به گزارش خبرنگار حوزه سینما و تلویزیون «خبرگزاری دانشجو»؛ هفته قبل بود که داریوش فرضیایی که او را با نام عمو پورنگ می شناسیم برای حمایت از کودکان غزه، کمپینی رسانه ای ایجاد کرد.
شاید در ابتدا این کمپین ساده به نظر می رسید که توسط یک فرد رسانه ای تشکیل شده است. اما در طول روزهای آینده دیدیم با تلاش های عمو پورنگ ، این کمپین چه ابعاد وسیعی پیدا کرد.
عمو پورنگ خودش به تمرین تیم های ورزشی رفت، در برنامه های گوناگون صدا و سیما شرکت کرد، از بازیگران و ورزشکاران مشهور ایران دعوت کرد تا حمایت گروه های مختلف از کودکان غزه را جلب کرد و حتی در فضای مجازی هم تمام تلاش خود را به کار بست تا همراهی و همدلی هر چه بیشتری در میان طرفدارانش به وجود آورد.
تلاش وی آنقدر بود که در طول کمتر از یک هفته افراد بسیاری را در کمپین حمایت از کودکان غزه جای داد. به جز هزاران کودکی که در این کمپین نام نوشتند، پرویز پرستویی و کمال تبریزی، احسان عبدیپور، علی نصیریان، رضا بنفشهخواه، مجید قناد، کامران نجفزاده، پرویز شیخطادی، بهنوش بختياري، کمند و سپند اميرسليماني،اميرعلي دانايي، سحر دولتشاهي، ليلا بلوکات و ... از میان هنرمندان و علی دایی، امیر قلعه نویی، افشين پيرواني، محمد پنجعلي و ... از میان ورزشکاران و مرتضی طلایی، سردار مومنی و ... از میان سیاست مداران بخشی از افراد مشهوری بودند که از این کمپین حمایت کردند.
در نظر داشته باشید شنبه هفته گذشته فرضیایی خبر از تشکیل این کمپین داده بود و تا روز چهارشنبه با اقدامات خود توانست این میزان از حمایت گروه هایی گوناگون کشور را جلب کند. این عملکرد رسانه ای آن قدر ادامه پیدا کرد که با گذشت 5 روز از تشکیل این کمپین، حمایت بالاترین رده های سیاسی کشور را در پی داشت. تا جایی که روز پنج شنبه نیز برنامه ای با عنوان کودکان ایران، کودکان غزه در محوطه باز برج میلاد برگزار شد که در این مراسم پیام حسن روحانی، صادق آملی لاریجانی، علی لاریجانی، عزت الله ضرغامی، و محمدباقر قالیباف قرائت شد.
تشکیل کمپین حمایت از کودکان غزه از نقطه صفر تا آخرین صفحات آن نشان می دهد اگر فردی رسانه ای با جدیت وارد شود می تواند یک کشور را برای موضوعی بسیج کند. می تواند آن قدر در کشور فضاسازی کند که تمام کشور از هنرمند و ورزشکار گرفته تا سیاسیون و مسئولان، همگی به این فضاسازی لبیک گویند.
هنرمندی که به وظایف خود واقف باشد، قدرت رسانه را بشناسد، از تمام قدرت خود بهره برداری کند و امکانات رسانه ای و هنری را در اختیار گیرد کشور که هیچ، عرصه بین الملل را نیز به هم می ریزد.
داریوش فرضیایی وظایف خود را اعتلای قشر متوسط شهری، القای دوگانگی در کشور، اصلاح امور قشر خاصی از مردم و ... ندانست و با شناخت وظیفه اصلی خود در این روزها، کشور را با خود همراه ساخت. او از تمام امکانات رسانه ای به بهترین وجه بهره برداری کرد و هدف مناسب خود را به سرانجام رساند. حتی به دنبال ابعاد بین المللی این کمپین نیز هست.
اما نکته مهم دیگر این است که فرضیایی تشکیل کمپین کودکان غزه را راهی برای خودنمایی قرار نداد تنها به کمپین حمایت از صلح اکتفا نکرد. می دانیم برخی از همین افراد رسانه که حتی وجهه مهمتری نیز داشتند، اقداماتی انجام می دادند که نه یه کمک کودکان و نه حتی به کمک صلح جهانی نیز نرفت.
این اقدام داریوش فرضیایی نشان داد اگر به درستی اهداف درست، با مسیری سالم و نیتی درست دنبال شود، حتی محبوبیت آن فرد را نیز بیش از پیش می گرداند.
عمو پورنگ رو عشقه
کار خوبی انجام داده
من که از هفته پیش بیشتر دوستش دارم
هر روز همین دو قسمت را نگاه می کنه
در صورتیکه این بچه به هیچکدام از برنامه های عموها و خاله های دیگه اصلا توجهی نداره
نمی خوام بگم اونا بدن خیلی هم خوبن
ولی نمی دونم راز عمو پورنگ تو چیه
شاید به دلیل این باشه که با صدای خودش حرف می زنه
ادای اضافی و لوس بازی تو کارش نیست
مثل شخصیت ببعی و فامیل دور و همساده و عزیزم و جیگر در کلاه قرمزی
همه دوستشون دارن چرا که لوس نیستن شخصیت واقعی و روزمره هستن
با طرز حرف زدن واقعی نه ادا