به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از شیراز، مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز در نامه ای خطاب به سید حسن خمینی نوشتند: به اعتقاد ما یادگار امام همین حرف ها و فرمایشات امام است که بیدار گر و راهنماست و هرآنکس که رهرو آن امام باشد و عامل به آرمان ها باشد "یادگار امام" است نه آنکه که با خمینی نسبت فامیلی دارد.
متن نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز بدین شرح است:
« همه و همه ملت موظفند كه نظارت كنند براين امور. نظارت كنند اگر من يك پايم را كنار گذاشتم ، كج گذاشتم ، ملت موظف است كه بگويند پايت را كج گذاشتي ، خودت را حفظ كن . مسئله ، مسئله مهم است . همه ملت موظفند به اينكه نظارت داشته باشند در همه كارهايي كه الان مربوط به اسلام است»(صحیفه امام جلد ۸ ص ۵ )
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی
سلام علیکم
برخی ها شما را یادگار امام روح الله می نامند،اینکه این عنوان چرا و از سوی چه کسانی خطاب به شما گفته می شود بماند.آنچه مهم است بررسی عملکرد شماست و اینکه چقدر یاد آن امام را در کلام و رفتار و تصمیم گیری های خود زنده می کنید.چقدر به آرمان های امام که مردمان این سرزمین به پای تحققش رنج ها کشیده و خون ها داده اند معتقد و عامل هستید.
پاسخ به این سوال ها برای هر فرد آزاد اندیشی با بررسی مواضع سال های اخیر شما،از نشست و برخاست ها تا سخنرانی و تصمیمات شما واضح و مبرهن است.
برای مثال چند نمونه از رهنمود های امام را جهت یادآوری بیان میکنیم
امام ، مردم و نقش جمهوریت نظام:
یکی از اصول و مبانی انقلاب که در کلام امام بار ها ذکر شده است توجه به مردم و مستضعفین و محرومین جامعه است،اما جالب است که شما نه تنها به این موضوع توجه نمی کنید بلکه اوقات خود را با افراد معلوم الحالی می گذرانید که جزء افرادی هستند که نه تنها دغدغه ی مردم را ندارند بلکه بار ها با عمل و رفتار خود نظام را تا لبه ی پرتگاه کشانده اند،حال چگونه می شود از شما که مرید چنین افرادی هستید و میزان ارادت شما آنها برای همه مشخص است انتظار داشت تا به فکر قشر محروم و مستضعف جامعه باشید در حالی که فقط دغدغه ی این افراد قدرت است با این وجود چگونه خود را یادگار امام می نامید؟
شما در طول قضایای فتنه۸۸ هیچگونه اظهار نظر صریح و شفافی نداشتید و سکوت شما بر تایید و همراهی با سران فتنه بود تا آنجا که بعضا در دیدارهای خصوصی با سران فتنه حضور داشتید و تصاویر این جلسات به وفور یافت میشود و میتوان این برداشت را کرد که؛نظر شخص شما با این افراد هم جهت و همسو بوده است و تا امروز هم هیچگونه مرزبندی صریح و شفافی با فتنه و فتنه گران اعلام نکردید.
امام و استکبارستیزی:
بار ها امام راحل (ره) بر لزوم استکبار ستیزی تاکید می کرد اما نه گفتار و نه عمل شما گویای چنین نگاهی نیست بلکه تضاد با آنچه امام (ره) فرموده اند می باشد. شما نه تنها در برابر اسکتبار خارجی سکوت کردید و ارتباط با مستکبرین را لازم دانسته اید بلکه مهر تایید شما را بار ها بر پیشانی مستکبرین داخلی شاهد بودیم، همان کسانی که رسیدن به قدرت را بر مردم و نظام ترجیه می دهند. توجه شما را به این فرمایش امام جلب میکنیم. ایشان فرمودند: کسى تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمىدانیم. ولى هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!... اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاى دار برند، اگر زنده زنده در شعلههاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستىمان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند هر گز امان نامه کفر و شرک را امضا نمىکنیم.» (صحیفه امام، ج۲۱، ص: ۹۸)
امام و ساده زیستی:
امام روح الله همیشه بر ساده زیستی خود و مسئولین جمهوری اسلامی تاکید داشتند واینکه مسئولین حکومت اسلامی باید پایین تر از سطح جامعه زندگی کنند این در حالی است که شما که عنوان اسمی یادگار امام را یدک میکشید با توجه به عملکردتان هیچ اعتقادی به این نوع نگاه ندارید و این را میشود از کاخی که برای امام مستضعفان جهان درست کرده اید یا تمبر طلا و نقره ای که برای امام ساختید و این در حالی است که یکی از آفت های حکومت های ایدئوژیک نفوذ اشرافیگری در بین مسئولین حکومت ها است. همانطور که از عملکرد شما عیان است و آن را بروز داده اید نه تنها خود ملزم به دوری از این آفت نمی کنید بلکه اعتقاد راسخی به این نوع از سبک زندگی نشان می دهید.باید به شما یاد آوری کرد که امام قبله گاه مستضعفین جهان است همه او را به سادگی و مردمی بودن می شناسند اما شما چنان حرمی (بخوانید کاخ) برای امام ساخته اید که از برخی مزار های فرعونیان عالم اشرافی تر است و هنوز چرایی این عمل شما در اذهان بی پاسخ است.
