به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر مژده وزيري صبح امروز در نخستين همايش سراسري دانشجويي «مشاوره، رشد و پويايي» كه در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: سالها پيش ناهمگوني نظام آموزش و پرورش و آموزش عالي به عنوان علت افت تحصيلي دانشجويان ورودي جديد محسوب ميشد، در حالي كه امروز با تغيير سيستم آموزش در دبيرستانها نيز اين مشكل همچنان باقي است.
وي با اشاره به گذشت بيش از 10 سال از ورود اولين فارغ التحصيلان نظام جديد به دانشگاهها گفت: با وجود تلاش فراواني كه براي نزديكي بيشتر سيستم آموزشي پيش دانشگاهي و دانشگاهها صورت گرفت، هنوز هم دانشجويان ورودي جديد با كمبودهاي فراواني مواجه هستند.
دکتر وزيري در خصوص تاثيرات بلندمدت آموزش عالي بر زندگي جوانان گفت: بر اساس يك نظريه روانشناسي، رسالت اصلي دانشگاه ها ايجاد اعتماد به نفس، استقلال، كنترل احساسات، شكل گيري هويت و ايجاد شان و كمال در زندگي است.
وي با اشاره به برخي آموزشهاي پنهان در دانشگاه گفت: هر دانشگاهي بر اساس شرايط خود، نسخه خاصي از اين برنامههاي پنهان را در حيطه آموزشهاي غير رسمي خود دارد.
رئيس دانشكده روانشناسي دانشگاه الزهرا با تاكيد بر ضرورت توجه به فعاليتهاي انجمنهاي علمي اظهار داشت: با تشكيل اين انجمنها، ميان آموزشهاي رسمي و غير رسمي دانشگاه هماهنگي ايجاد ميشود.
وي ايجاد نشاط و خودباوري را هدف اصلي تشكيل انجمنهاي علمي دانشجويي عنوان كرد و اظهار داشت: اين انجمنها با شناسايي و رفع كاستيهاي موجود و جبران كمبودها و برنامههاي رسمي دانشگاهي موجب بالا رفتن قابليتهاي دانشجويان ميشوند./انتهاي پيام/