به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، همایون روحیان روز گذشته در سومین دوره آموزشی تربیت مدرس مهارتهای عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس که با حضور 250 مدرس از 45 مرکز آموزش علمی – کاربردی تحت نظارت این دانشگاه برگزار شد، بیان داشت: برگزاری این دورهها از آذر 1390 آغاز و تا کنون در 29 استان کشور ادامه یافته است.
وی افزود: تا بحال 16 هزار مدرس از میان 53 هزار مدرس علمی کاربردی شناخته شده در کشور در این دورههای عمومی حضور یافتهاند.
رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: دورههای تربیت مدرس برای دو گروه نظام نظری و تجربی در ایجاد نظام ارزیابی و ارزشیابی دارای اهمیت ویژه است.
روحیان گفت: اثربخشی این دورهها در قالب یک طرح پژوهشی، تدوین و طراحی شده است و در ادامه از طریق خود ارزیابی مدرسین قابل ارائه و بررسی مجدد خواهد بود.
وی با مهم توصیف کردن فعالیتهای آموزشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس تصریح کرد: فارس دومین استان پس از تهران است که حدود 1000 مدرس را مخاطب خود قرار داده است.
رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دورههای تربیت مدرس در شش سطح عمومی پایه «یک و دو» و تخصصی« یک، دو و سه»، جمعا به مدت 200 ساعت برای مدرسان طراحی و اجرا شده است و مدرسان با توجه به تخصص خود هم مجری و هم شرکت کننده دورههای تکمیلی خواهند بود.
روحیان در پایان گفت: دورههای تربیت مدرس در راستای آموزش مادام العمر کارکنان و رویکرد علمی و بازآموزی و مهارتی مدرسین طراحی شده است و ویژگی فارس باتوجه به موقعیت علمی و جغرافیایی دارای اهمیت ویژه آموزشی و کسب مهارت است.