سعید رهسپار در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در رشت، گفت: چهارمین کارگاه از مجموعه کارگاههای طرح مدرسین و دانش افزایی اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان، توسط گروه آموزشهای آزاد دانشگاه با عنوان روش تحقیق ابعاد متدولوژیک و تکنولوژیک پژوهشهای علمی روز پنجشنبه 15 آبان ماه جاری در محل تالار حکمت دانشکده علوم انسانی برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه که با حضور 70 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه و بورسیههای جایابی از تمامی دانشکدهها برگزار شد، چاوشیان، عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی به عنوان مدرس این کارگاه سرفصلهایی را با شرکت کنندگان به اشتراک گذاشت.
مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان، مقدمه ابعاد متدولوژیک و تکنولوژیک پژوهشهای علمی، تلقیهای نادرست از علم، مناقشه بر سر ماهیت علم و معرفت علمی، مدل استقرایی در برابر مدل قیاسی، مدل فرضی قیاسی کارل پوپر، پوزیتیویسم منطقی حلقه وین، جریانهای نوین پساتجربه گرا در فلسفه علم، برنامههای پژوهشی ایمره لاکاتوش، پارادایمهای علمی تامس کوون، آنارشیسم روش شناختی پل فایرابند، جمع بندی و نتیجه گیری را سرفصلهای کارگاه روش تحقیق عنوان کرد.