آخرین اخبار:
کد خبر:۲۸۰۵۸۱
روی موج مخاطبین - 22

نظرخواهی/ «فرزند کمتر، زندگی بهتر» یا «فرزند بیشتر، زندگی شادتر»

به نظر شما «زندگی بهتر» یا «زندگی شادتر»؟ اصلاً فرزندان بیشتر موجب بدتر شدن زندگی می شود؟ یا فرزندان کمتر موجب غمگینی افراد جامعه خواهد شد؟
نظرخواهی/ «فرزند کمتر، زندگی بهتر» یا «فرزند بیشتر، زندگی شادتر»

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، چند وقتی است «خانه طراحان انقلاب اسلامی» که پیش از این با بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» و «شمر زمانه ات را بشناس» در جامعه شناخته شده بودند، این بار با طرحی جدید با نام «با یک گل بهار نمی شود» به سطح شهر تهران بازگشته اند.


در این تصاویر در ابتدا خانواده ای دو نفره را نشان می دهد که به سختی در حال رکاب یا پارو زدن هستند. سپس در ادامه تصویر خانواده ای پر جمعیت را نشان می دهد که با توجه به تعداد فرزندان بیشتر همین عمل سخت تبدیل به تفریح شده است. در وسط این طرح نیز ذیل «با یک گل بهار نمی شود» نوشته شده: «فرزند بیشتر، زندگی شادتر».

 

فرزند بیشتر، زندگی شادتر


جدا از نقدهای فنی که البته به درستی به بیلبوردها وارد است، انتشار این تصاویر در سطح اینترنت بازخوردهای فراوانی را به دنبال داشت. بیشتر نظرات بر سر مسئله وضعیت اقتصادی جامعه و بار مالی فرزندان بیشتر تکیه داشتند. این گروه از مخاطبان اولاً کمبود مالی و نبود شرایط کافی برای ازدواج را مهمترین دلیل فرزندان کم در نظر گرفته اند. همچنین نگرانی از توانایی مالی چرخاندن خانواده ای با جمعیت بیشتر، دلیل دیگر روی گردانی از جمعیت بیشتر مطرح شده بود.


گروه دیگری از مخاطبان نیز با بیان دلایل فرهنگی، ناتوانی پدرها و مادرهای نسل جدید برای تربیت فرزندان را عمده ترین دلیل سرباز زدن این نسل از بچه های بیشتر عنوان کرده اند. به عقیده این گروه والدین مجبور هستند وقت بیشتری را در بیرون از خانه صرف کنند و در نتیجه وقت کمتری به بچه ها اختصاص می یابد. همچنین نسل جدید مانند گذشته توانایی کنترل بچه هایشان را ندارند. بنابراین جامعه در زمینه تربیت کودک دچار بحران می شود.


در مقابل گروه دیگری از مخاطبان سایت ها، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی در طرفداری از این بیلبورد، جمعیت بیشتر را هم برای جامعه و کشور و هم برای خود افراد جامعه مفید دانسته اند.


همچنین برخی افراد از این گروه عنوان کرده اند وقتی خداوند عهد کرده رزق فرزند را همراه آنان در زندگی جاری می کند، نگرانی از وضعیت مالی آینده، در معنایی بی اعتمادی به خداوند است.


مخاطبین گرامی می توانند نظرات خود درباره این موضوع را در قسمت نظرات درج نمایند.

 

به نظر شما «زندگی بهتر» یا «زندگی شادتر»؟ اصلاً فرزندان بیشتر موجب بدتر شدن زندگی می شود؟ یا فرزندان کمتر موجب غمگینی افراد جامعه خواهد شد؟

