کد خبر:۴۱۷۶۰۰
رئیس علمی کاربردی گرگان۳:

از دانشجویان مبتکر حمایت نمی‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گرگان۳ با بیان اینکه ما دانشجوی مبتکری داریم که تمام زندگی خود را برای پیاده سازی ایده خود فروخته ولی در نهایت ورشکست شده است، گفت: باید ساز و کار حمایتی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از گرگان؛ صفر خواجه دنگلانی رئیس دانشگاه علمی کاربردی گرگان3 عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان با موضوع کارورزی و کارآفرینی دانش آموختگان دانشگاهی گفت: 22 مرکز علمی کاربردی در استان وجود دارد که 20 مرکز به صورت فعال با تعدادی قریب به 10هزار دانشجو در چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت خدمات و امور اجتماعی مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند.

 

جامع علمی کاربردی گلستان ۱۷۷ رشته تحصیلی دارد/ مقطع کاردانی تکنیسین تربیت میکند

 

خواجه دنگلانی با اعلام این خبر که 177 کد رشته محل در مراکز علمی کاربردی استان وجود دارد که 102 کد رشته مختص مقطع کاردانی است، بیان کرد: در مقطع کاردانی بیشتر به پرورش عملی و مهارتی دانشجو توجه می‌شود و از آنجایی که بیشتر بنگاه‌های اقتصادی نیاز به تکنیسین دارند نه مهندس، تعداد بالای رشته‌های کاردانی علمی کاربردی می‌تواند استان را از معضل بزرگ مدرک گرایی نجات دهد.

 

کارهای اجرایی برون سپاری شوند

 

وی با بیان اینکه باید با ورود به عرصه کارآفرینی معضل بیکاری فارغ التحصیلان رفع و رجوع گردد، تصریح کرد: برای تسریع در جذب و اشتغال فارغ التحصیلان باید به برون سپاری جدی کارها در دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه کرد که متأسفانه این بند در دستور کار دانشگاه‌ها قرار دارد اما بدون شتاب متوقف شده است.

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گرگان3 با تأکید بر تخصصی شدن مشاغل، متذکر شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان در 177رشته محل موجود، رشته‌های تحصیلی با عناوین مشخص و تخصصی دارد که باید این رشته‌ها با این عناوین به دستگاه‌های اجرایی و صنوف ابلاغ شود و از طریق کارگروه اشتغال نیز به صنوف تأکید بشود که از فارغ التحصیلان مرتبط با بخش استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه ما دانشجوی مبتکری داریم که تمام زندگی خود را برای پیاده سازی ایده خود فروخته ولی در نهایت ورشکست شده است، تصریح کرد: باید یک ساز و کار حمایتی از دانشجویان مبتکر تدوین و با جدیت پیاده سازی شود.

 

  جایگاه پژوهش کاربردی مشخص نیست

 

خواجه دنگلانی در پایان نیز گفت: جایگاه پژوهش‌های کاربردی در حال حاضر مشخص نیست و اگر بخواهیم واقعا به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کنیم باید این جایگاه را تعریف کرده و درست آن را بشناسیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار