به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، عطاپور در مراسم نقد و بررسی مستند «انتهای خیابان پاستور» که روز گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های آثار خان جهانی این است که وی سوژه ها را بسرعت ردیابی کرده و درباره آنها فیلم می سازد.
وی با اشاره به یکی از مستندهای خان جهانی گفت: مستند «کلید استادیوم» درباره مردی است که کلیددار استادیومی است و هر روز هزار کلید را برای باز کردن درها امتحان می کند؛ خان جهانی هم در این مستند و هم در آثار دیگرش یک خط طنز را دنبال می کند.
این منتقد سینما در همین زمینه افزود: در مستند «انتهای خیابان پاستور» نیز این خط طنز وجود دارد و باعث خلق لحظه های زیبایی شده است؛ البته این مستند در میانه راه بیش از حد از فیلم های آرشیوی استفاده کرده و همین موضوع از جذابیت فیلم کاسته است.
عطاپور اظهار داشت: «انتهای خیابان پاستور» بر مبنای تأثیرات لحظه ای پیش می رود و طرح برنامه کاملی برای آن در نظر گرفته نشده است؛ به همین دلیل این فیلم در بخش های افت می کند.
وی اظهار داشت: فکر می کنم خان جهانی در این مستند می توانست از تعلیق بیشتری استفاده کند؛ یعنی موقعیت کاندیداها را نسبت به هم بیش از این نشان دهد که گنجاندن نظرسنجی ها در این مستند می توانست کمک شایانی به آن انجام دهد؛ چرا که اگر نظرسنجی به کار می رفت، حضور برخی افراد در لحظه های آخر در انتخابات، به خودی خود نشان داده می شد.
این منتقد سینما با بیان اینکه آثار آرشیوی را می توانیم با رویکرد و روایت جدیدی در مستندهایمان نشان دهیم، گفت: «انتهای خیابان پاستور» از این جهت ارزش دارد که توانسته مجموعه ای از اسناد مربوط به انتخابات را گردآوری کند.