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
سلام
به نظرم بچه خوب هست البته نه زياد و نه کم
ما به فرمايش رهبر گوش مي دهيم و ...
فرزند بيشتر آينده ي کشور شادتر
ياعلي
41
19
محمد
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
با اين تفكراتتان ايران را نابود مي كنيد...
علي
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
بچه هم رزق مي آورد هم رحمت مي آورد
حالا به نظر شما براي بچه آوردن زياد و کم مي شود آورد چه عقلي رحمت را محدود مي کند يا کدام فردي را پيدا مي کني که رزق و روزي را محدود بخواهد...؟
ماريه
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
آقا محمد بايد بگم شما با اين تفکراتتون ايران را نابود مي کنيد!بببله
محمد
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
من يك روشنفكر هستم و اشعار پائولو كوئيليو را مي خوانم.
من به فرزند كمتر زندگي بهتر راي مي دهم چون زندگي بهتر در غرب نتيجه زندگي با فرزند كمتر مي باشد
15
57
فرزند ايران
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
زندگي بهتر در غرب؟؟؟!!!
علي
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
جناب آقاي به اصطلاح روشن فکر اولا کجا غربيا زندگيشون بهتره همين امريکا اگه مصرف آرامبخش روزانشونو بين مردم جهان تقسيم کنيم مردم دنيا تا چند روز خوابن شما که اشعار کئوليو رو مي خونين خوبه اين آمار ارقامو هم بدونين
اين شعارو هم همون غربيا تو دهن بعضي از خدا بي خبرا انداختن اين وهابيا دارن 10 تا10تا بچه ميارن تو ايران دارن به ريش هرچي شيعه اس مي خندن 20 سال ديگه اگه همين وضع پيش بره جمعيت اونا خيلي به شيعه ها نزديک ميشه اونوقت ما هم شرايطمون ميشه مثل سوريه بعد 20 سال بعد ازت مي پرسم زندگيت بهتره يه نه
رفيق
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۹
زندگي غرب دقيقا کجاش خوبه... زندگي حيواني که آخرش به خودکشي يا دگرکشي منجر مي شود.
آقاجاني
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کدام زندگي بهتر
خودسوزي در تلاويو رو ميگي يا جنبش 99 درصدي در امريکا و اروپا
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
آفرين آفرين دم قاليباف گرم بلا اين بيلبوردهاش
31
9
رفيق
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۷
قاليبافو خوب اومدي... درود بر اين بزرگمرد انقلابي
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
البته که بايد جمعيت را جوان نگهداريم اين يک امر بديهي است. کدام عقل سليم يممکن است با اين ام رمخالف باشد؟
38
10
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
حالا جمعيت دارين زياد ميکنين واسه چي؟ خرج نون آبشون رو کي ميده بابا؟ بيخودي دردسر درست نکنين
17
47
علي
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
خرج خود ما را کي مي دهد؟
همان که خرج ما را مي دهد خرج فرزندانمان را خواهد داد.
علي
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
روزي همه ما دست خداست و بس
اگر ايمان داشته باشيم
صفري
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
ميدونيد ترس تهيه همين نون آبي که ايشان ميگن از کجا نشات ميگيره. دقيقا برمي گرده به همون نوع تربيت چون ماها ياد نگرفتيم که جرات و جسارت داشته باشيم و تن به کار بدهيم هميشه از دور مي ايستيم و ميگيم حالا نعلش کن. نسل حاضر که ماها هستيم خيلي تنبل شديم اميدواريم نسل بعدي رو مثل خودمون تربيت نکنيم!!!!!
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
آهاي جوونا! زود باشين ازدواج کنين تا کشور از خطر کاهش جمعيت نجات پيدا کنه
39
12
مهدي
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
دلت خوشه يا جيبت پره.
سرباز
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
اين چه حرفيه!
کلي روايت هست که کساني که از ترس فقر ازدواج نميکنند به خدا سو ظن دارند...
توبه کن برادر
يک جوان بيکار
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
به نظرت همه خوششان مي آيد در جواني آروزي ازدواج نکنند همه آروزي تشکيل خانواده دارند ولي وقتي نه کار درست و نه يک اقتصاد رو پا نداشته باشيم بايد فردا چگونه بريم خواستگاري خودتان گول مي زنيد چرا از احاديث بزرگان دين در مورد فقر ياد نمي کنيد . چرا نمي گوييد وقتي پدري دو شيفت از 5 صبح تا 12 شب اضا فه کار مي کند آخرش چرا روي سجاده نمازش يواشکي گريه مي کند براي دختردم بختش که نمي تواند جهزيه اش جور کنه يا براي تحصيل پسرش پول دانشگاه فراهم کند من نمي خواهم نقش اين پدر را در آينده داشته باشم لطف عالي زياد همان مجرد با گناه عزب ماندن بمانيم بهتر از اين سوال فرزندانم است که بابا چرا وقتي مي دانستي نمي توني زندگي درستي داشته باشي ما رو هم بدبخت کردي بچه چه مي خواستي. اين را جواب ندارم بگم .
رفيق
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۷
با وجود ارادت سرباز بودنم نسبت به حضرت آقا منم با اين جوان بيکار موافقم ... آره ازدواج تو اول جووني عاليه اما به چه قيمت . با اين وضع مديريت و اشتغال اين جووناي بيکار نبايد ازدواج کنن چون هم پدر شرمنده بچه ميشه هم فرداش اون خانواده از فرط فقر به فساد کشيده ميشه ... پس به جاي نسل فاسد زياد به نظرم نسل پاک کمتر باشه بهتره.
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
به نظرم 6تا بچه کافيه
39
16
هادي
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
با سلام
علت تلاش براي گسترش شعار فرزند بيشتر، براي افزايش جمعيت ايران مثلا از 70 به 100 ميليون نفر يا بيشتر نيست. بلکه براي اين است که وضعيت فعلي فرزند آوري، موجب رشد منفي جمعيت و ايجاد جامعه اي پير در آينده مي شود.

