کد خبر:۴۱۸۶۳۱
معاون برنامه‌ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

دانشجویان علمی کاربردی شاغلین فعلی و آتی جامعه هستند/ طراحی کارشناسی ارشد پروژه محور است

معاون برنامه‌ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشجویان ورودی دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل فعلی و شاغل آتی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از گرگان، آسیه کشاورز، معاون دفتر برنامه ریزی و آموزش مهارت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور امروز در کارگاه برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با اشاره به ویژگی‌های آموزش در دانشگاه‌های علمی کاربردی، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجویان ورودی خود را شاغل فعلی و شاغل آتی می‌داند از این رو «ارتقای دانش دانشجویان فعلی» و «توسعه آینده شغلی» از مولفه‌های اساسی آموزش‌های ما هستند.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های درسی ما کاملا مبتنی بر تحلیل شغلی هستند، تصریح کرد: متقاضیان ما افراد حقوقی مانند سازمان‌ها، کارگاه‌ها و دیگر متولیان اجرا هستند که از طراحی تا انجام پروژه‌ها در تعامل با دانشگاه هستند.

 

معاون دفتر برنامه ریزی و آموزش مهارت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: محیط آموزشی ما باید محیط کار و مدرسین ما باید خبرگان و صاحب نظران شغلی باشند که باید در ارزشیابی‌های ما از توانمندی‌های شغلی مدرسان اطمینان حاصل شود تا در نهایت در دانشگاه ما نیروهایی کار جامعه تربیت شوند.

 

معاون دفتر برنامه ریزی و آموزش مهارت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین بیان داشت: آموزش‌های علمی کاربردی تنها مختص ما نیست و متولیان زیادی در دیگر دستگاه‌ها دارد اما مرجع اصلی ما هستیم که وظیفه و دغدغه اصلی ما هماهنگی بین تمامی این متولیان است.

 

وی تصریح کرد: نظام شغلی به سه زیرمجموعه‌ی نظام آموزش مهارت و فناوری که مهم‌ترین متولی آن دانشگاه علمی کاربردی است، نظام صلاحیت حرفه ای که پس از تصویب به مرحله اجرا نرسید چرا که متولی آن مشخص نیست و نظام اشتغال که اصلا تدوین نشده است، تقسیم می‌شود.

 

کشاورز در ادامه اصول نظام آموزش مهارت و فناوری را برشمرد و عنوان کرد: جامعیت و نظم، انعطاف و پویای متناسب با حوزه شغلی، به روز بودن متناسب با تحولات اشتغال، مشارکت، افزایش بهره وری، تأکید بر آموزش در محیط کار و ایجاد توانمندی از اهم اصول نظام آموزش مهارت است.

 

معاون دفتر برنامه ریزی و آموزش مهارت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نظام آموزشی در علمی کاربردی را به دو قسم رسمی شامل دوره‌های کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری و غیر رسمی شامل تک پودمانی مهارتی و تک درس مهارتی تقسیم کرد و گفت: در دانشگاه علاوه بر شایستگی‌های فنی باید به فکر شایستگی‌های محیطی، برقراری ارتباط موثر با محیط کار، رعایت اخلاق حرفه ای، خلاقیت و نوآوری، تفکر نقادانه و انجام کار گروهی نیز بود.

 

وی تصریح کرد: در تدوین برنامه‌های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی توجه اصلی بر روی دروس تخصصی است البته دروس پایه نیاز است اما این دروس تخصصی است که ارتباط وثیقی با شغل دارد.

 

کشاور در پایان در خصوص مقطع کارشناسی ارشد با بیان اینکه این مقطع در علمی کاربردی صرفا با هدف ارتقای تحصیلی کارشناسی نیست، تصریح کرد: طراحی کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی به این صورت است که بنگاهی اقتصادی ابتدا باید با اعلام نیازی یک پروژه را تعریف کرده و بودجه آن را مشخص کند سپس دانشگاه علمی کاربردی در جهت انجام آن پروژه و رفع نیاز دستگاه متقاضی دوره‌های ارشد خود را در محیط واقعی کار طراحی کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات بینندگان
نسل سوم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
من نمیدونم چرا دیگران بین دانشجویان علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها فرق میگذارند.
شخصا دانشجویی دیدم که دانشگاه ملی با رتبه بالا فارغ التحصیل شده اما وقتی بهش یه فلاپی دادیم رفته بود پشت کیس دنبال جای فلاپی می گشت.
اما دانشجوی علمی کاربردی داریم که دل و روده سیستم رو در میاره و میزاره سرجاش و هزارتا کار دیگه انجام میده چون در کنار کار عملی کار تئوری هم یاد گرفته.
اما متاسفانه فرق میگذارند. مسئولین دانشگاه جامع هم بجای شعار دادن های الکی اصلا فکری به حال این دانشجویان برای اشتغال نمی کنند.
2
0
پربازدیدترین آخرین اخبار