به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، محمود رضا رحیمی، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران آموزش دانشکده های مختلف دانشگاه یاسوج از روند توجه به پژوهش محوری تنها در برخی از آیین نامه های ارتقا گلایه کرد و گفت: در برخی از دانشگاه ها اعضای هیات علمی بر اساس آئین نامه ارتقا، فقط به مباحث پژوهشی اهمیت می دهند و مسایل آموزشی را رها کرده اند.
وی به اهمیت امر آموزش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: کیفی سازی در آموزش پر اهمیت تر از کیفی در پژوهش است و باید به این مهم توجه بیشتری صورت گیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج به سیاست جدید وزارت علوم در امر آموزش دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: تغییرات در حوزه های آموزشی و رفتن به سمت دانشگاه های نسل سوم از مهمترین سیاست های جدید وزارت علوم است و به همین دلیل ابزارهای لازم برای کیفی سازی آموزش در دانشگاه ها و از جمله دانشگاه یاسوج اندیشیده شده است.
وی به عدم مقبولیت برخی از رشته های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در برخی رشتههای دانشگاه با بحران عدم استقبال مواجه هستیم و اگر فکری برای رفع این معضل نشود در آینده این عم استقبال دامن رشتههای پرطرفداری نظیر مهندسی را نیز می گیرد.
رحیمی اظهار داشت: متاسفانه در آموزش و پرورش دانشآموزانی که دارای معدل بالا هستند را تشویق به انتخاب رشته تجربی میکنند که این روند باید اصلاح شود.
وی با اشاره به لزوم استفاده از نیروهای قوی و کیفی برای کیفی سازی آموزش بیان داشت: افزایش فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی فرصتی برای کیفی سازی دانشگاه ها می باشد و وجود این نیروها، توانایی یک مجموعه را تبلیغ می کند.
رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه ساختار علمی دانشگاه باید قدرتمند باشد، ابراز داشت: نگرش اعضای هیات علمی باید به سمت فعالیتهای کارآفرینی و ایجاد شغل سوق داده شود.
وی در پایان از مدیران آموزش دانشکده ها خواست تا راهکارهای خود را برای ارتقا کیفیت آموزش در دانشگاه ارائه دهند.