فرشاد عالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به این که رسانه ها در بحث اقتصاد مقاومتی کم کار شده اند گفت: اخیرا کم کاری رسانه ها در بحث اقتصاد مقاومتی حتی توسط مدیران رسانه ها اعلام شد که سیاست های اقتصاد مقاومتی در سایه قرار دارد.
وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولین کشور برگ برنده ما را تحت الشعاع خود قرار دهند و رسانه ها در ارائه و انعکاس در حوزه اقتصاد مقاومتی ضعیف ورود کرده اند که البته این نقد درونی می تواند مفید باشد چرا که خود رسانه ها قبول کردند که اقتصاد مقاومتی مورد غفلت قرار گرفته است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی براساس ظرفیت های موجود در کشور است و می توانیم از این ظرفیت ها به نحو احسنت استفاده کنیم اظهار داشت: زمانی که در کشورمان همه ظرفیت ها را دارا هستیم چه خوب است که بتوانیم با فرهنگ سازی فعالان و جوانان را به این سمت سوق دهیم و بسیج سازندگی تاکنون الگوهای خوبی را از طریق فضای رسانه ای به مردم و افکار عموم نشان داده که درصددیم با این الگوسازی این طرح را تسری دهیم.
وی افزود: هم چنین می دانیم که کشورمان متاسفانه دارای چند میلیون بیکار می باشد که ما می توانیم با شناختن این الگوها به افراد کارآمد زندگی خوبی را برایشان رقم بزنیم و رسانه ها به عنوان رسانه اسلامی می بایست سبک زندگی اسلامی را بیان کرده تا افکار عموم هدایت شود.
عالی با بیان اینکه ذائقتا مردم ما از قدیم روستا را محور کارآمدی می دانستند تاکید کرد: در قدیم روستا محور اصلی کارهای مردم بود و جامعه سالمی را شاهد بودیم ولی امروز متاسفانه روستاهای ما کارآمدی خود را از دست داده و علت اصلی آن حاکم شدن افکار عموم به سمت سبک زندگی غیراسلامی است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج سازندگی در پایان با بیان اینکه از رسانه ها درخواست داریم در بحث اقتصاد مقاومتی به طور جدی ورود کنند خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی به عنوان نهاد پیشگام و ارائه دهنده طرح های اقتصاد مقاومتی آمادگی خود را برای همکاری با رسانه ها اعلام می دارد تا از این راه بتوانیم با ترویج و آموزش طرح ها هم افزایی و همکاری را در کشورمان شکل دهیم.