی رئیس قبیله نرود، به دو نفر پول داده اند که این جرم را بپذیرند. پیامبر(ص) با شنیدن این سخن رنگشان تغییر کرد و فرمودند قسم به خدایی که جانم در اختیار اوست، بعثت و نبوتم در اختیار اوست، اگر فاطمه(س) هم خطا کرده بود، حد خدا را اجرا می کردم؛ این افتخار مکتب ماست.
وی افزود: در زمان امام علی(ع) که ولایت به ایشان رسید عقیل که نابینا و گرفتار مشکلات بود نزد ایشان آمد تا حقش از بیت المال مسلمین را زودتر بگیرد؛ اما امام علی(ع) آهن داغ کف دستش گذاشت و فرمودند می خواهی مرا به آتش غضب الهی بسوزانی؟
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی ایران گفت: ما در زمان انقلاب کسی مانند منتظری را داشتیم که امام خمینی(ره) چندین بار فرمودند من در ایشان خلاصه شده ام؛ اما همین که دید وی پایش را کج گذاشته، پیش چشم میلیون ها نفر امتیاز قائم مقامی را از وی سلب کرد.
امام خمینی(ره) زندانبان سید حسین در جماران بود
وی با بیان اینکه در اسلام به جز بر اساس حق، کسی با کسی عهد اخوت نبسته است، ادامه داد: خداوند در سوره فتح می فرماید «کفر و ایمان ملاک ارتباطات است، نه رئیس بازی و خویشاوندبازی».
حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: سید حسین، نوه امام خمینی(ره) به طرفداری از بنی صدر و منافقین پرداخت، امام شهریه وی را قطع و دستور به زندانی شدنش دادند؛ اما چون می ترسیدند به خاطر نوه ایشان بودن، تفاوتی بین وی و دیگران قائل شوند، در جماران اتاقی را زندان کردند و خودشان زندانبان سیدحسین شدند.
این عضو جبهه پایداری خاطرنشان کرد: در مکتب اسلام معیار عزل و نصب ها، حب و بغض ها و مرده و زنده بادها بر اساس حق و باطل است.
وی با اشاره به همراهی امام خمینی(ره) توسط بنی صدر از پاریس به ایران گفت: هنگامی که بنی صدر ظاهر را حفظ می کرد، امام خمینی(ره) با وی کاری نداشت؛ وقتی به امام خمینی(ره) گفتند شما که می دانید، چرا جلوی وی را نمی گیرید، فرمودند: «11 میلیون به وی رای داده اند، وقتی آنها متوجه شدند، من کار خودم را انجام می دهم».
ماندگاری در ادامه با بیان اینکه اظهار نظر باید براساس حق باشد، بیان داشت: در زیارت آل یاسین معیار حق و باطل نظر حزب، جریان سیاسی و نظر شخصی نیست؛ بلکه معیار دین خداست.
این سخنران مذهبی با اشاره به دوران خلافت امام علی(ع) گفت: یک نویسنده مسیحی نوشت: امام علی(ع) به علت شدت عدالتش کشته شد؛ چون هنگامی که فرمودند «بیت المال را به بیت المال بر می گردانم»، اغتشاش از پای منبر ایشان آغاز شد.
وی یکی از کارهای شیطان را پوشاندن جلوه حق به باطل و بالعکس دانست و افزود: در این راستا در زمان امیرالمومنین(ع) کاری کرده بودند که هنگامی که ایشان در محراب به شهادت رسیدند، مردم شام گفتند مگر علی نماز می خواند؟ حواسمان باشد که برای ما حق را باطل و باطل را حق جلوه ندهند.
حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شناخت حق راحت نیست، تصریح کرد: ما در مکتبمان طرفدار حقیم و با باطل مبارزه می کنیم؛ البته حق و باطلی که درست تشخیص داده شود.
این سخنران مذهبی افزود: عمر بن سعد در زمانی که امام حسین(ع) خط کش حق و یزید مجسمه باطل است، مردم را فریب و باطل را حق جلوه داد.
