گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ هفته ای که گذشت سینمای ایران با اخبار متفاوتی همراه بود خبر اول اینکه:
انتقاد بهروز افخمی از فیلم حاشیهدار «عصبانی نیستم»
کارگردان فیلم « آذر شهدخت پرویز و دیگران» با انتقاد از فیلم «عصبانی نیستم» گفت: این فیلم اگر در یک شرایط معمولی اکران شود فروشش معمولی خواهد بود، چون مردم آنقدر عصبانی نیستند.
بهروز افخمی کارگردان مطرح سینما دربخشهایی از گفت وگوی خود با همشهری جوان، انتقاداتی از فیلم «عصبانی نیستم» را مطرح کرده است.
براساس این گزارش، افخمی در بخشهایی از این مصاحبه با اشاره به اینکه فیلمهایی که آه و ناله میکنند و خیلی پرشور و به شکل پر هیجانی آماده خودکشی هستند از مد افتادهاند؛ در خصوص فیلم «عصبانی نیستم» میگوید: اوضاع دو سال اخیر نشان میدهد مردم عاقلتر و پختهتر شدهاند. البته یک دلیل آن هم پیرشدن جمعیت است. الان دیگر درصد جمعیت جوان پرشور آن زمان را نداریم. به هرحال فکر میکنم این فیلم یک جورهایی حال و هوا و روحیه دوران جدید را منعکس میکند. به این معنی که با نسلی از تماشاچی روبرو هستیم یک خرده پختهتر است و کمتر انتظار تندی دارد. به نظر میآید فیلمهایی که آه و ناله میکنند و خیلی پرشور وبه شکل پر هیجانی آماده خودکشی هستند، از مد افتادهاند».
افخمی همچنین در پاسخ به سؤال «پس شما معتقد هستید که ما از دوره ناامیدی به دوره جدیدی گذار میکنیم؟» میگوید: بله به همان دلیل که بالاخره هرچیزی از مد میافتد. این کلیشه و نحوه فیلمسازی هم همینطور است. امیدوارم مشکل اکران عصبانی نیستم حل شود ولی فکر میکنم اگر این فیلم در شرایط عادی وبه دور از حساسیت اکران شود فروش معمولیای خواهد داشت چون مردم آنقدر عصبانی نیستند.
«چ» جوایز جشن منتقدان را درو کرد
برگزیدگان هشتمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در حالی معرفی شدند که فیلم سینمایی «چ» با کسب 5 جایزه رکورددار شد.
در هشتمین جشن منتقدان فیلم "چ" از 11 بار نامزدی با 5 جایزه در صدر قرار گرفت و فیلم های "خانه پدری" با 3 جایزه از 9 بار نامزدی، "عصبانی نیستم" با دو تندیس و یک دیپلم افتخار از 7 بار نامزدی، "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" با یک تندیس از 7 بار نامزدی، "شیار 143" با یک تندیس از 6 بار نامزدی، "همه چیز برای فروش" با یک تندیس از 5 بار نامزدی، "چند متر مکعب عشق" با یک تندیس و "ماهی و گربه" با یک جایزه ویژه از 4 بار نامزدی، "خط ویژه" و "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" هرکدام با یک دیپلم افتخار از 6 بار نامزدی و "متروپل" با یک دیپلم افتخار از 3 بار نامزدی در رده های بعدی قرار گرفتند.
"رستاخیز"، "قصهها"، "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران"، "میهمان داریم"،"آرایش غلیظ"، "برف"، "بیگانه"، "طبقه حساس" ،"امروز"، "ردکارپت"، "شیفتگی"، "فصل فراموشی فریبا"، "زندگی جای دیگری است"، "ملبورن"، "جینگو"، "حق سکوت"، "فرشتهها با هم میآیند"، "پنج ستاره" و "خانوم" فیلم هایی بودند که از یک تا هفت رشته کاندیدا داشتند اما جایزه ای نگرفتند.
بهترین فیلم:
جایزه ویژه به ماهی و گربه ساخته شهرام مکری
لوح سپاس و تندیس انجمن به کیانوش عیاری برای فیلم خانه پدری
بهترین کارگردانی:
دیپلم افتخار به رضا درمیشیان برای فیلم عصبانی نیستم
لوح سپاس و تندیس انجمن به کیانوش عیاری برای فیلم خانه پدری
بهترین فیلمنامه نویس:
دیپلم افتخار به مصطفی کیایی برای فیلم خط ویژه
لوح سپاس و تندیس انجمن به کیانوش عیاری برای فیلم خانه پدری
بهترین بازیگر نقش اول مرد:
دیپلم افتخار به مهدی فخیم زاده برای فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
لوح سپاس و تندیس انجمن به نوید محمدزاده برای فیلم عصبانی نیستم
بهترین بازیگر نقش اول زن:
لوح سپاس و تندیس انجمن به مریلا زارعی برای فیلم شیار 143
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
لوح سپاس و تندیس انجمن به بابک حمیدیان برای فیلم چ
بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
لوح سپاس و تندیس انجمن به ترانه علیدوستی برای فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
سایر نامزدها: شهین تسلیمی برای فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران ، شبنم مقدمی برای فیلم امروز، پانته آ بهرام برای فیلم بیگانه، یکتا ناصر برای فیلم زندگی جای دیگری است، فاطمه معتمدآریا برای فیلم قصه ها، سهیلا گلستانی برای فیلم میهمان داریم
جوایز این بخش را پگاه آهنگرانی، آنتونیا شرکا و زهرا مشتاق اهدا کردند.
بهترین فیلمبرداری:
لوح سپاس و تندیس انجمن به حسین جعفریان برای فیلم چ
سایر نامزدها: داریوش عیاری برای فیلم خانه پدری، حسین جعفریان برای فیلم رستاخیز، محمود کلاری برای فیلم ماهی و گربه، علیرضا زرین دست برای فیلم متروپل، محمد آلادپوش برای فیلم میهمان داریم، علی محمد قاسمی برای فیلم همه چیز برای فروش
جوایز این بخش را جهانگیر کوثری، زینت رضا و کامران ملکی اهدا کردند.
بهترین موسیقی متن:
دیپلم افتخار به بهزاد عبدی برای فیلم متروپل
لوح سپاس و تندیس انجمن به کارن همایونفر برای فیلم همه چیزبرای فروش
سایر نامزدها: سهراب پورناظری برای فیلم آرایش غلیظ، فردین خلعتبری برای فیلم چ، استفان واربک برای فیلم رستاخیز، کارن همایونفر برای فیلم همه چیزبرای فروش، کریستف رضاعی برای فیلم ماهی و گربه، بهزاد عبدی برای فیلم متروپل، علیرضا کهن دیری برای فیلم میهمان داریم
جوایز این بخش را محمود کلاری، جعفر گودرزی و محسن امیریوسفی اهدا کردند. در غیاب همایونفر همسرش جایزه را دریافت کرد.
بهترین تدوین:
لوح سپاس و تندیس انجمن به هایده صفی یاری برای فیلم عصبانی نیستم
سایر نامزدها: خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا برای فیلم آرایش غلیظ، حسن حسن دوست برای فیلم برف، مهدی حسینی وند برای فیلم چ، سپیده عبدالوهاب برای فیلم چند متر مکعب عشق، کیانوش عیاری برای فیلم خانه پدری، نیما جعفری جوزانی برای فیلم خط ویژه
جوایز این بخش را امیر پوریا، آناهید آباد و قاسم قلی پور اهدا کردند. درغیاب صفی یاری دخترش سپیده عبدالوهاب جایزه را دریافت کرد و متنی نوشته مادرش را خواند.
جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (فیلمسازان اول) :
لوح سپاس و تندیس انجمن به جمشید محمودی برای فیلم چندمترمکعب عشق
سایر نامزدها: مهشید افشارزاده برای فیلم پنج ستاره، تورج اصلانی برای فیلم جینگو(روایت معلق)، محمدهادی نائیجی برای فیلم حق سکوت، تینا پاکروان برای فیلم خانم، حامد محمدی برای فیلم فرشته ها با هم به دنیا می آیند، نیما جاویدی برای فیلم ملبورن
جوایز این بخش را شهرام مکری، مهرزاد دانش و علی علایی اهدا کردند.
ارسال ۳۵۰ فیلم مستند از ۵۰ کشور دنیا به جشنواره بینالمللی سینما حقیقت
در حالی که بیش از دو هفته تا پایان مهلت ارسال فیلم به هشتمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت باقی مانده، نزدیک به ۳۵۰ فیلم مستند از ۵۰ کشور دنیا در دبیرخانه این جشنواره به ثبت رسیده است.
خبرگزاری فارس: ارسال ۳۵۰ فیلم مستند از ۵۰ کشور دنیا به جشنواره بینالمللی سینما حقیقت
تعداد فیلم های دریافتی بخش بین الملل جشنواره تا تاریخ 22 مرداد ماه 1393 حدود 350 فیلم از کشورهای فرانسه، صربستان، آلمان، آمریکا، انگلستان، بلژیک، اسپانیا، چین، هند، رومانی، دانمارک، سوریه، مصر، ایتالیا، اتریش، اسلوونی، ترکیه، ایسلند، برزیل، پرو، روسیه، جمهوری دومینیکن، ژاپن، لبنان، امارات متحده عربی، آرژانتین، فنلاند، لهستان، یونان، پرتغال، کانادا، مراکش، کلمبیا، تونس، اندونزی، مالی، سوئد، لاتویا، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، بنگلادش، نروژ، هنگ کنگ، تایوان، هلند، فلسطین، عراق، ارمنستان، الجزایر، جمهوری چک و... بوده است که روند دریافت فیلم ها تا پایان ماه آگوست (9 شهریور) ادامه خواهد داشت.
بخش «مسابقه بین الملل» جشنواره سینماحقیقت شامل سه بخش رقابتی مستندهای کوتاه (تا 30 دقیقه)، نیمه بلند (30 تا 60 دقیقه) و بلند (60 دقیقه به بالا) می شود.
نمایش های ویژه، پرتره، کیهان ما، آینه یک جشنواره، مرور مستندهای یک کشور (ژاپن)، ورک شاپ و بازار فیلم مستند هم از دیگر بخش های بین المللی این جشنواره است.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.ا
فیلم پروانه ساخت ویدئویی و 5 پروانه نمایش خانگی
سازمان سینمایی برای 2 فیلم پروانه ساخت ویدئویی و برای 5 عنوان فیلم پروانه نمایش خانگی صادر کرد.
در جلسه 19 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،فیلم های :"پنج ستاره "به تهیه کنندگی امیر سماواتی وکارگردانی مهشید افشار زاده ، "جنین "به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی علمی نیا ، "من از سپیده صبح بیزارم "به کارگردانی علی کریم و تهیه کنندگی علی آشتیانی و علی کریم ، انیمیشن "دراکولا در تهران "به کارگردانی پویا افضلی و روح الله سعادتمند و تهیه کنندگی سینما 24 و مستند آموزشی "آموزش بازار و سرمایه " به کارگردانی کامیار اسماعیلی و تهیه کنندگی هنر فیلم سیما موفق به اخذ پروانه نمایش در شبکه خانگی شدند.
همچنین در این جلسه برای7عنوان فیلم خارجی نیز پروانه نمایش صادر شد .
2 فیلم پروانه ساخت ویدئویی دریافت کردند
شورای صدور پروانه ساخت فیلمهای ویدئویی برای2فیلمنامه پروانه صادر کرد.
شورای صدور پروانه ساخت فیلمهای ویدئویی در جلسه 19 مرداد خود که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،برای ساخت فیلم نامه های : "پارسا و کارخانه شکلات"به تهیه کنندگی و کارگردانی سهیل موفق و "هدیه " به تهیه کنندگی و کارگردانی رحیم صادق الوعد پروانه صادر کرد.
رئیس سازمان سینمایی:فیلمهای ویدئویی باید جشنوارهای مستقل داشته باشد/ نمیخواهیم جشنواره فیلم فجر شلوغ شود
رئیس سازمان سینمایی گفت: تولید و عرضه فیلمهای ویدئویی میتواند زمینهساز ورود به فیلمهای بلند سینمایی باشد و با توجه به حجم بالای این فیلمها و استقلال از آثار سینمایی، فیلمهای ویدئویی نیازمند جشنوارهای مستقل است.
«حجتالله ایوبی» با اشاره به برگزاری جشنواره فیلمهای ویدئویی (یاس) اظهار داشت: بسیاری از علاقمندان به سینما و فیلمسازان حرفه ای کارشان را با ساخت فیلمهای ویدئویی شروع کردند که این افراد بعدها با ساخت فیلم های بلند سینمایی کارگردان های موفقی شدند.
ایوبی درباره مستقل برگزارشدن جشنواره فیلمهای ویدئویی نیز خاطرنشان کرد: جداسازی آثار ویدئویی از فیلم فجر، تصمیمی بود که در گذشته گرفته شد. هنوز بررسی نشده که آیا جشنواره فیلمهای ویدئویی بهتر است در ذیل جشنواره فیلم فجر باشد یا جدا برگزار شود. البته با توجه به اینکه حجم تولیدات در این عرصه زیاد است و نظر به این که نمیخواهیم جشنواره فیلم فجر شلوغ شود و میخواهیم جشنواره فرم و استاندارهای یک جشنواره حرفهای و خوب سینمایی را داشته باشد و با توجه به اینکه جوایز را کاهش خواهیم داد، بهتر است این جشنواره مستقل برگزار شود و برداشت اولیه بنده این است که جدا بودن این جشنواره با نگاه ما بیشتر همخوانی دارد.
ایوبی با بیان اینکه این جشنوارهها میتوانند فرصتی برای دیده شدن کسانی که در سینما کار میکنند باشد، افزود: متاسفانه در این حیطه فرصتهای زیادی برای دیده شدن در کشور نداریم و یکی از علتهای آن نداشتن زیرساختهای مناسب و عدم امکان نمایش فیلمهاست؛ بنابراین جشنوارهها می تواند یکی از جاهایی باشد تا آفرینندگان اثر دیده شوند.
رئیس سازمان سینمایی درباره بازار فیلمهای ویدئویی در کشورهای دیگر نیز گفت: درخواستهایی برای دسترسی به بازار کشورهای مختلف داریم، ضمن اینکه شبکههای تلویزیونی در بین کشورهای مختلف داریم که دغدغه فیلمهای پاک را دارند و به دنبال فیلمهایی هستند که برای کودکان و نوجوانان و خانوادهها فیلمهای مفیدی باشد و حتی در کشورهایی که این موضوع دغدغه کل کشورشان نیست و در درون شبکههای تلویزیونیشان جایی برای فیلمهای خانوادگی دارند، همه آنها میتوانند مشتریان بالقوه فیلمهای ما باشند زیرا همه نگاهها در شبکههای تلویزیونی کشورهای مختلف به محصولات ایرانی به عنوان محصولی پاک و خانوادگی، به ویژه در عرصه کودک و نوجوان است.
وی با بیان اینکه تولیدات ویدئویی مفید و بسیار خوبی داریم، ادامه داد: تولیدات ویدئویی ما نیاز به معرفی دارند اما در طول این سال ها رابطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران با کشورهای دیگر به خاطر تحریمها قطع شد و نتوانستیم آنطور که باید و شاید به این تولیدات بپردازیم اما الان این فضای تحریم روانی از موسسات، شرکتها و سازمان های مختلف برداشته شده است و این موضوع میتواند به ما کمک کند تا بتوانیم در عرصه فرهنگ جایگاه از دست رفته را دوباره بدست آورده و به دنبال بازاریابی برای فیلم های ویدئویی و سینمایی باشیم.
پرستویی :هرگز با پول سینما زندگی نکردهام/میرکریمی:سعی میکنم خودم را مهندسی نکنم
پرویز پرستویی با اشاره به اینکه به پول سینما هرگز نیازی نداشته گفت: من اگر بخواهم با پول سینما کار کنم سینما را کنار میگذارم من امروز با فیش حقوقی که دارم زندگی میکنم نه پول سینما.
نشت نقد و بررسی فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی با حضور کارگردان فیلم ، پرویز پرستویی ،سهیلا گلستانی ،شبنم مقدمی بازیگران فیلم ،شهاب اسفندیاری منتقد سینما و با اجرای سعید قطبی زاده در سینما فلسطین و توسط فرهنگسرای انقلاب اسلامی شب گذشته دو شنبه 20 مرداد برگزار شد.
میرکریمی: سکوت قهرمان فیلم کنشمند است
رضا میرکریمی کارگردان فیلم «امروز» طی سخنانی با اشاره به روند ساخت این فیلم گفت : فیلم قطعا حاصل دوره ای است که من در آن زندگی میکردم و قصد داشتم در یک فضای ساده و جمع و جور حرف خودم را بزنم و امروز نیز که فیلم اکران شده است از اکران راضی هستم و مردم اتسقبال خوبی کردهاند .
میرکریمی ادامه داد : قهرمان فیلم یک قهرمان ساکت است اما سکوت وی کنشمند است و لذا دوربین نیز با توجه به رفتار قهرمان فیلم حرکت میکند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا قهرمان فیلم از قهرمانان دوران جنگ است افزود : همه جای دنیا وقتی می خواهند فردی را نشان دهند که روحیه قهرمانی دارد یک بکراندی از جنگ برای وی نشان می دهند البته معنی این حرف این نیست که بقیه افراد نمی توانند این کار را بکنند
میرکریمی افزود : در کشور ما مسئله مهمتر است زیرا دفاع مقدس یک هویت و افتخار ملی است و برای یک ملت است
میرکریمی در پاسخ به این سوال که چرا وقایع بیملارستان را به صورت واقعی نشان نداده است گفت: آنچه که در واقعیت در بیمارستان رخ میدهد فوقالعاده تکان دهنده و تلختر از تصاویر است که در فیلم میبینید مثلا قانونی وجود دارد که بر اساس آن اعلام شده که زنان تنهای حاملهای که به بیمارستانها میآیند نباید درباره هویت بچه آنها پرس و جوی زیادی صورت بگیرد. این قانون نشان میدهد که حتما مسالهای بوده که چنین بخشنامهای صادر شده.
وی با اشاره به انتخاب بازیگران فیلم گفت: معمولا وقتی فیلمنامه می نویسم به بازیگر فکر نمیکنم اما برای اولین بار در فیلم امروز در هنگام نوشتن نقش دکتر مجد به شبنم مقدمی فکر میکردم زیرا من از آنجایی که تئاتر زیاد میبینم بازی وی را در تئاتر دیده بودم.
میرکریمی با اشاره به اینکه شخصیت یونس شخصیت آرمانی وی است گفت: پیشنهاد فیلم امروز پرسش نکردن درباره همدیگر است زیرا پرسش کردن شاید باعث شود افراد دروغ بگویند و دروغ ما را به قضاوت بکشاند.
وی با اشاره به نامگذاری شخصیت اول فیلم به نام یونس گفت: اگر قصه حضرت یونس را خوانده باشید در داستان آمده است که بعد از آن که وی از شکم نهنگ خارج میشود آنقدر زلال و شفاف شده است که حتی میتوان قلب وی را دید.
میرکریمی با اشاره به اینکه همیشه به دنبال تجربه کردن فضای جدیدی است گفت: بزرگترین خطر این است که من یک فیلمی بسازم که بیننده حرفهای سینما آن را ببیند و از آن تعریف کند و بعد من در آن قالب گیر کنم و دیگر نتوانم از آن خارج شوم به همین دلیل من همیشه سعی میکنم خودم را مهندسی نکنم.
پرستویی : هرگز با پول سینما زندگی نکرده ام
پرویز پرستویی بازیگر دیگر فیلم گفت: من ابتدا اصلا قرار نبود در فیلم امروز بازی کنم اما از آنجا که میرکریمی را میشناختم و با هم در خانه سینما مدتی مراودات زیادی داشتیم علاقهمند شدم که در فیلم امروز بازی کنم و برای اولین بار به یک کارگردان گفتم که میتواند برای نقش یونس روی من حساب کند.
وی ادامه داد: زمانی که از جزییات قصه مطلع شدم دیدم که قصه از شرایط من بسیار دور نیست و بسیار به شخصیت نزدیک هستم زیرا امروز نیز خود من سعی میکنم از حواشی دور باشم.
پرستویی افزود: متاسفانه امروز بسیاری از ما یک مهر قضاوت ساختهایم و به هر فردی که میخواهیم میزنیم و این کار درست نیست.
آغاز اکران «شهر موشها2» از 29 مرداد/ دیدار با کپل و رفقا بعد از 30سال
اکران گسترده «شهر موشها2» همزمان با جشن بزرگ این فیلم از 29 مرداد در سراسر کشور آغاز میشود.
،منیژه حکمت تهیه کننده فیلم از تدارک برنامهایی ویژه برای افتتاحیه این فیلم خبر داد و گفت: این مراسم با دعوت از دو هزار چهره فرهنگی هنری و فعال حوزه کودک و همچنین موشوندهایی که به قید قرعه انتخاب شوند در محوطه باز برج میلاد برگزار خواهد شد که تدارک ویژهایی برای این برنامه دیده شده است و در پایان نیز فیلم «شهرموشها2» در سالن اصلی به نمایش در خواهد آمد.
وی با اشاره به تعویق اکران این فیلم که قرار بوداز عید فطر به روی پرده رود اظهار کرد: به درخواست وزارت ارشاد و برای اینکه آسیبی به فیلمهای عید فطر نخورد سه هفته اکران را به تعویق انداختیم تا این فیلم ها متضرر نشوند و از 29 مرداد میزبان بچه های این سرزمین خواهیم بود.
حکمت رونمایی از این فیلم را 27 مرداد ماه برای اهالی رسانه عنوان کرد و گفت: به احترام خبرنگاران عزیز که در طول ساخت «شهرموشها2» مشوق ما بودند رو نمایی از فیلم در حضور نمایندگان رسانه ها خواهد بود که از طریق کارت به مراسمی که در سینما کوروش برگزار می شود دعوت خواهند شد.
تبلیغات گسترده «شهرموشها2» به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی از ابتدای مرداد ماه در سطح کشور آغاز شده و با نزدیک شدن به زمان اکران فیلم بصورت گسترده ادامه پیدا خواهد کرد.
مصطفی کیایی نگارش فیلمنامه «عصر یخبندان» را به پایان رساند/تلاش برای نمایش در فجر سیوسوم
مصطفی کیایی از پایان نگارش فیلمنامه «عصر یخبندان» و تلاش برای نمایش این اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر خبر داد.
مصطفی کیایی کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت فیلمنامه جدید خود تحت عنوان «عصر بخبندان» گفت: نگارش این فیلمنامه را روز گذشته پس از 2 ماه به پایان رساندم.
کارگردان «خط ویژه» افزود:«عصر یخبندان» یک قصه اجتماعی شهری است که پس از مذاکره با تهیه کننده هفته آینده برای صدور پروانه ساخت «عصر یخبندان» اقدام خواهم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: اگر تمامی کارها به امید خدا خوب پیش برود فیلم «عصر یخبندان» را برای نمایش در سی و سومین جشنواره فیلم فجز آماده خواهیم کرد.
بنابراین گزارش، «عصر یخبندان» پس از «بعد از ظهر سگی سگی»، «ضد گلوله»، و «خط ویژه» چهارمین اثر سینمایی در کارنامه مصطفی کیایی خواهد بود.
«آشغالهای دوستداشتنی» مجوز اکران نمیگیرد/ ارشاد از هیچ کارگردان مخالفی حمایت نمیکند
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عدم صدور مجوز اکران فیلم سینمایی «آشغالهای دوستداشتنی» خبر داد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اولین اجلاس سراسری مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در جمع خبرنگاران درخصوص بحث تفکیک جنسیتی گفت: مجموعه فرهنگی دولت و دولت به هیچعنوان با چنین موضوعی موافق نیست و چنین طرحی را اجرا نخواهیم کرد چراکه آن را برخلاف نظام خانواده میدانیم و به تمام زیرمجموعه خود گفتهایم در راستای سیاستهای فرهنگی دولت حرکت کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت نیروهای مومن و انقلابی و حمایت سازمان سینمایی از برخی افراد خاص گفت: ما از هنرمندان انقلاب حمایت میکنیم اما اینکه گفته میشود ما از هنرمندانی که با منافع انقلاب منافات دارند نیز حمایت میکنیم؛ درست نیست.
وی ادامه داد: گاهی هنرمندی یا فیلمسازی که رابطه نزدیکی با انقلاب ندارد؛ فیلمی میسازد که خارج از چارچوب قوانین کشور، منافع ملی و نظام و انقلاب نیست و منافاتی با ارزشهای کشور ندارد و معیارهای کلی را رعایت کرده است؛ قطعا این فیلم میتواند نمایش داده شود اما وقتی فیلمی در راستای نظام و انقلاب است ما از آن حمایت و به آن کمک میکنیم.
وزیر ارشاد همچنین درخصوص حمایت از برخی از کارگردانها و نظارت بر آثار نمایشی و اینکه آخرینبار چه زمانی به دیدن تئاتر رفته است گفت: بعضی اوقات در اجرای بعضی نمایشها مطالبی دیده میشود یا دیالوگهایی گفته میشود که در متن اصلی نبوده یا در بازبینی نبوده است؛ این موارد با بررسی قابل اصلاح است و اگر تخلفی صورت گرفته باشد قطعا با آن برخورد میشود.
وی همچنین افزود: آخرین تئاتری که دیدهام تئاتر «سقراط» بود و قرار است به زودی نیز به دیدن نمایش سیاوش بروم و در حوزه آثار نمایشی نیز از آثاری حمایت میکنیم که در راستای منافع باشد.
وزیر ارشاد درخصوص بازگشایی دفتر بی بی سی در تهران هم گفت: اصلا قرار نیست دفتر هیچکدام از شبکههای بی بی فارسی و بی بی سی انگلیسی و عربی در تهران بازگشایی شود و هیچ مجوزی برای شبکه بی بی سی صادر نشده است.
جنتی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت انجمن صنفی روزنامهنگاران گفت: اتفاق خاصی در این بخش نیفتاده است و وضعیت مانند سابق است.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون فیلم آشغالهای دوست داشتنی گفت: فعلا این فیلم مجوز نگرفته است و مجوز نمیگیرد.
وزیر ارشاد همچنین در بخش دیگری پرسش و پاسخ در پاسخ به سرنوشت فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» گفت: این فیلم قرار نیست مجوز اکران بگیرد.