به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، دکتر «محمد آقاجانی» گفت : ارایه 32 اخطار شفاهی و 26 اخطار کتبی به متخلفان، نتیجه بازرسی تیم های بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول سلامت از این بیمارستان ها است.
وی افزود : از نخستین روز اجرای برنامه تحول نظام سلامت، نظارت قابل توجهی بر نحوه اجرای بسته های خدمتی این برنامه در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت صورت گرفته است.
آقاجانی نظارت بر حسن اجرای این برنامه در سطح دانشگاه های علوم پزشکی را بر عهده ریاست دانشگاه ها و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده، سیاست هایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده است که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامه های نظارتی جدی تر از قبل ادامه یابد.
وی ادامه داد: کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عضویت نمایندگان معاونت های درمان، بهداشت، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو، آموزشی، پرستاری، دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد.
وی همچنین گفت: مدیریت اطلاعات و پاسخگویی به شکایات واصله از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir ، پایش برنامه های ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستان های تابعه در اجرای وظایف و مسوولیت های تعریف و ابلاغ شده را برعهده دارد.
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه در بیمارستان های دولتی - دانشگاهی سراسر کشور آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
دسترسی عادلانه مردم به خدمات ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت، توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص از اهداف اجرای این طرح است.