آخرین اخبار:
کد خبر:۲۵۵۶۰۸

جو بی‌اعتمادی در صنعت خودرو

به دلیل مشکلات متعدد، جوی از بی‌اعتمادی میان قطعه‌سازان، خودروسازان و مصرف‌کنندگان حاکم شده است که باید از بین برود.
جو بی‌اعتمادی در صنعت خودرو

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، بهروز مشهدی عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در یکی دو سال اخیر به دلیل مشکلات مالی خودروسازان، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به تاخیر افتاد که این امر موجب ایجاد جوی از بی‌اعتمادی بین آن‌ها شده است.


وی با بیان این‌که علاوه بر آن وعده‌های داده شده در چند ماه اخیر برای کاهش قیمت خودروها نیز تقریبا محقق نشد، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز به نوبه خود موجب بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان به خودروسازان شده است.


این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: بنابراین هم‌اکنون جوی از بی‌اعتمادی بین سه ضلع اصلی صنعت خودرو که همان قطعه‌سازان، خودروسازان و مصرف‌کنندگان هستند، حاکم شده که این جو باید از بین برود.


وی افزود: ‌اگر قطعه‌ساز اطمینان کامل به خودروساز داشته باشد، به هر شکل ممکن تولید قطعه را ادامه داده و خودروساز می‌تواند تیراژ تولید محصولات خود را حفظ و افزایش دهد.


مشهدی خاطرنشان کرد: ‌از آن سو نیز اگر اعتماد مصرف‌کنندگان به خودروسازان باز گردد، هم فروشندگان خودروی خود را به راحتی فروخته و هم خریداران به راحتی خرید می‌کنند زیرا دیگر نگران بالا و پایین شدن ناگهانی قیمت‌ها و متضرر شدن نخواهند بود.


وی تصریح کرد: بنابراین نخستین وظیفه دولت جدید در حوزه صنعت خودرو، بازیابی اطمینان و اعتماد در میان بازیگران اصلی این صنعت است. البته تحریم‌های اخیر بر ضد صنعت خودرو نیز مزید بر علت شده که در این زمینه نیز باید فعالیت شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار