به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از شیراز، مهدی تلوری، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت دیروز در جمع دانشجویان خواهر بسیجی شرکتکننده در طرح ولایت استانی "اولین دوره راهبردی خط امام" در قم به سخنرانی درباره "جریانشناسی سیاسیفرهنگی" پرداخت.
وی با بیان اینکه تمام اختلافاتی که در کشور ما در زمینههای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره وجود دارد در تفسیر دو کلمه "جمهوریت" و "اسلامیت" است، اظهار داشت: در سالهای آغاز نهضت انقلاب اسلامی که شعار "جمهوری اسلامی" میدادیم، میدانستیم که نمیتوانیم به سرعت اسلام را در تمام ارکان نظام جاری کنیم و راه طولانی و دشواری را در پیش داریم.
تلوری افزود: کار ما انقلاب بود، کار ما این بود که جلوی کودتاها را بگیریم و انقلاب را به یک "نظام سیاسی" تبدیل کنیم. کار ما این بود که در برابر توپ، تانک و جنگ بایستیم. این ملت در برابر 215 بار تحریم ایستاد و برای اینکه این حرکت ادامه پیدا کند شما باید جنبش نرم افزاری و تولید علم را به جلو برانید.
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه سهم ما جانبازی، شهادت و قطع نخاعی بود و سهم شما تنها درسخواندن در راه تولید علم و جنبش نرمافزاریست، اضافه کرد: سفرههای هفت سین ما با سیم و سنگر و غیره ساخته میشد. ما در مسجد میخوابیدیم یا در سنگر. اما شما تنها باید درس بخوانید، فوقلیسانس و دکترا بگیرید و جنبش نرمافزاری را به پیش رانده و کشور را اسلامی کنید؛ پس از آن حکومت را و جهان را برای ظهور منجی آماده کنید.
وی عنوان کرد: اکنون بچهحزباللهیهای ما چادر به سر کرده و ادعا دارند که میخواهند حکومت اسلامی تشکیل دهند. حکومت بر 6 میلیارد انسان، حکومت بر بودایی و مسیحی و ... که باید برای این کار خود را آماده کنیم. باید به زبانهای دنیا مسلط شویم، صبور شویم، به علوم و فنون تسلط پیدا کنیم تا لیاقت حکومت بر شش میلیارد انسان داشته باشیم؛ حکومتی عادلانه و عاشقانه.
تلوری ادامه داد: غریزه جنسی دنیا را با خود برده است؛ همه دارند زیر پای سکس له میشوند؛ مردم تا شراب نخورند، آرام نمیشوند و شما میخواهید سبک زندگی را به این مردم یاد بدهید. برهنگی همه جا را درنوردیده و شما بانوان که اینجا نشستهاید و چادر به سر کردهاید باید مردم دنیا را با حجاب کنید. شما چه چیزی دارید که جایگزین هالیوود کنید؟ چگونه میخواهید چشم مردم دنیا را بنوازید؟ برای کودکان دنیا به جای والتدیزنی چه دارید؟ باید بیخوابی و زحمت بسیار بکشیم تا دنیا را آباد کنیم.
وی با اشاره به اینکه همیشه اینگونه نیست که اصولگرایان و اصلاحطلبان در مسائل فرهنگی، مخالف هم فکر کنند، گفت: از نمونههای این شباهت را میتوان تصمیم احمدینژاد -که به اصولگرایان نزدیکتر بود- در ورود زنان به ورزشگاهها مثال زد.
این فعال فرهنگی افزود: اصلاحطلبان معتقدند که خوابگاههای دانشجویی باید خصوصی شود. اگر خوابگاهها چنین شود، از دانشجویان شهریه گرفته میشود که در این صورت خانوادههای ضعیف نمیتوانند فرزندان خود را به دانشگاه بفرستند و پس از مدتی علم، متعلق به بچهپولدارها میشود.
وی معتقد است یکی از موفقیتهای جریان اصولگرایی، در جلوگیری از گسترش پردیسهای دانشگاهی بود که در آنها دانشجو با پول، مدرک میگرفت.
تلوری بیان کرد: در دیدگاه اصلاحطلبان، دانشگاه دولتی نباید وجود داشته باشد و این آزاداندیشی ظاهری در تفکر لیبرالی اصلاحطلبان است. این آزادی در ظاهر قصه است، چرا که مردم در اصل آزاد نیستند، زیرا نمیتوانند هزینههای دانشگاه و خوابگاه خصوصی را بدهند. اگر دانشگاه خصوصی شود، جریان نخبگان کشور به جریان نخبگان پولی تبدیل میشود، چرا که دانشگاهها برای بچهپولدارها شده و از بین همینها، استاندار، مدیر، مسئول و غیره بیرون میآید.
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در این بین به بیان زندگی یکی از جراحان بزرگ کشور پرداخت و افزود: پدر این فرد، اجازه نمیداد که وی وارد مدرسه عشایری شود، در نهایت مدیر آن مدرسه، قبول کرد که ماهانه مبلغی به پدر این دانشآموزی بدهد تا اجازه دهد این دانشآموز درس بخواند. پس از آن، این دانشآموز، با بهترین رتبه کنکور، وارد رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران شد و بلافاصله تخصص را با بهترین شرایط اخذ کرد. آن دانشآموز اکنون یکی از بزرگترین جراحان جوان ایران است که یکی از گزینههای مطرح برای معاونت وزیر بهداشت بود. وی 30 ساله و اصولگراست.
وی توضیح داد: لیبرالیسم اقتصادی و فرهنگی با هم ارتباط دارند. رهبری شعارش عدالت در زمینههای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است. روسای جمهور ما از دانشگاهها و حوزهها آمدند مانند رجایی، احمدینژاد، مقام معظم رهبری، که وابسته به احزاب نبودند، اما اگر لیبرالیسم سیاسی را بپذیریم، احزاب برای ما تصمیمگیر میشوند.
این فعال فرهنگی در پایان گفت: اکنون اصلاح طلبان تعدادی بانک دارند که در زمان انتخابات از سپردههای مردم، برای تبلیغات استفاده میکنند. اصلاحات همچنین به لیبرالیسم رسانهای معتقدند، چرا که معتقد به ایجاد رسانه آزاد است. میدانیم که مردم توانایی برپایی رسانه ندارند، اما خود احزاب میتوانند چنین کاری کنند. اگر این عقیده را بپذیریم، احزاب میتوانند اقتصاد، فرهنگ و رسانه را در انحصار خود داشته باشند.