امام در مورد حمایت از مستضعفین میفرمایند: خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذ اللَّه که این با سیره و روش انبیا و امیر المؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست.» (صحیفه امام، ج۲۰، ص: ۳۴۱)
و اینها فقط نمونه هایی ازبیانات امام ره با مقایسه عملکرد شما به عنوان یادگار امام که بیانگر تضاد با سیره و عمل امام است،می باشد.
و اما در آخر
نسبت فامیلی با معمار کبیر انقلاب داشتن مصونیت نمی آورد بلکه بسیار مسئولیت زاست.شما خود را یادگار کسی می دانید که در کاخ مجلل طراحی شده شما مدفون است.کاخی که برای شما حریم است ولی برای ما دیگر حرم نیست.
امام فقط یک شخص نبود بلکه معرف اسلام ناب محمدی(ص) بود که امر به «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَ أَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَ الْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ...» می کند.دینی که امر می کند؛ نه زیر بار ظلم برودید ونه ظلم کنید و به قول امام« اسلام ناب محمّدی، اسلام عدل و قسط است؛ اسلام عزت و اسلام حمایت از ضعفا و پابرهنگان و محرومان است؛ اسلام دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان است؛ اسلام جهاد با دشمنان و سازشناپذیری با زورگویان و فتنهگران است؛ اسلام اخلاق و فضیلت و معنویت است»
امام مسلمان بود اما به اسلام ناب، نه اسلام آمریکایی.همانطور که می فرماید«اسلام آمریكایی، چیزی به نام اسلام است كه در خدمت منافع قدرتهای استكباری و توجیهكنندهی اعمال آنهاست؛ بهانهای برای انزوای اهل دین و نپرداختن آنان به امور مسلمین و سرنوشت ملتهای مسلمان است؛اسلام آمریكایی، اسلام انسانهای بیدرد و بیسوزی است كه جز به خود و به رفاه حیوانی خود نمیاندیشند؛ خدا و دین را همچون سرمایهی تجار، وسیلهای برای زراندوزی یا قدرتطلبی میدانند. اسلام آمریكایی، اسلام سلاطین و رؤسایی است كه منافع ملتهای محروم و مظلوم خود را در آستانهی الههی امریكایی و اروپایی قربانی میكنند و در مقابل، به حمایت آنان برای ادامهی حكومت و قدرت ننگین خود چشم میدوزند؛ اسلام سرمایهدارانی است كه برای تأمین سود خود، پا بر همهی فضیلتها و ارزشها میكوبند. (پیام به کنگره عظیم حج)۱۳۶۸/۰۴/۱۴)
امام ویژه خواری را از آفت های انقلاب می دانستند و مقابله با آن را لازم می دیدند تا آنجایی که توطئه برخی ها که به دنبال استفاده از نام خمینی برای مقاصدخودشان بودند و پیشنهاد پست نخست وزیری به آقای سید احمد خمینی را می دادند را با جواب رد خنثی کرد.
به اعتقاد ما یادگار امام همین حرف ها و فرمایشات امام است که بیدار گر و راهنماست و هرآنکس که رهرو آن امام باشد و عامل به آرمان ها باشد "یادگار امام" است نه آنکه که با خمینی نسبت فامیلی دارد.
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز