به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، سید جواد هاشمی روز گذشته در ستاد خبری جشنهای میلاد رضوی گفت: در ایام دهه کرامت رضوی دفاتر راهنمای زائر و کیوسکهای اطلاعرسانی اماکن متبرکه به صورت شبانهروزی به زائران حضرت رضا(ع) خدمات ارائه میکنند.
وی ادامه داد: دفاتر راهنمای زائر نیز در ورودیهای شیخ طوسی، نواب صفوی، بابالرضا(ع) و طبرسی که بیشتر زائران از آنها به زیارت مشرف میشوند، تعبیه شده است.
هاشمینژاد افزود: ارائه نقشههای راهنما، بروشور، برگههای مسابقات، معرفی برنامههای حرم مطهر رضوی در دهه کرامت رضوی و اطلاعاتی در مورد اماکن اقامتی مانند هتلها و مهمانپذیرها و اماکن زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس از جمله خدماتی است که این دفاتر در اختیار زائران قرار میدهند.
مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به ایجاد دفاتر راهنمای زائر از سوی اداره ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در راهآهن مشهد گفت: این دفاتر علاوه بر راهنمایی و اطلاعرسانی، برگههای مسابقات فرهنگی و نقشههای حرم مطهر و مشهد را به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، آذری و اردو به همراه دیگر محصولات فرهنگی در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.
1500 نفر در قسمت راهنمای زائر خدمت میکنند
وی بیان داشت: 1500 خواهر و برادر به صورت افتخاری به عنوان راهنمای زائر در بارگاه منور رضوی مشغول به فعالیت شبانهروزی و ارائه خدمات به زائران هستند.
هاشمی نژاد در پایان به افزایش کشیک راهنمایان زائر خواهر حرم مطهر رضوی اشاره و عنوان کرد: این گروه به صورت افتخاری با استقرار و گشتزنی در صحنهای حرم مطهر، ضمن ارشاد زائران و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر، به سؤالات مختلف زائران پاسخ میدهند.