به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت، با اشاره به ادامه عملیات اجرایی و ریل گذاری در خط سه متروی تهران به منظور آماده سازی این خط برای بهره داری، گفت: هم اکنون بیش از 90 درصد کار اجرایی برای تکمیل نیمه جنوبی خط سه متروی تهران انجام شده و تنها بخشی از ریل گذاری این خط باقی مانده است که تاخیر به وجود آمده نیز به سبب خروج دستگاه حفار تمام اتوماتیک TBM از این خط بود.
وی ادامه داد: پیش از این باید دستگاه TBM را از نیمه جنوبی خط سه متروی تهران خارج می کردیم. بنابراین عملیات ریل گذاری در این قسمت هنوز تکمیل نشده است، اما درباره سایر بخش ها از جمله ایستگاه ها، تجهیزات و ناوگان مشکلی وجود ندارد و همه امکانات آماده است تا به زودی با ریل گذاری بخش باقی مانده، نیمه جنوبی خط سه متروی تهران آماده بهره برداری شود.
به گفته تشکری هاشمی پیش بینی می شود تا نیمه جنوبی خط سه متروی تهران برای شروع سال تحصیلی به بهره برداری رسیده و در اختیار شهروندان تهرانی قرار گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین درباره بهره برداری از خط جدید سامانه اتوبوس های تندرو در بزرگراه امام علی (ع) ابراز داشت: ما همه تلاش خود را انجام می دهیم تا خط جدید سامانه اتوبوس های تندرو در بزرگراه امام علی (ع)هر چه سریع تر آماده بهره برداری شود چرا که BRT اتوبان امام علی (ع) با مشکلات خاصی روبرو است. باید ایمن سازی، نصب پل های عابر پیاده و سایر اقدامات ایمنی و فنی برای بهره برداری از این خط انجام شود.
وی افزود: هم اکنون اتوبوس های این خط آماده شده و ایستگاه ها نیز در حال احداث هستند. همچنین سرپناه های این خط از سامانه های تندرو در کارخانه در حال تولید است. پیش بینی می شود برای شروع سال تحصیلی این خط آماده بهره برداری شود؛ با این وجود اگر بهره برداری از این خط BRT با تاخیر همراه شود هم این تاخیر بسیار کوتاه خواهد بود.