کد خبر:۳۵۶۱۴۹
دوره خط امام دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های فارس-11؛

کشکولی: جلیلی و ظریف ارتباط قوی با رسانه‌ها ندارند/ بچه‌ بسیجی‌ها فعالیت رسانه‌ای کنند

فعال رسانه‌ای گفت: اشکالی که به برخی مسئولان کشورمان از جمله سعید جلیلی در زمان دبیری‌اش در شورای عالی امنیت ملی و محمدجواد ظریف وارد می کنیم این است که آن‌ها با رسانه‌ها ارتباط قوی نداشته و ندارند.

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" اعزامی از شیراز، محمدحسین کشکولی شب گذشته در جمع 300 دانشجوی دختر بسیجی دانشگاه‌های سراسر استان فارس با بیان اینکه اکنون رسانه‌ها، دیپلماسی عمومی دنیا را تعیین کرده و نقش بسزایی در رخدادهای جهانی دارند، گفت: اشکالی که به برخی مسئولان کشورمان از جمله سعید جلیلی در زمان دبیری‌اش در شورای عالی امنیت ملی و محمدجواد ظریف وارد می‌کنیم این است که آن‌ها با رسانه‌ها ارتباط قوی نداشته و ندارند.


وی افزود: می‌بینیم که به عنوان مثال، طرف مقابل مذاکرات، به دلیل ارتباط قوی با رسانه‌ها و خبرنگاران، فضای رسانه‌ای دنیا را به نفع خود تغییر می‌دادند؛ در حالی که مسئولان ما فضایی برای رزم رسانه‌ای به خبرنگاران ایرانی نمی‌دادند.

 
این فعال رسانه‌ای که به بیان مثال‌هایی از اشتباهات مسئولان ما در رابطه با رسانه‌ها، به گفت‌و‌گوی تلفنی روسای ایران و امریکا در سال گذشه اشاره کرد و گفت: بدون در نظر گرفتن درستی یا نادرستی این کار، از زاویه یک کارشناس رسانه می‌گویم که روحانی اشتباه بزرگی کرد؛ چرا که پس از این گفت‌گو سوار بر هواپیما شد تا به کشور بازگردد، سپس حدود 30 ساعت از دسترس رسانه‌ها خارج شد؛ اما اوباما در این مدت کوتاه از فضای رسانه‌ای استفاده کرد و هنگامی که روحانی پایش را در فرودگاه تهران بر زمین گذاشت تازه متوجه شد که چه خبر است.

 

کشکولی با اشاره به مدیریت سرعت انتشار اطلاعات و اخبار در دیگر کشورها، گفت: در حالی که در کشورهای دنیا سرعت انتشار اطلاعات کنترل می‌شود؛ اما در کشور ما سرعت انتقال اطلاعات بالاست که این سرعت می‌تواند بسیار  خطرناک باشد و دعوا بر سر افزایش پهنای باند در کشور نیز به همین علت است.


 
وی با بیان اینکه ما با بحران تجهیزات نوین در فضای رسانه‌ای مواجه هستیم، افزود: با وجود چنین بحرانی، بدون فکر داریم پهنای باند می‌آوریم؛ در حالی‌که هنوز برای این افزایش سرعت و دسترسی، بسته فرهنگی آماده نکرده‌ایم.
 


این فعال رسانه‌ای همچنین درگیری‌های داخلی ابتدای انقلاب و پس از آن، جنگ تحمیلی را از نمونه‌های تلاش دشمن برای آزمودن استقامت ایران دانست و تاکید کرد: پس از آنکه دشمنان ما با جنگ سخت بر ما پیروز نشدند با خود گفتند بیاییم جنگ را تغییر دهیم و به جای زدن خمپاره آر‌پی‌جی به ساختمان نظام اسلامی، به ریشه و بنیان این ساختمان یعنی «فرهنگ» توجه داشته‌باشیم.


 
کشکولی ادامه داد: دشمن جنگ فرهنگی را آغاز کرد و اکنون خط مقدم را در دانشگاه‌ها و خانه‌ها قرار داده و بزرگترین عرصه در این جنگ، رسانه‌ است.


 
وی با اشاره به اینکه دشمن تاکید به تکنیک نفوذ سلولی در ساختارهای بنیان‌های جامعه ایران را دارد، در ادامه گفت: از جمله سلول‌های بنیانی در فرهنگ ایران، خانواده است و ستون آن یعنی مادر خانواده.
 


این فعال رسانه‌ای با اشاره به راه‌اندازی رسانه‌ها‌ی صوتی و تصویری برای تاثیر بر فرهنگ خانواده‌های ایرانی از جمله "فارسی1" و "من و تو" تصریح کرد: مهمترین هدف از ایجاد چنین شبکه‌هایی، تغییر سبک زندگی با تکیه بر اقشار بی‌دفاع یعنی زنان، دختران و کودکان است.


 
کشکولی در ادامه با بیان اینکه یکی از انواع رسانه‌ها که در دنیا با اقبال عمومی روبرو شده "رسانه‌های تعاملی" مانند "وایبر" و "واتس‌آپ" است، تاکید کرد: سازندگان این نرم‌افزاها به این نتیجه رسیدند که مخاطب از رسانه‌های یک‌طرفه به مرور خسته می‌شود و علاقه‌مند به تعامل بیشتر با افراد و رسانه‌هاست، چرا که رسانه‌ها پیام او را می‌شنوند و انتقال می‌دهند.


 
وی ادامه داد: در حالی که این رسانه‌ها در بین مردم جا باز کرده و با مردم حرف می‌زنند؛ اما متاسفانه راه ارتباطی مسئولان ما به جای دیدار و تعامل، "فیس‌بوک" است که به وسیله آن برای کامنت‌های مردم، قلب و گل بگذارند!


 
این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه تا چند سال آینده انواع جدید از نرم‌افزارها و ابزارهای ارتباطی وارد کشور می‌شوند، گفت: باید به این موضوع اندیشید و بسته فرهنگی تعریف کرد تا دچار مشکل نشویم.
 


کشکولی در پایان خاطرنشان کرد: بچه‌های بسیج دانشجویی در زمینه رسانه پیش‌رو باشند و بدانند که ما هرجا در زمینه رسانه وارد شدیم، توانستیم اثرگذار باشیم و امیدواریم که در آینده رسانه‌ها را بچه‌های حزب‌اللهی اداره کنند.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار