به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از گرگان، دانشگاه منابع طبیعی گرگان در پی درج خبر «اعتراض دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه منابع طبیعی گرگان به امکانات رفاهی» که در نوزدهم مهرماه سال جاری در «خبرگزاری دانشجو» درج شده است، جوابیه ای صادر کرد.
در این جوابیه آمده است: در خصوص اعتراض دانشجویان مبنی بر درخواست دیدار با حبشی، معاون دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و پاسخ اینکه وی در رامسر حضور دارند، باید گفت که وی 18 شهریورماه جاری از ساعت 9 صبح تا 14 در خوابگاه حضور داشته و ضمن بازدیدهای معمول از محوطه به مشکلات عده ای از مراجعان دانشجویی به صورت حضوری رسیدگی کرده است.
در این بیانیه افزوده شده است: مستندات تصویری حضور حبشی در خوابگاه با توجه به استقرار چند دوربین مداربسته در ورودی خوابگاه موجود بوده و قابل ارائه است؛ بنابراین وی در رامسر بوده و نمی تواند به این موضوع رسیدگی کند»، کذب محض است.
همچنین در این جوابیه در خصوص مطلب «افزایش قیمت غذا با توجه به کیفیت پایین و کم شدن حجم آن» گفته شده است: براساس بررسی های به عمل آمده، افزایش قیمت غذا صرفا براساس مصوبات صندوق رفاه و مطابق سایر دانشگاه ها بوده و از آنجایی که نحوه خرید مواد اولیه، طبخ و توزیع و اساسا پیمانکار سلف سرویس دانشگاه در سال تحصیلی جدید عوض نشده است ، مطلب مربوطه صحت نداشته و نشر آن موجب تشویش اذهان مخاطبان می شود.
این جوابیه تاکید کرده است: در زمینه اشاره به مطلب « دریافت پول خوابگاه در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های کشور زودتر گرفته شده است ذکر این نکته ضروری است که براساس مصوبه صندوق رفاه، اجاره بهای خوابگاه باید در ابتدای سال تحصیلی از دانشجویان اخذ شود؛ اما از مجموع 1500 دانشجوی خوابگاهی تا کنون تنها 680 دانشجو اجاره بهای خوابگاه را واریز کرده اند و این موضوع نیز صحت ندارد.
در این جوابیه تصریح شده است: در مورد این مطلب که «عملا خوابگاه به بخش خصوصی واگذار نشده است»، باید گفت که تمامی موارد مربوط به خوابگاه از جمله فضای سبز، نظافت سالن ها، فضای عمومی، محوطه و خدمات سایت کامپیوترخوابگاه ها، نگه داری تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی و توزیع شام به بخش خصوصی و شرکت های مختلف واگذار شده ، واین مطلب عنوان شده نیز کذب محض است.
دراین جوابیه آمده است: در خصوص مشکلاتی نظیر خرابی سرویس های بهداشتی ، چکه کردن سقف ، کمبود دوش و... نیز بیان شده است: روال کار به این صورت است که پس از اعلام موارد توسط دانشجویان ، سعی می شود در اولین فرصت موارد خواسته شده مرتفع گردد و اساسا چنین مسائل و مشکلاتی علیرغم تعمیرات و بهسازی های تابستانه ، جزو مواردی است که امکان معیوب شدن آن در هر زمانی وجود دارد.
در پایان این جوابیه آمده است: در عین حال ضمن سپاس از رسانه های محترم درخصوص انجام رسالت خطیر اطلاع رسانی صادقانه ،انتظار می رود در آستانه پنجاه و ششمین سالگرد تاسیس این دانشگاه به عنوان اولین نهاد آموزش عالی استان گلستان و در ایامی که نسیم «تدبیر » و «امید » فضای جامعه را فرا گرفته است بتوانیم با همکاری ، همفکری و همیاری همه مسئولان محترم و مردم فهیم استان و خیران عزیز با ایجاد بسترها و سازگارهای مناسب و ارایه امکانات صنفی _ رفاهی مناسبتر ، فضای مطلوبی را جهت رشد علمی و فرهنگی دانشجویان گرامی و خدمات خالصانه آنان در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد نماییم.