به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در تهران 4 هزار دو چرخه داریم که تلاش می کنیم طی ماه های آتی تعداد دوچرخه های شهر به بیش از 14 هزار دستگاه برسد و تا پایان سال دسترسی شهروندان به دوچرخه آسان تر شود .
وی تصریح کرد: دوچرخه یک وسیله حمل و نقلی پاک است اما طی سال های پیش در تهران و بسیاری از شهرهای کشور به فراموشی سپرده شده بود و مدیریت شهری تهران طی سال های اخیر تلاش کرد دوچرخه سواری را دوباره به شهر بازگرداند.
تشکری با اشاره به اینکه ما به شهروندان پیشنهاد می کنیم برای سفرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنند ادامه داد: گاهی تصور می شود وقتی می گوییم از دوچرخه استفاده کنید منظورمان این است که شهروندا ن از منزل تا محل کارشان که ممکن است چندین کیلومتر باشد از دوچرخه استفاده کند، با توجه به شیب ها، ترافیک تهران ووجود شبکه بزرگراهی و ... برای همه مناطق استفاده از دوچرخه امکان پذیر نیست اما شهروندان می توانند در طی روزی وقتی را برای دوچرخه سواری اختصاص دهند و یا در مسیرهای کوتاه از این وسیله نقلیه بهره مند شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: برای سفرهای کوتاه حداکثر 5 کیلومتر بهتر است از دوچرخه استفاده شود که هم می تواند مفرح باشد و هم می تواند مشکل دسترسی وسیله نقلیه را حل کند.
وی از صدور کارت های هوشمند دوچرخه خبر دارد و گفت: شهروندان با داشتن این کارت ها می توانند در هر خانه دوچرخه که در مسیرشان است دوچرخه بگیرند و به نزدیک ترین خانه دوچرخه مقصد دوچرخه را تحویل دهند .
تشکری هاشمی اظهار کرد: طی سال های گذشته نه دوچرخه ای ربوده شده و نه دوچرخه ای در تهران تخریب شده است و شهروندان از دوچرخه و دوچرخه سواری استقبال خوبی کرده اند.