فیلم «لامپ صد» ریتم بسیار کندی دارد طوری که به راحتی سالن سینما را تبدیل به محل مناسبی برای خوابیدن میکند.
گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، فیلم «لامپ صد» پس از کارگردانی و بازی در سریالهای متعدد طنز اولین فیلم سینمایی سعید آقاخانی در مقام کارگردانی است اولین فیلم سینمایی آقاخانی با سریالهای او شباهتها و تفاوتهایی دارد تفاوت آنها در جدی بودن داستان و لحن فیلم لامپ صد و طنز بودن سریالهای آقاخانی و شباهت آنها در ضعف شدید ساختار و فیلمنامه این فیلمها و سریالهاست.
پیش از اکران لامپ صد با توجه به فضای جدی داستان این امید وجود داشت که آقاخانی بتواند در سینما کار متفاوتتر و باکیفیتتری نسبت به تلویزیون ارائه دهد اما این اتفاق نیفتاد لامپ صد داستان مرد معتادی است که به دلیل مصرف مواد مخدر مدام توهم میزند و مرز بین خیال و واقعیت و حتی زمان شبانه روز برای او از بین رفته است او دائما خانواده خود را آزار میدهد و با استفاده از روشهای ناشایست سعی میکند جواب تست اعتیادش منفی باشد تا همسرش نتواند از او جدا شود اما در نهایت تصمیم میگیرد برای همیشه ترک کند و به همین دلیل به یک منطقه کویری میرود و طی سه روز ماندن در کویر از اعتیاد نجات پیدا میکند!
زمان طولانی «لامپ صد» با داستانی نحیف پیش میرود که ظرفیت این زمان طولانی را ندارد و ریتم آن به اندازهای کند و کسلکننده است که سالن سینما را تبدیل به محل مناسبی برای خوابیدن میکند البته این مسئله معضلی است که فیلمهای این روزها قالبا دچار آن هستند لامپ صد مجموعهای پلانها و سکانهایی است که در کنار هم چیده شدهاند اما بسیاری از سکانهای آن فاقد منطق داستانی موجه است و نمیتوان آن را از نظر عقلانی توجیه کرد.
کاراکتر مرد معتاد این فیلم و بازی محسن طنابنده کاراکتری است که کار چندانی برای شخصیتپردازی آن انجام نشده و همان تیپ همیشگی از معتادان را نشان میدهد که در تلویزیون و رادیو مدام تکرار میشود کاراکتر دیگر فیلم که عمدتا اعضای خانواده او میباشند نیز از این قاعده مستثنی نیستند با این وجود بازی محسن طنابنده تنها نقطه قوت فیلم است که البته بازی او نیز با نقش های خوب دیگر او در سایر فیلمها فاصله قابل ملاحظهای دارد.
لامپ صد نه تنها ريتم کندي نداشت بلکه فيلمي کاملا متفاوت و هماهنگ بود که تماشاگر را به خوبي با خود همراه ميساخت.