کد خبر:۳۶۱۲۴۳

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه یزد، اتاق بازرگانی و موسسه آموزشی پژوهشی اتاق ایران امضا شد

به منظور ایجاد مرکز علم و کار، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه یزد، اتاق بازرگانی یزد و موسسه آموزشی پژوهشی اتاق ایران امضا شد.

به گزارش خبرنگار"خبرگزاری دانشجو" از یزد، به منظور ایجاد مرکز علم و کار، روز گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه یزد، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی یزد و موسسه آموزشی پژوهشی اتاق ایران امضا شد.

 

در چارچوب این تفاهم‌نامه تبادل تجربیات متخصصان دانشگاهی و صاحبان صنایع با هدف شناسایی نیازهای پژوهشی و حل معضلات از طریق خدمات مهندسی، مشاوره‌ای و پژوهشی و ایجاد و راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات و مطالعات، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها و همایش های علمی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان دکتری در صنعت و همچنین تسهیل دسترسی پژوهشگران دانشگاهی و صاحبان صنعت به تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاه های تخصصی و تسهیل انجام دوره‌های کاربینی و کارورزی و بازدیدهای علمی و کارآموزی به انجام می رسد.

 

همچنین سیاستگذاری، هدایت، حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های پژوهشی، تاثیر‌گذاری دستگاه های علمی، پژوهشی و فناوری در ارتقای بهره‌وری و شناسایی نیازهای پژوهشی در حوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مرتبط با نیازهای شناسایی شده و همچنین تسهیل ارتباط دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان با صنعت و تجاری سازی تحقیقات از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

 

لازم به ذکر است، همچنین طرفین در این تفاهم‌نامه برای ایجاد زمینه‌های لازم برای دستیابی به اهداف و استفاده از امکانات تجهیزاتی، کتابخانه‌ای، کارگاهی، آزمایشگاهی دانشگاه و صنعت، تعریف و همکاری در تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مرکز علم و کار و  حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی همچنین کمک به کاربردی کردن نتایج طرح‌های پژوهشی و همکاری در راستای انتشار نتایج مطالعات و تحقیقات کاربردی و بنیادی در قالب خبرنامه یا نشریه علمی- ترویجی متعهد شدند.

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار