هزینه آشکار هر سرباز حدود 2 میلیون تومان است/ سهم دوره سربازی در تعویق ازدواج زیاد نیست/ 60 تا 180 هزارتومان، حقوق ماهانه هر سرباز
سردار کریمی در گفتگوی تفصیلی با «خبرگزاری دانشجو»:
جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی که دوره خدمت سربازی را برای یک فرد افتخار می‌داند معتقد است این دوره دوساله تاثیر ناچیزی در به تعویق افتادن ازدواج جوانان دارد، آن قدر که قابل طرح و بحث نیست.
تعداد نظرات: ۳۸
M-M
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
سلام
سوال های خوبی بود اما ...
چه جوابهای قانع کننده ای...
اون یکی می گه یه سری غصه فرهنگ جوونا می خورن غصه بهشت رفتن مردم رو
طبق تحقیقان بدون منبع باید 24 ماه رفت سربازی چرا که اگه نرن عمرشون تلف نمیشه.
"کسانی که معافیت می گیرند هم در جامعه بررسی کنید می بینید که آن ها هم ازدواج نمی کنند؛ سهم سربازی در ازدواج به اندازه ای نیست که راجع به آن صحبت می شود؛ با مطالعاتی که انجام شده است در می یابیم که جنبه های دیگر اقتصادی، اجتماعی و... کار را سخت می کند؛ البته تاثیر سربازی را رد نمی کنم چرا می توان گفت اگر این دوره نباشد درصدی از جوانان ازدواج می کنند."
چی بنویسم ...
.
.
.



محمد جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
سهم سربازی در تعویق ازدواج زیاد نیست؟؟؟؟
یعنی ما خورشیدو ببینیم بگیم شبه؟؟؟
اگه سربازی نباشه ما جوونا برای چی رشته ای که کار براش پیدا نمیشه رو تا دکترا ادامه بدیم...؟؟؟
شما دختر خودتو بدون کارت پایان خدمت به کسی میدی؟؟؟
محسن بیگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
اگه من سربازی نداشتم 2 سال پیش ازدواج می کردم
قضاوتش با خودتون
جواد یک سرباز در حال خدمت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
سردار جان شما چندر غاز به ما می دهید ولی ما داریم اندازه یک پیمانی یا کادر که حداقل حقوق 700 هزار تومان می باشد کار می کنیم.
سردار جان کجای شرع مقدس اسلام آمده پسرها باید 2 سال کار مفت برای دولت بکنند. من هرچه گشتم حتی حدیثی ندیدم. خود غربی ها(آلمانی ها) سربازی را وضع کردند بعد خودشان برداشتند چرا ما بر نداریم. سردار جان بخدا داره عمر ما تلف میشه و ما کاری رو انجام می دهیم که زیاد به درد آینده ما نمی خورد. آیا به نظر شما مثلا در نیرو انتظامی سرباز راحتر می تواند با دزد ها و قاچاق چیان مبارزه کند یا یک کادری آموزش دیده؟ به نظر من باید سربازی اختیاری شود. ترو حضرت فاطمه زهرا (س) نظر من را انتشار دهید.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
سلام
خدمت سردار کریمی عارضم بله اگر در موارد ضعف نگاه از اقل به کثرت تغییر کند حتما همه چیز سر جای خودش است! فرمودید خوراک و اسکان به عنوان اقل خدمات برعهده پادگان هاست، اما در تیپ پیاده خرم آباد واقعیت چیز دیگری است .بیش از 50 درصد سربازان این تیپ خانه اجاره می کنند و به طبع به دور از توزیع غذا هزینه برخی وعده ها نیز شخصی است.حتما این افراد زیادی حساس اند! اما چگونه بیش از نیمی از آنها با این اوضاع حاضر به این پرداخت هزینه گزاف و تحمیلی می شوند؟؟اگر مقدور است برای تامین اقل نیازها به تمامی مراکز نگاه یکسان شود .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
ما در تیپ یک پیاده خرم آباد حتی از دریافت کیسه انفرادی و تخت خواب نیز محرومیم. اینجا قضیه استحقاقی فرمالیته شده!یک سالن بدون تخت برای اسکان و خواب و کیسه های برنج بجای کیسه انفرادی!!!!
سرباز مشمول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
زور و و زورگویی با قانون هایی من درآوردی که هر چند ماه عوض می شوند... با قاطعیت می گویم عمر من که تلف می شود. هم کارم را از دست می دهم و هم باید الکی وقتم را تلف کنم. ازدواج هم کرده ام اما از ترس سربازی نمی خواهم حالا حالاها بچه دار شوم.
سرباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
اگر بودجه برای نگهداری و تامین هزینه ها و رسیدگی منطقی به سربازان رو ندارین حداقل سربازانی که مایلند را در اوقات بیکاری به کار بگیرید تا منبع کسب درامد باشند و به طبع به نیازهای آن ها رسیدگی بیشتر شود
ما حاضریم کار کنیم که حداقل در طول دوران خدمت از والدین پولی طلب نکنیم!
سرباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
جناب آقای سردار هزینه ای که سربازی برای یک جوان دارد چه قدر است؟
شما بیش از چهار سال برای یک جوان هزینه می کنید و او در دانشگاه ها درس می خواند و بعد باید بهترین دوران عمر خود را به مدت 24 ماه از زمینه تخصصی خود جدا شود و از او بیگاره کشید شود شخصیت او خرد و تخریب شود شما اینها را چگونه می بینید؟
چرا می گویید در تعویق ازدواج تاثیر ندارد در صورتی که به طرز زنجیروار عامل تعویق ازدواج کار وعامل نبود کار کارت پایان خدمت است.
حال اگر خدمت سربازی تخصصی تر شود باز آدم انگیزه بیشتری دارد.
حسيني
United States of America
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
به سردار عزيز بفرماييد انگار در ايران زندگي نمي كنند و نمي دانند هركجا بري خواستگاري بري يكي از سوالهاي اصلي اينه كه خدمت رفتي يانه؟ اين يعني برو دو سال ديگه بيا.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
وضعیت پادگان ها خیلی بده، وضعیت رفتاری بد تر! با سرباز ها خیلی خیلی با توهین و بی احترامی برخورد میشه
برادرم سرباز که بود از شدت بد رفتاری مافوق ها افسرده شده بود
نظافت و بهداشت هم که وا ویلا! اونقدر خوابگاه پادگانشون کثیف بود که پر از ساس شده بود و این ساس ها در مرخصی هایی که داشت به خونه مون هم منتقل شد !

تا جایی که میدونم حقوق ماهانه ش هم 40 تومن بود

سرباز هرچی باشه شخصیت داره برخورد های بی احترام و به دور از شان، نگهداری در شرایط نا مناسب و ... سرباز ها رو آب دیده نمیکنه منزجر میکنه، نیمدونم چرا فکر میکنن این کار سخت گیریه و به نفع سرباز، هر جور میخواین سخت بگیرین فقط به افراد بی احترامی نکنین

پادگان ها واقعا نیاز به نظارت و رسیدگی دارن هم از نظر برخوردی هم از نظر امکانات و ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
این که در پاسخ به شما گفتن: " شما همه پادگان را با 4 آدم مقایسه نکنید؛" خنده داره فکر کنم اقوام ایشون یا سربازی نرفتن یا اگر رفتن رفتن 4 جایی که استثنا خوب بوده!
به ایشون باید گفت اگر از بین 10000 نفر 4نفر از وضعیت سربازی و سربازخونه ها و ... راضی هستن همه رو با این 4 نفر آدم مقایسه نکنین
وضعیت سرباز 0 ها اصف باره
امیر عابدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
این دوره به اصطلاح آقایون کوتاه 24 ماه هست و به شخصه دلیل اصلی من و بسیاری از دوستانم برای عدم تشکیل خانواده مشکل سربازی هست. حالا نمی دانم چرا آقایون نمیخوان این موضوع رو قبول کنند!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
دوتا سوال سود هر سرباز چقدره؟ با نرخ کارگر روزی 50 هزارتومن چه طور؟
بعله دیگه دوسال دیر تر که سهمی در ازدواج نکردن نداره مخصوصا برا جونی که 25 سال درس خونده این دوسالم روش نمی شه که بی خیال این نیروی عظیم مفد اونم جوان شد که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
میدنم نظرمو نمیذارید شما هم دلت برای خودتون میسوزه نه جونا
اقای سردار محترم که از خرج یه سرباز میگی و از یه نیروی مفت که دو سال از بهترین سال های عمرشو دارین با ماهی 70 تومن که خرج راهشم نمیشه و معتاد برمیگردونید به خانوادش حرفی نمیزنین
سرباز متاهل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من يه سرباز متاهل هستم كه ماهيانه به طور ميانگين 200 هزار تومان حقوق ميگيرم، به نظر شما تسهيلاتي برا من در نظر گرفته شده؟ چند ساله فقط طرح هايي كه دارند رو كاغذه و فكر نكنم فعلا اجرايي بشه، اي كاش يه نفر به فكر هزينه هاي اقتصادي ما سربازهاي متاهل بود. اي كاش
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دلیل اصلی عدم تشکیل خانواده مشکل سربازی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
خداوکیلی مشکل اساسی شما واسه ازدواج سربازیه؟؟؟؟//؟؟ فکر نکنما؟؟؟؟؟
جابر جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
دقیقا مشکل ازدواج سربازی هستش. من خودم هرجایی رفتم خواستگاری گفتن تا مشکل سربازی حل نشه، نه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
تازه اگر خانواده ها هم قبول کنند،تازه بدبختیا شروع میشه ماهیانه 70 هزارتومن؟
توکلی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به سردار عزيز بفرماييد انگار در ايران زندگي نمي كنند و نمي دانند هركجا بري خواستگاري بري يكي از سوالهاي اصلي اينه كه خدمت رفتي يانه؟ اين يعني برو دو سال ديگه بيا.
یک دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
سردار خودشون ازدواج کردند بچه هاشون هم که احتمالا معافند یا به اعتبار سردار ازدواج کردند
ما هم به قول بعضی ها باید بریم به جهنم
قانون
Spain
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
1-به نظر شما اگه یه سرباز تو این دوره یکسری اموزشهایی می دید و بعد استخدام می شد بهتر نبود
2-و اگر مدت سربازی رو یک سال می کردن و حقوق یه کم بیشتر ایا به نظر شما اشتیاق سربازی برا جوونا بیشتر نمی شد
3-یا اگه به قسمتهای کمتری تقسیم می کردن مثلا چهار تا شش ماه (اختیاری) فکر نمی کنید ترس جوونا کمتر می شد .اخه وقتی یه کاری به قسمتهای کوچکتری تقسیم بشه به نظر اون کار سبک تر میشه .مدتش فرقی نمی کنه ، کلمه دو سال زیاده ولی شش ماه انگار به نظر سبکتر میاد
سعيد چوكامي
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
باسلام خدمت همه عزيزان
1-من خودم سربازم اونجايي كه خدمت مي كنم هيج فرقي بين من ليسانس باكسي كه زير ديپلم هست نيس
2-سردارخوش به حال فك وفاميلاي شما تو بهترين جاها خدمت مي كنن اما بچه هاي مردم تو ......
3-من كه ليسانس هستم 77تومن حقوق مي گيرم اگه سردار دختر مجرد تو آشنا سراغ داره ما حاضريم ازدواج سربازا بيش از اين به تعويق نيفته
4و5و6و.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
من يه سرباز متاهل هستم كه ماهيانه به طور ميانگين 200 هزار تومان حقوق ميگيرم، 2 تا بچه هم دارم، به فرموده آقا جمعیت باید افزایش پیدا کنه، آیا نباید یه طرح تشویقی برا جوونا باشه؟ مثلا به سرباز متأهلی که بچه هم داره کسر خدمت و حقوق بیشتر بدن؟ کسی نیست که به امورات سربازای متاهل رسیدگی کنه حاجی، آخه بدون تشویق(کسر خدمت و حقوق بیشتر و وام مسکن و .....) که نمیشه جوونا رو به ازدواج و بچه دار شدن ترغیب کرد. یه نیروی کادر باید چند برابر یه سرباز متاهل حقوق بگیره، ولی سرباز متاهل با 2تا بچه فقط 200تومن مگه اونا چقدر بیشتر از ما کار میکنن؟!!!! به نظر شما تسهيلاتي برا من در نظر گرفته شده؟ چند ساله فقط طرح هايي كه دارند رو كاغذه و فكر نكنم فعلا اجرايي بشه، اي كاش يه نفر به فكر هزينه هاي اقتصادي ما سربازهاي متاهل بود. اي كاش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
باسلام خدمت سردار کریمی و همکاران؛ من یه سرباز متأهلم بچه اولم امسال میره پیش دبستانی یچه دومم هم الآن 8ماه و نیمشه، پس چه زمانی میخان کسری متأهلی رو بدن؟! بابا سربازی ما چند ماه دیگه تموم میشه ولی هیچ امتیاز خاصی برا ما در نظر نگرفتن هنوز، سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرذا(س) نزدیکه، بخاطر این دو بهانه خلقت خبر خوشی که برا سربازای متأهل دارین همون کسر خدمت باشه، و بخاطر این دو بزرگوار این وعده رو عملی کنید، یه کاری کنید که جوونا به ازدواج و بچه دار شدن تشویق شن، بدون هیچ امتیاز خاصی که آخه نمیشه........... باتشکر (یه پدر امیدوار)
salman
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
خدمت سربازی برای خیلی ها که تجربه آن را ندارند، سخت و ناشناخته به نظر می‌رسد و گاهی برایشان به کابوسی بزرگ بدل می‌شود و برای آنها که آن را گذرانده‌اند، دوره‌ای پر از خاطره و هیجان تلقی می‌گردد.
این حرفت خیلی توهین آمیز بود، من خدمت رفتم، من جز یک دوره پر از توهین پر از استرس و بطالت چیزی یاد نمیاد، حالا که دو سال رو میگیرید و حرومش میکنید حداقل با حرفاتون به شعور مخاطب توهین نکنید
یک دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
جناب سردار که ادعا میفرمایید سرباز مقام معظم رهبری هستید از نظر حضرت آقا سن ازدواج 18 تا 24 یا25 سال است و من یک دانشجوی 20ساله ام و هر جا برای خواستگاری رفته ام از وظعیت سربازی من سوال میشود.
میشود بفرمایید سهم سربازی در ازدواج من چقدر است؟در صورتی که بعضی آقا زاده ها با معافیت های عجیب و قریب الان خیلی راحت تر از بنده میتوانند ازدواج کنند!
گناه تمام جوان هایی که به خاطر سربازی نمیتوانند ازدواج کنند به گردن شما نیز هست!کمی فکر کنید...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
باسلام و خسته نباشید، کسر خدمت برای متأهل ها از سال آینده اجرایی میشه، آخه چه دردی از دل ما که الآن سرباز هستیم و شش ماه دیگه داریم، بر میداره؟ من دو تا بچه هم دارم، خواهش میکنم خواهش میکنم کسر خدمت متأهلی رو از همین حالا اجرایی کنید که همه سربازهای مجرد با دیدن اجرای این قانون، قبل از سربازی شون ازدواج کنند. آخه این عادلانه است که یه سرابز که دو تا بچه داره هیچی کسر خدمت بهش تعلق نگیره؟ خواهش میکنم این قانون رو از همین امروز اجرا کنید. اجرتون با فاطمه زهرا(س).
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
هنوز این هم یک وعدهاست....کو تا سال بعد ببینیم اصلا اجرایی میشه یا نه سرکاریه
علي الهي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
سردار مغلطه نفرمايند لطفا
يادم هست جمعه در مناظره بابتگرفتن كارمزد خريد با دستگاه كارتخوان در جواب نماينده بانكداران زورگو كه ميگفت:
"هر خدمتي ميگيريد بايد هزينه‌اش را بدهيد"
خانم نماينده اصناف گفت:
"ايرادي ندارد! شما كارمزد خريد اينترنتي را حساب كنيد، بعد سودي كه از پولهاي ما ميبريد را هم حساب كنيد بعد پول ما را بدهيد!!!"
حال نقل سردار است
عمر و تخصص و... اين جوانان در اوج كارايي در اختيار شما است بعد شما به هزينه دو ميليوني در طول دو سال فكر ميكني؟
هزينه هر درجه‌دار شما در سال چقدر است سردار؟
كمتر از هزينه ماهيانه هر سردار است يا بيشتر؟
خجالت هم خوب است
ناشناس
United States of America
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
واقعا مایه ی تاسفه که چنین پستایی دست چنین کساییه.
ناشناس
United States of America
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
خوب کم کاری های خودشونو با معنوی بودن سربازی ماسمال می کنید احسنت...
Jafar
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
اونجاییکه گفت فردباید به اینکه میره سربازی افتخار کنه خندم گرفت.دوماه دیگه اعزامم.بازخداروشکر مجردمو مشکلم 2چندان نی.خدا بداد سربازای زنو بچه دار برسه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
پسرم لیسانس عمرانه توی دانشجویی ش کار هم می کرد ولی وقتی مجبور شد بره سربازی از کار بیکار شد....وحسابی عقب افتاد الان امیدمون یه خداست که
بتونه موقعیت شغلی مناسبی تو این وضع نابسامان اشتغال پیدا کنه....وقتی سر کار بود ازدواج کرد ولی الان دوتا خانواده نگران این هستن که این دو جوون کی می تونن برن سر خونه وزندگیشون...سربازی واسش فقط وقت تلف کردن بود...با کمال تأسف.....کاش بیگاری بود ولی توی حوزه تخصصی ش بود....یه جور بیعاری رو نهادینه کردن واسه دوره سربازیش....بازم توکل ما به خداس نه هیچکدام از مسئولین....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
من سرباز سپاه هستم که با مدرک پرستاری قرار بر این بود که در رشته تخصصی بکار گرفته شوم ودوران سربازی خود را در بیمارستانها و یا در درمانگاهها بگذرانم ولی مدت دو ماه است که در سپاه شهرستان فومن در حفاظت ونگهبانی انجام وظیفه می نمایم آیا این نابرابری نسیت که از تخصصی که در دوران تحصیلم زحمت کشیدم از بنده در تخصصم استفاده شود ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
تو اشتباه مي كني بودجه نداري سرباز مي گيري هزيتنش بايد خانواده بدن بره برا مملكت خدمت كنه خجالتم خوب چيزيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
می‌خوام ببینم توله خودت هم می‌فرستی دوسال ب مملکت خدمت کنه یا مرگ فقط واسه همسایه خوبه؟؟ هه
ارسال نظرات
آخرین اخبار