به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی گفت: بخش قابل توجهی از قربانیان تصادفات را راکبان موتورسیکلت و ترکنشینهای آنها تشکیل میدهند، ضمن این که عابران پیاده نیز حتی در پیادهروها از دست موتورسیکلتها در امان نیستند.
وی با اعلام این که سهم موتورسیکلتها در سفرهای روزانه تهران تنها 6 درصد اما سهم آنها در تولید انواع آلایندههای هوا 23 درصد است، تأکید کرد: با وجود نقش 6 درصدی موتورسیکلت در جابهجایی روزانه تهران، این وسیله در وقوع حوادث ترافیکی تهران و قربانیان ناشی از آن 25 درصد است.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که سهمیه بنزین هر دستگاه موتورسیکلت 25 لیتر در ماه، علاوه بر مصرف ماهانه میلیونها لیتر بنزین آزاد است، اظهار کرد: با جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای بنزینی، میلیونها لیتر در مصرف بنزین صرفهجویی میشود.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که با توجه به تدابیر شهردار محترم تهران و حمایت شورای اسلامی شهر تهران، آغاز ورود موتورسیکلتهای برقی به چرخه حمل و نقل شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، تصریح کرد: به منظور خریداری موتورسیکلتهای برقی تسهیلات قابل توجهی برای دارندگان موتورسیکلتهای بنزینی در نظر گرفته شده است.
وی در پایان با تأکید بر این که موتورسیکلتهای برقی باعث افزایش آرامش و ایمنی، کاهش مشکلات زیست محیطی و کاستن از تصادفات و تلفات ناشی از آن میشود، خاطرنشان کرد: با توجه به منافع قابل ملاحظه این وسیله به عنوان وسیلهای پاک، دولت باید در زمینه اختصاص تسهیلات به منظور ورود موتورسیکلتهای برقی به معابر شهر به صورت جدی وارد عمل شود.