رشد جمعيت حداقل بايد در وضعيت ثابتي قرار بگيرد نه اينکه رشد منفي داشته باشد.
26
11
ماريه
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
من با فرزند بيشتر موافقم ولي فقط خواهشا آقايون بدنيا بيارن!
22
28
رفيق
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۵
خانم هاي امروز تنها کاري که تو زندگي انجام ميدن يه بچه به دنيا آوردنه اون هم با هزينه هاي ميليوني... حالا اگر قرار باشه اين کار را آقايون انجام بدن خانما بلا استفاده و عامل اصلي آلودگي هوابه شمار مي آيند... پس قربون خدا که هيچ کارش بي حکمت نيست و هيچوقت چنين قابليتي تو مرد ايجاد نميشه.
مجتبي
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
مطيع امر رهبريم...
40
15
علي
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
فرزند بيشتر زندگي بهتر (عين واقيت است و نه تشبيه لاکن افراد بي تجربه اند و از واقع خبر ندارند و الا خوشي پر جمعيت ها را مقايسه کنيد با کم چمعيت ها متوجه مي شويد.
فرزند به زندگي روح مي بخشد صفاي زندگي به اولادش است اولاد هرچه بيشتر رزقتان بيشتر است صفاي خانه شادتر و پر نشاط تر است نترسيد از سخنان جهل گونه که همه از فقر علوم است وعده ي خدا حق است نترسيد از روزي اولاد که چه کسي مي خواهد روزيشان را بدهد اين چه سوال احمقانه ايست مگر تا بحال روزي تو را که داده مگر تا به حال روزي پدر و مادرت را که نداده؟
همان که روزي آنها را داده زين پس روزي تو و همسرت را به تو خواهد داد و زين بعد روزي تو و همسر و اولادت را هم به تو خواهد داد.
اين وعده الهي است که او وعده او هميشه راست است.
36
11
سنگ صبور
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
حرف شما رو قبول دارم اينکه هر قشري با هر فرهنگي و هر عقيده مذهبي اي ملزم به اطاعت نيست. شرايط و لوازم آن بيشتر از ماديات، معنوي و فرهنگيه. جامعه علاوه بر جوان بودن، نياز به روح معنويت و فرهنگ غني دارد. عالمانه به همه چيز نگاه کنيم.
صفري
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
هدف از افزايش جمعيت صرفا افزايش نژاد ايراني و يا جوان سازي ملت نيست شايد اگر بگوييم افزايش کميت در کنار افزايش کيفيت بايد صورت بگيرد پربي راه نگفته باشيم. زيرا جمعيتي که تعقل برتر و همتي براي ارتقا سطح کيفي جامعه خود نباشد دقيقا همان نون خور هاي خواهند شد که آقايان در دوره هاي قبل از آنها هراس داشتند به نظر من خانواده هايي بايد فرزند زياد داشته باشند که از پس تربيت ديني آنها برايند و صرفا توان اقتصادي نبايد در نظر گرفته شود.
20
6
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
ميشه براي يکبار هم که شده شعاري حرف نزنيم

هرکي دستش به دهنش مي رسه و مي تونه براي بچه هاش شغل ايجاد کنه بچه بيشتر بياره هر کي نمي تونه بچه کمتر بياره
20
18
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
آنچه که مي شه در يه مقايسه بين بچههاي خانوادههاي پرجمعيت و کم جمعيت ديد اينکه اونايي که يه بچه دارن، بچه ي خيلي لوس و پرمدعا و خودخواهي بار مي ياد که اصلاً براي جامعه و خودش و خانوادش مطلوب و مفيد نيست و نه تنها باري از دئش کسي برنمي داره بلکه باري بر دوش همه!
23
11
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
اگه يکم فکر کنيد ميفهميد داداش و آبجي چقدر خوبه و هر چي بيشتر باشن بهتره بعد هم اگه از تجملات بکاهيم و به سبک زندگي اسلامي برگرديم ميتونيم زندگي خوب و شلوغي داشته باشيم
لبيک يا خامنه اي لبيک يا حسين است
39
11
123
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
نه فرزند کم اما لوس و پر توقع
و نه فرزند زياد بدون تربيت درست
تعداد فرزند متعادل = زندگي بهتر و شادتر
37
10
مينا
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
ايول
بچه زياد در صورت خوبه كه ما بتونيم درست تربيت كنيم
اونم يه تربيت اسلامي
به نظرتون چند درصد مادران اكنون جامعه ما و مادران آينده ما بلد هستند بچه هاي خودشون را اسلامي تربيت كنند؟
فرزند ايران
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
يه جمله قشنگ هست که ميگه بچه ها بايد زياد باشن،وقتي کوچيکن باهم سرگرم باشن و بزرگ هم که شدن پشت هم باشن تو زندگي

