آخرین اخبار:
کد خبر:۲۴۱۱۸۰
ضرغامی در مراسم قرعه کشی برنامه کاندیداها:

11 ساعت برنامه برای هر کاندیدا در نظر گرفته‌ایم / ادامه برنامه‌ها تا یک روز مانده به انتخابات

رئیس سازمان صداوسیما گفت: هر نامزد ریاست جمهوری 11 ساعت برنامه برای تبلیغات در رسانه ملی دارد و از فردا پخش این برنامه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» عزت الله ضرغامی در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد گفت: گزارش فشرده ای از برنامه نامزدها در صداوسیما تدارک دیده شده و قرعه‌کشی برای اطمینان بیشتر است که برنامه هر نامزد به لحاظ زمان روز و پخش حالت بی‌طرفی در آن رعایت شود.


وی گفت:  از امروز ضبط برنامه‌ها آغاز شده و از فردا پخش این برنامه‌ها از و تا یک روز مانده به انتخابات ادامه دارد.

 

رئیس رسانه ملی ادامه داد: تلاش شده که ساختار تلویزیون و رادیو با تنوع خودش به صورت متوازن هم برای مخاطبان و هم برای نامزدها توزیع شود و منطق پخش در برنامه‌ها رعایت شده تا مخاطبان بتوانند به صورت متنوع از برنامه‌ها استفاده کنند.


ضرغامی گفت:  برنامه‌های حساس برای آنها تکرار در نظر گرفته شده است.


رئیس سازمان صداوسیما گفت:  کارشناسان در برنامه های امسال با یک نگاه علمی و رسانه‌ای با توجه به برنامه های جاری رسانه ملی برنامه را به روی آنتن می‌برند و طوری طراحی شده که برنامه‌ها نزدیک به اذان و یا پخش خبر قطع خواهد شد.


ضرغامی افزود: این گونه‌ برنامه‌ریزی توزیع عادلانه‌ای است و قرعه‌کشی نیز باعث می‌شود هیچ‌گونه ابهامی ایجاد نشود.


وی یادآور شد: شماره یازده تا 18 در این برنامه آماده شده که هر نامزد یک شماره را به خود اختصاص داده است که برنامه‌های آن از قبل چیده شده.


رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های سیما هشت برنامه در نظر گرفتیم که برنامه سی‌دقیقه‌ای نامزد برای معرفی خود با مردم بدون مجری پخش دو مستند که توسط خود نامزدها تولید شده اینها به مدت سی دقیقه که این برنامه‌ها از شبکه یک گفت‌وگوی خبری ویژه دو سیما، برنامه 60 دقیقه‌ای شبکه سه، پاسخ به کارشناسان در شبکه چهار و گفت‌وگوی شبکه خبر که به مدت سی دقیقه است و در شبکه جام‌جم نیز پاسخ به سوالات ابرانیان خارج از کشور به مدت 60 دقیقه تدارک دیده شده.


ضرغامی گفت:  مجموعه برنامه ها در حوزه سیما 25 تا 30 دقیقه در نظر گرفته شده و در واقع هفت ساعت و 15 دقیقه کاندیداها فرصت دارند در سیما برنامه‌های خود را ارائه دهند در صدا هم معرفی نامزدها به مدت سی دقیقه از شبکه سراسری رادیو مصاحبه هر نامزد با رادیو جوان، مصاحبه با رادیو ورزش، مصاحبه با رادیو معارف و پخش صحبت‌های آنان از شبکه پیام در رادیو است که حدود سه ساعت و 45 دقیقه هر نامزد در صدا برنامه خواهد داشت و در مجموعه 11 ساعت برنامه هر نامزد در رسانه ملی دارد.


وی اضافه کرد: در روزهای آخر جدول فشرده‌تر می‌شود و به خاطر حساسیت همه نامزدها مناظره‌ها به صورت حضور هشت نامزد و تخصصی و موضوعی است که در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست برنامه‌ریزی شده که در این مناظره‌ها که سه مناظره‌ است همه نامزدها حضور دارند و باید به سوالات مردم پاسخ بگویند.


رئیس سازمان صدا و سیما گفت: با توجه به اینکه در این دوره نامزدها نسبت به دوره قبل دو برابر هستند و تنوع سیاسی موجود در جامعه و گرایش‌های سیاسی در این دوره حضور دارند به نظر می‌رسد در بین این نامزدها مدل‌های مدیریتی متنوعی حاکم شده و امروز مردم نسبت به برنامه ها و توانمندی‌ها و تعهد به اصول انقلاب با سختگیری نگاه می‌کنند و تصمیم به انتخاب می‌گیرند در واقع این دوره رقابت بین برنامه‌هاست و ما نیز بر روی این مسئله تأکید داریم.


وی ادامه داد‌: پیشنهاد ما به نامزدهای این است که از فضای لازم حداکثر استفاده را داشته باشند که بهترین بیان در بسته‌بندی‌های خوب صورت گیرد و از این زمان اختصاص داده شده به بهترین نحوه استفاده کنند چرا که مخاطبان ما عموم مردم هستند بنابراین هر چه برنامه دقیق‌تر باشد سطح فکر‌، آگاهی و اطلاعات عمومی مردم را افزایش می‌دهد.


رئیس سازمان صداوسیما اظهار داشت: ما نیازهای مردم را رصد می‌کنیم و نظرسنجی‌ها را در اختیار نامزدها می‌گذاریم و در واقع به نامزدها مشاوره می دهیم که اولویت‌ها و نیازهای مردم را بشناسند و نامزدها باید بدانند که این گفت‌وگوها ممکن است آرا مردم را جابه‌جا کند بنابراین این برنامه ها مهم و تأثیرگذار است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه در مناظره‌های دوره قبل این برنامه‌ها به صورت دقیق آسیب‌شناسی شده و مناظره‌ها با نگاه علمی و رسانه‌ای و به دور از هر گونه حواشی طراحی شده است.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار