به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، علی مهر کیش، مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی، دیروز در نشست خبری معرفی کسب و کار تابستانه فردوسی که در مرکز رشد و فناوری شماره یک دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد به معرفی و خدمات این مؤسسه پرداخت.
وی افزود: شتاب دهنده کسب و کار مفهوم جدیدی است که در فضای مدل اقتصادی کشور مطرح شده است، این ها مجموعه هایی هستند که به توسعه و رشد کسب و کارهای خرد اقدام میکنند و در این توسعه با در اختیار گذاشتن مجموعه ای از امکاناتات، تجربیات، سرمایه گذار و مشتری کمک می کنند تا کسب و کارهای خرد رشد سریع تری داشته باشند.
مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی تصریح کرد: در حوزه شتاب دهنده توانستیم مجموعه های مختلفی را در حوزه شتاب دهی در شش ماه دوم سال 94 به بیرون عرضه کنیم.
لزوم کسب مهارت دانشجویان
مهر کیش افزود: یکی از برون داده های این شتاب دهنده، مدرسه کسب و کار بود که این مدرسه در دو قالب، مدرسه خلاقیت و شکوفایی برای مخاطب دانش آموز و مدرسه کسب و کار برای مخاطب دانشجو طراحی شده است که ما در مجموع، عنوان را مدرسه کسب و کار نامگذاری کردیم.
وی گفت: یک مسأله را پر رنگ می بینیم آن هم فقدان مجموعه ای از مهارت هایی است که بچه های ما ندارند، چه در فضای دانشجویی و چه در فضای آغاز و بدو یک کسب و کار. ما سعی کردیم یک مدل محتوایی را برای آن بخش از آموزشهای غیررسمی که ما معتقد هستیم در فضای آموزش و پرورش و دانشگاه فقدان آن احساس می شود، ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمتی را به جامعه خودمان عرضه کنیم.
مدیر شتاب دهنده کسب و کار فرددوسی بیان کرد: برای این که فرد بتواند رضایت شغلی داشته و بتواند مجموعه ای از لذت ها را در فضای کسب و کار ببرد و بتواند برون دادهای خوبی را برای جامعه داشته باشد باید در بازه زمانی 14 تا 28 سال، یعنی هفت سال سوم و چهارم زندگی، یک فرد مجموعه ای از آموزش ها و مهارت را ببیند و کسب کند.
مخاطب تنها ایرانی ها نیستند و محتوا شمولیت دارد
مهر کیش افزود: این آموزش ها و مهارت را در سنین پایین تر نیز می توان به آن توجه کرد، اما به واسطه این که در جهان اسلام پیک جمعیتی بین 14 تا 28 سال قرار دارد، این جامعه را هدف کردیم، چون مخاطب ما فقط ایرانی نبوده است. سعی کردیم محتوا شمولیت داشته باشد.
وی گفت: مدرسه کسب و کار فردوسی در مرکز رشد و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد سالانه در سه ترم آموزشی تابستان، پاییز و زمستان در محل دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشسراها و فرهنگسراها همکار طرح اجرا میشود.
مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی بیان کرد: در کارگاه ها، دانش آموزان و دانش جویان در کنار مربیان مجرب، خلاقیت و نوآوری را تجربه میکنند.
مصطفی مکارم، مشاور، منتور و طراح مدل محتوایی مدرسه کسب و کار در ادامه این نشست، گفت: دو دغدغه باعث شد ما به این سمت بریم، ابتدا این که ما احساس میکنیم در آینده با سونامی به نام بیکاری مواجه میشویم، به گونهای افراد احساس میکنند فضای کسب و کار وجود ندارد و دغدغه بیکاری دارند دوم این که متأسفانه بچه های ما دارند به سمت بی عاری میروند.
مکارم افزود: علت تشکیل مدرسه کسب و کار فردوسی، جهت دادن دانش آموزان و دانش جویان سالهای اول به سمت مسیری است که در آن بتوانند ذهن خود را در جهت انتخاب آینده ای موفق تر منسجم کنند.
انتقال تجربیات کار آفرینان برتر و کار تیمی از جمله فعالیت های موسسه است
وی گفت: این مؤسسه بر آن است که افرادی را تربیت کند که بتوانند در آینده خود، به سمت تبدیل شدن به موفق ترین کار آفرینان و دارندگان کسب و کارهای نو آور و خلاق شتاب بگیرند و با کمک اساتید و مربیان این حوزه به یک تحول عمیق در خود دست بزنند.
مکارم افزود: سخنرانیهای انگیزشی، ارائه کارگاه های آموزشی، بازدیدهای آموزشی، انتقال تجربیات کار آفرینان برتر، انجام کار تیمی و بازارچه کسب و کار از جمله خدمات مؤسسه کسب و کار است.
مشاور، منتور و طراح مدل محتوایی مدرسه کسب و کار با بیان این که مدرسه کسب و کار فردوسی، به کشف استعداد افراد کمک میکند، گفت: در کارگاه های آموزشی، موضوعات خود شناسی، ارتباط مؤثر، کسب و کار، حرفه شناسی، محیط شناسی، هدایت شغلی و تحصیلی، سواد پابه، تفکر خلاق و دیگر مباحث اجرا میشود.
مکارم تصریح کرد: همچنین دانش آموزان در کلاس های اختصاصی خودشان ضمن ملاقات با اساتید مختلف دانشگاه با رشته های دانشگاهی آشنا میشوند، انتقال تجربیات کار آفرینان برتر کشور با حضور کار آفرینان برجسته با آشنایی و سخنرانی و سپس هم صحبتی با ایشان برگزار میشود.
مشاور، منتور و طراح مدل محتوایی مدرسه کسب و کار با اشاره به این که انتخاب افراد بر اساس علاقه و پیگیری آن ها می باشد، یادآور شد: علاقه مندان برای ثبت نام به پردیس دانشگاه فردوسی، مرکز رشد و فناوری شماره یک مراجعه کنند یا با شماره های 05138837395 تماس بگیرند.