وی بیان داشت: شهید بهشتی روزی به جماران رفت و به امام خمینی(ره) گفت: پشت در خانه ما شعار نوشتند، امام فرمودند:« تمام کسانی که اکنون شعار بت شکنی خمینی(ره) می دهند، اگر شعاری علیه من هم بدهند، من دست از راهم بر نمی دارم چون راهم حق است»
خطاکار، بدون هیچ ملاحظه ای مجازات شود
حجت الاسلام ماندگاری گفت: امروز ولایت برای ما خط کش است و بسیاری از شهدا، آزادگان و رزمندگان ما برای اقامه حق وارد میدان شدند که حق ناحق و پارتی بازی نشود و اگر حق تشخیص داده شد و کسی از حق خطا کرد، هر کس باشد باید بدون هیچ ملاحظه ای مجازات شود.
این عضو جبهه پایداری با اشاره به فتنه 88 گفت: در این سال رهبر معظم انقلاب گریه کرد، چون عده ای به نام اسلام برای دفاع از اسلام از روش غیر اسلامی استفاده کردند و به بهانه خلاف قانون، خلاف قانون های دیگر را شروع کردند.
وی گفت: اولین دستور اسلام حق مداری و باطل ستیزی است و سر حق با هیچ کس معامله نکرده است.
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه در زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین(ع) عده ای از آنها خواستند با باطل کنار بیایند، بیان داشت: در آن زمان آن بزرگواران نپذیرفتند با باطل کنار بیایند، امروز نیز عده ای می گویند انتخابات آزاد؛ تا دشمنان بیایند سر سفره ما بنشینند؛ اما رهبر معظم انقلاب فرمودند «شاید بعضی ها دلسوز باشند و به این علت این حرف را می زنند، اما این حرف دو ضربه می زند، اول اینکه 34 انتخابات ما مشکل داشته، حالا شما بیایید انتخابات آزاد برگزار کنیم؛ که این امر نظام را زیر سوال می برد و دوم اینکه با دشمنانی که با قرآن و امام حسین(ع) مشکل دارند، کنار بیاییم»
این عضو جبهه پایداری افزود: ما در زمینه حق با کسی کوتاه نمی آییم، تشخیص حق و باطل با مرجع دینی و قانونی است و اگر قرار باشد عموم حق و باطل را تشخیص دهند، هر کس بر اساس منافع خود حرف می زند.
وی به جریان صلح حدیبیه اشاره و تصریح کرد: هنگامی که پیامبر (ص) مفاد این صلح را نوشتند، امیرالمومنین(ع) این صلح نامه را پیش کفار بردند. آنها گفتند نوشته اید، بسم الله الرحمن الرحیم که این را تغییر دهید، رسول الله را بردارید، این حرف کفار یعنی از موضع خود عقب نشینی کنید که در آن زمان پیامبر تشخیص دادند که این عقب نشینی به مصلحت اسلام و مسلمین است و آن را انجام دادند که این کار پیامبر(ص) با اعتراض خلیفه دوم روبرو شد، چون خود را جلوتر از رسول خدا می دید.
حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه پیامبر(ص) و امام علی(ع) شارع مقدس هستند، گفت: سقیفه باطل و علی(ع) حق بود، در این زمان امام علی(ع) تشخیص می دهد سکوت اختیار کند، امتحانی که امام علی(ع) شدند امام حسین(ع) نشد، چون در مدینه حرام زاده ها پشت در خانه آمدند، امام علی(ع) فرمودند: فاطمه جان هر کس به پشت در برود یا باید بیعت کند یا باید کشته شود، من بیعت نمی کنم و اکنون نیز وقت کشتنم نیست، پس شما به پشت در بروید شما که نمی خواهید بیعت کنید.
این کارشناس مذهبی افزود: امام علی(ع) مامور به سکوت بود، هر چند در مقابل چشمش حضرت زهرا (س) را شهید کردند؛ اما همین امام علی(ع) هنگامی که خبر نبش قبر زهرا (س) را برایشان آوردند، دیگر صبر نکرد و آن نا نجیب را به زمین زد، آن هنگام همه فرار کردند چون فهمیدند امام علی(ع) دیگر مامور به صبر نیست.
وی گفت: مصلحتی که امروز ولی اسلام تشخیص داده، حفظ وحدت است و حقیقت برای مصلحتی که ولی امر مسلمین تشخیص دهد، به تعویق می افتد.
ماندگاری با اشاره به دو تعبیر قرآن مبنی بر اینکه مناظره و مباحثه بکنید اما دعوا نه، گفت: در مناظره مردم طرفدار قول قویتر هستند و هر چه مجادله احسنت باشد، تشخیص حق و باطل آسانتر است؛ اما در دعوا مردم به دنبال مظلوم و ظالم هستند.
این کارشناس مذهبی در ادامه با تاکید بر این مهم که جبهه باطل فوق تخصص مظلوم نمایی است، بیان داشت: در مناظره حق، برنده است؛ اما در دعوا مردم توجهشان به مظلوم جلب می شود، مانند اول انقلاب که منافقین مظلوم نمایی می کردند.
نظارت مسئولان با وجود 300 هزار دوربین شهدا
وی با بیان اینکه ما مسئولان جمهوری اسلامی را متدین و خدمت گذار می دانیم تا زمانی که خلافش ثابت شود، گفت: نظر رهبر معظم انقلاب این است که در شرایط کنونی، تضعیف مسئولان، خلاف است.
ماندگاری با بیان اینکه مسئولان با وجود 300 هزار دوربین شهدا نظارت می شوند، افزود: رهبر معظم انقلاب تذکر و سپردن به مراجع قانونی را در خصوص تخلفات مسئولان یادآور شدند و ما نیز باید در صورتی که تذکر جواب را ندادند، ادله را به مراجع قانونی بدهیم نه سایت ها، خبرگزاری ها و کف خیابان.
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در آستانه انتخابات دشمن به دنبال جنگ میان احزاب و تجمع است، ادامه داد: در شرایط امروز حتی اگر حضرت فاطمه(س) کتک خورد باید صبر کنیم، مصلحت جامعه را رهبر معظم انقلاب در آرامش و اعتماد اعلام کردند.
قول می دهم شهردار مشهد پاسخگو باشد
وی با تاکید بر اینکه مشکلات را باید نقد منصفانه و دفاع منطقی کنیم، به اتفاقات شهر مشهد در خصوص استعفای نائب رئیس شورای اسلامی این شهر در مورد تخلفات شهرداری اشاره کرد و گفت: ما اگر خلافی را دیدیم باید تذکر دهیم؛ اگر تذکر چندین بار جواب نداد باید به مراجع قانونی واگذار کنیم، نه اینکه آنها را تبدیل به بحران و آشوب خیابانی کنیم.
حجت الاسلام ماندگاری افزود: اعضای شورای شهر مشهد قاضی نیستند و در مورد خطا باید قاضی تصمیم بگیرد و مرجع تشخیص، قاضی است نه سایت ها، روزنامه ها، خبرگزاری ها و کف خیابان.
وی با بیان اینکه در دعوا با خط کش حق جلو برویم، گفت: من تقاضا می کنم قضییه شهرداری مشهد در همین سطح بماند، همین مقدار پیگیری اش کافی است و بقیه آن فقط از مراجع قانونی دنبال شود و افرادی که اسمشان را برده اند آنجا نظرات خود را بیان کنند.
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات گفت: دشمن برای این انتخابات برای هیاهویی بزرگتر از سال 88 کمین کرده است و می خواهد جنگ احزاب و تجمعی بزرگتر برای سال 92 بکند؛ مراقب باشیم آب به آسیاب دشمن نریزیم.