بهرام بدخشانی، تصویربردار چیره دست سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی «خبرگزاری دانشجو» ضمن ابراز خوشحالی از ورود جوانان مستعد به این رشته، اظهار داشت: نکته شگفت انگیز حضور افراد باسواد در این عرصه و آشنایی آنان با مبانی و تئوری های عملی و مکتوب این حرفه است که این نکته تاثیر قابل توجهی بر روند سرعت پیشرفت این جوانان خواهد گذاشت.
فیلمبردار «نزدیکتر» در ادامه افزود: این دوستان جوان در ابتدا باید سعی در تثبیت خودشان در صنف فیلمبرداران داشته باشند، چرا که خیلی از مسائل در جهت سیر صعودی افرادی که در فضای سینمایی فعالیت می کنند مطرح است، ولی با استعداد، خلاقیت و پشتکار استوار افراد نمی شود مقابله کرد. به همین دلیل تنها نصحیت بنده به همکاران جوانم این است که تمرکز خود را بر روی کار خود معطوف کنند و درگیر حاشیه های کاذب سینما نشوند چرا که این حاشیه از پیشرفت افراد در این حوزه جلوگیری می کند.
وی در رابطه با تاثیرات فیلمبردری در جذابیت آثار سینما، متذکر شد: متاسفانه فیلم های تولید شده از لحاظ دکوپاژ، پروداکشن و لوکیشن همگی آپارتمانی شدهاند که محور هر کدام هم مسئلههای مختلف اجتماعی است که دست فیلمبردار را برای یک قاب بندی و صحنه های تکنیکی تا حدی بسته نگه می دارد ولی مثلا فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» یا «بوفالو» فرصتی را برای ایجاد خلاقیت فیلمبردار و تصویربرداری تکنیکی باز می گذارد که به نظرم فیلمسازان باید مقداری از این فیلم های خانه به خانه فاصله بگیرند چون در این مقطع چند ساله بسیار شاهد این نوع فیلم های بوده ایم.
بدخشانی در ارتباط با وضعیت دستمزد کسانی که در این حرفه مشغول هستند، خاطرنشان کرد: بالاخره با علاقه وارد این حرفه شده ایم و حق نداریم که بانگ فریاد سر بدهیم چراکه هر علاقه وعشقی تاوان دارد که توسط فرد عاشق باید پرداخت شود. از درآمدهای همکارانم در این رشته اطلاعات چندانی ندارم ولی خودم شخصا خیلی از مسائل را در زمان انعقاد قرار داد درنظر می گیرم. دوستی با عوامل و فیلمنامه در رقمی که اعلام می کنم، تاثیر می گذارد ولی به جرات می گویم به نسبت زحمتی که فیلمبردار برای تصویربرداری یک فیلم می کشد، کمترین دستمزدها را به نسبت فعالیت و درگیری های کار خود دریافت می کند.
وی با اشاره به خاطرات خوب خود از فیلمبرداری « من ترانه ۱۵ سال دارم» تاکید کرد: در پشت صحنه این اثر سینمایی همکاران با هم همدل بودند و صمیمیت در تک تک عوامل این فیلم جاری بود.
فیلمبردار «همیشه پای یک زن در میان است» در آخر راجع به عملکرد سازمان سینمایی دولت یازدهم، عنوان داشت: از لحاظ تجهیزات سینمایی به نسبت سال های گذشته پیشرفت خوبی در این زمینه شاهد بودهایم ولی به هر حال بخش خصوصی باید قدرتمند شود و جای بخش دولتی را بگیرد تا شاهد فضای رقابتی در صنف های مختلفی در زمینه های سینمایی باشیم. توقع من از دولت فراهم کردن شرایطی را هست تا بخش خصوصی بتواند به عنوان یکی از بازو های قوی سینما به حیات خود ادامه بدهد تا باعث رشد و تکامل این حرفه سینما به شود.