به نظرم حداقل 3 تا باشن خوبه

غير ازون شما فکر کنيد که الان جامعه جوونه، اين همه کارمند و کارگر و کلا جوون تنبل هر روز وقت بقيه رو ميگيرن. فکر کن اين جماعت بخوان پير هم بشن. ديگه رسما هيچ کاري تو کشور پيش نميره!!!
41
12
سلام
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
بچه زياد واقعا خوبه ولي به شرطي كه پول واسه خورد و خوراك و وقت واسه تربيت و شغل براي آيندش و هزارتا چيز ديگه فراهم باشه و گر نه وقتي بچه بزرگ شد كلي بهت ناله و نفرين ميكنه كه چرا به اين دنيا اورديش
ريحان
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
سلام
بله فرزند بيشتر زندگي شادتر.
نميشه هم فقط بگيم مطيع امر رهبريم. بايد بدونيم دليلد حساسيت آقا رو اين مسئله چيه که وقتي جامعه از ما جواب ميخواد بتونيم تبيين کنيم.
همه که مثل ما فکر نميکنن.
اما اگه همين ما بجه حزب اللهي ها تمام و کمال به خواسته ها و مطالبات آقا جامه عمل بپوشونيم ميشه عملا يه سري چيزا رو به بقيه نشون داد. تغيير اساسي در سبک زندگي يکي از موارديه که با فهم درست و رعايت کردنش ميتونه به اينجا منجر شه که مردم ببينن بچه زياد از لحاظ اقصادي مشکل به وجود نمياره.
يک سيستم بايد همه جاش به همه جاش بخونه. نميشه بچه زياد بياريم در حاليکه خيلي از مسائل رو رعايت نميکنيم. پس پيش قراول و خط شکن هاي اين مسير باز ما حزب اللهي هاهستيم که ادعاهاي خودمونو مبني بر"مطيع امر رهبريم" ثابت کنيم
2
4
نقد
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
چيزي که توي اين عکس خيلي واضحه اينه که طراح اين عکس خيلي پسر دوست بوده همه فرزندان تو اين عکس پسره فقط يک دونه دختر گذاشته اونم اون ته ته که اگه چيزي شد دختره ته باشه شايد منظورش اينه که کمبود پسر داره ميشه
3
4
دانشجو
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
يک مفتي وهابي گفته تا ميتوانيد فرزند بياوريد که ايران فردا از آن ماست بنابر گزارشي که تازگي ها رسيده در ورودي هاي مدرسه در امسال شيعه و سني يکسان بودن
شما فک کنيد امام زمان وقتي ان شاء الله ظهور مي کنند سرباز پا به رکاب و جوان مي خواند يا پير؟
شيعه در ايران داره روبه پيري ميره
6
6
مريم
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
بستگي به سطح اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي خانواده ها داره. اگر خانواده اي وضع مالي مناسبي دارن و پدر و مادر از سواد و شعور کافي براي تربيت بچه برخوردارن فرزند بيشتر - البته حداکثر 4 تا - زندگي رو واقعا شاد مي کنه اما اگر خانواده پول و فرهنگ و سواد کافي نداشته باشن بهتره در حق خودشون و اجتماع لطف کنن و بدبخت هاي بيشتري! به جامعه اضافه نکنن
3
2
مريم
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
بستگي به سطح اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي خانواده ها داره. اگر خانواده اي وضع مالي مناسبي دارن و پدر و مادر از سواد و شعور کافي براي تربيت بچه برخوردارن فرزند بيشتر - البته حداکثر 4 تا - زندگي رو واقعا شاد مي کنه اما اگر خانواده پول و فرهنگ و سواد کافي نداشته باشن بهتره در حق خودشون و اجتماع لطف کنن و بدبخت هاي بيشتري! به جامعه اضافه نکنن
0
1
فاطمه
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
من خودم اول فکر مي کردم يه بچه کافي،اما باصحبت هاي آقا الان که فکر مي کنم.يه بچه واقعاً شادي آور براي پدر ومادر نيست.خود بچه هم تنها مي مونه.
1
6
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
خوب ما خيلي دوست داريم خيلي بچه داشته باشيم ولي خوب فعلا که همسر نداريم.
2
4
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
فرزندکمتر=زندگي بهتر
9
9
علي
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
خيلي بده که وقتي معارف قوي اسلامي داريم اونوقت براي اثبات گفتمون از غربي ها ملاک بياوريم.
ولي اين و براي دوستاني که نگاهشون معطوف به اون سمت آب هاست ميگم که کشورهاي غربي براي فرزند آوري مزايايي قائل شده اند که واقعا بعضي از آنها جاي تعجب داره في المثل اون مرد آمريکايي که براي 8 يا 12 فرزند بهش نشان ملي اعطا شد. کشور سوئد از نبود نيروي جوان رنج مي برد چرا که رشد جمعيت مثلث برعکس شده است. نبود
اين قسمتم براي دوستان آريايي پرستمون مي گم نيروي کار کشور فرانسه را در حال حاظر نيمي سفيد پوست و نيمي سياه پوست کرده بدليل واردات نيروي کار که عنوان برده گفته مي شده.
جور ديگري بايد نگاه کرد...
4
4
اميررضا
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳
قابل توجه متولدين دهه 70 كه نه خواهر دارن و نه برادر مي رساند كه پدر و مادرتون را واسه نداشتن نعمت خواهر و برادر سرزنش نكنيد بلكه دولت محترم هاشمي را مسبب اصلي فرزند كمتر زندگي بهتر بدانيد..........
به دنياي زندگي بدون خواهر و برادر و بدون خاله و عمه و عموي و دايي خوش آمديد
10
6
بدون نام
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱
هـــــــــــــــــــــي. اي خدا.
کامنت ها رو مي خونم فقط و فقط متاسف ميشم.
وقتي نمي تونيم الان از اين ظرفيت عظيم جوانان کشور درست استفاده کنيم که سربار جامعه شدن...با چه رويي ميگيم فرزند بيشتر؟!!
آقايوني که ميگن فرزند بيشتر...دنبال رفاه مردمشون نيستن.اينا فقط به هر قيمتي که شده ميخوان از اين جوونا براي روز مبادا که مثلا ممکنه جنگي پيش بياد استفاده کنن.(هرچند که مي دونم اين نظر چاپ نمي شه)
11
8
صابرخان
-
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
به نظر من اين حرف که ما تو خرج يه بچه مونديم حرف درستي نيست! 70 ميليون جمعيت براي کشوري که يک سوم اروپا مساحت داره و اين همه ثروت طبيعي خيلي پايينه. متاسفانه بي کفايتي مسئولين ما باعث شده مردم به دليل مشکلات اقتصادي از بچه دار شدن بترسند. با اين حال خانواده هاي پرجمعيتي که من در اطرافم مي بينم شادتر و زنده تر از خانواده هاي کم جمعيت اند. نکته ديگر اين است که ايران به عنوان تنها کشوري که داعيه نظام جمهوري اسلامي دارد نيازمند جمعيت زياد اما تربيت شده است... والا اگر جمعيت ما فرض بشود 300 ميليون اما ديگر از حيا، عفت و اخلاق چيزي باقي نمانده باشد جمعيت زياد به چه دردمان مي خورد؟؟
5
7
شکوفه
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵
کلا از اون جايي که شادي هميشه خوبه «فرزند بيشتر، زندگي شادتر » بهتره

اما بايد توجه کرد اين شادي به چه قيمتي به دست مياد

دوتاش خوبه!
4
7
علي..
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴
فرزند بيشتر زندگي شادتر، روزي فرزند با خداست نه خلق خدا
14
8
آموزگار بسيجي
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷
اگر از مصرف گرايي هاي بيجا بکاهيم زندگي شادتري خواهيم داشت. و داشتن زندگي بهتر به فرزند کمتر ربطي ندارد
من دانش آموزي دارم که تنها فرزند خانواده است و وقتي که به پدرش گفتم فرزند شما به دليل تنها بودن در خانه مشکلاتي دارد او نياز به برادر و يا خواهر (هم بازي) در خانه دارد پاسخ داد از هزينه همين يکي هم بر نمي آيم در حالي که يک سال در ميان مبلمان يا پرده هاي خانه خودشان را تعويض مي کنند
خانه طراحان انقلاب اسلامي بايد بيلبورد هايي با اين مضمون هم طراحي کند
مصرف گرايي کمتر آرامش بيشتر
20
7
نسيم
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
ديگه دوره اين حرف ها گذشته فرزند کمتر دغدغه کمتر زندگي راحت تر آرامش بيشتر!
کي گفته اگه بچه ها زياد باشن بزرگ شن پشت هم وايميسن؟! پدر و مادرهاي ما سال تا سال خواهر و برادراشون رو نمي ببينن چه برسه پشت هم وايسن تازه همه شون هم واسه ارث و ميراث با هم دعوا دارن
13
11
دوستانه
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
به نظر شما بچه زياد كلي به نفع كشوره حرفتون هم كاملا درسته ولي يه حساب سر انگشتي انجام بدي با اين اقتصاد بيمار كه با يه توافق ساده كلي پايين و بالا ميشه و اين اوضاع بيكاري پسران با اين اوضاع بالا رفتن سن ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق يا نازايي كلي زوج جوان و بيماري هاي مختلف كه براي درمانشون كلي بايد هزينه كرد با اون همه زير ميزي پزشكان وكلي سنگ بزرگ و كوجيك حالا اومديم با يه شعر فرزند بيشتر زندگيه شاد تر ميخاهيم تعداد جمعيت را بالا ببريم
حالا اگر دولت بياد اين سنگها را برداره و مردم زندگي شاد داشته باشند يا بهتره بگم دلشون شاد باشه و لازم نباشه مرد و زن خانواده از صبح تاريكي تا غروب آفتاب كاركنند تا آخر ماه بخواند اقساط وامهايي كه براي يه زندگيه معمولي گرفته اند را پرداخت كنند.
12
13
محمد
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
فرزند بيشتر زندگي بهتر و شادتر شعار مناسب تري است
14
9
rtcivil
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
جمعيت ما بايد کم بشه که آقايون بفهمند سربازي ي چيز اضافه ست
اينجا اون جايي نيست که بسيجي وار بزنيم خط رو بشکنيم
اول مسئولين ذي ربط بايد بيان شرايط رو فراهم کنند
بعد اگه جوون هاي ما خوشي زد زير دلشون و با وجود امکانات نخواستن ازدواج کنند.اون موقع از اين تبليغات بکنيد.
من که 24 سالمه و الان حداقل 3 سال دوست دارم ازدواج بکنم ولي خب...
8
12
بدون نام
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
تعداد فرزند هر خانواده رو فرهنگ اون خانواده تعيين ميکنه و به نظر من يه بحث حاکميتي نيست
هرچند که در برخي ادوار دولت جلوي کثرت فرزندر و گرفت!
به نظر من تعداد فرزند مناسب در زندگي هاي فعلي شهرنشيني 2 الي 3 فرزند با اختلاف سني هاي نزديک بهم هست
البته اگر به اين اصل معتقد باشيم که خدا روزي بنده هاشو ميرسونه پس نبايد دغدغه اي براي روزي فرزندان داشته باشيم هرچند اين دليل نميشه دست از تلاش براي چرخش زندگي برداريم
11
2
علي
-
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷
کو زنش که بچه دارم شيم
9
5
محمد جوادي
-
۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۳
فرزند بيشتر آقــــــا ...
نگه خونوادهي بابا مامانامون نيستن ... الان هم ما خاله عمو داريم و هم اونا کلي داداش و خواهر
خونواده بابام 8 و خونواده مادرم 12 نفرن ...
مي خوام بدونم از اون موقع تا الان با وجود اينکه هردوشون پدراشون بابا مدرسه بوده کدومشون از گشنگي مردن ...؟
8
11
حميدرضا
-
۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
مشکلات جوانان از جمله کار ، مسکن ، ازدواج و ... درست کنيد ، وقتي مشکلي نباشه بچه آوري هم راحت ميشه . توي اين گروني ، نبود شغل و امنيت شغلي ، نداشتن يه سرپناه ( خانه ) و ... چطور جوون ما ازدواج کنه و بچه دار بشه ؟
11
2
بدون نام
-
۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
فرزند بيشتر خيلي خوبه
شايد ما يکم نازک نارنجي شده باشيم و بخوايم همه ويژگي هاي زندگي نرمال رو داشته باشيم بعدبه فکر بچه ادار شدن هم برسيم
اما... از حق نگذريم با خونه هاي 45 و 50 و نهايتا80 متري با صاحب خونه هايي که دنبال دو زوج جوونن و کرايه هاي سرسام آور، امکان داره ؟
11
4
بدون نام
-
۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
فرزند بيشتر زندگي شادتر
10
14
بدون نام
-
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
سلام
اين تبليغ يا فرهنگ سازي نيست که فقط باعث کاهش جمعيت شده با اين درآمدهاي پايين و هزينه هاي بالا و خونه هاي کوچيک و اجاره هاي بالا و کمبود جدي آب و کمبود جدي گاز تو ايام سرد سال خودخواهي بفکر بچه بيشتر بودن
10
6
محا
۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
همان کس که دندان دهد نان دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
من حتی اگه وضعیت مالیم خوب باشه فرزند زیاد نمیارم چون بچه مسئولیت داره الکی نیست که بزای و رها کنی به امان خدا که خودش بزرگ میشه.
10
3
پربازدیدترین آخرین اخبار