به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو در گزارش این وبسایت آمده است که کارکنان فرودگاه جده مغرور و بیادب هستند و نظافت در این فرودگاه «یک مفهوم افسانهای» به حساب میآید.
وبسایت «راهنمای خوابیدن در فرودگاهها» هر ساله براساس بازخوردهای مسافران، به ارزیابی فرودگاههای سراسر دنیا میپردازد.
در فهرستی که این وبسایت ارائه دادهاست، فرودگاه جده در صدر بدترینها قرار دارد و پس از آن فرودگاه بینالمللی جوبا در سودان جنوبی، فرودگاه بینالمللی پورت هارکورت در نیجریه و فرودگاه بینالمللی تاشکند در ازبکستان در رتبههای بعدی قرار دارند.
در نظرسنجی «راهنمای خوابیدن در فرودگاهها»، مسافران براساس 6 معیار به کیفیت فرودگاهها در سراسر دنیا امتیاز میدهند که شامل موارد آسایش (بخشهای مربوط به استراحت و صندلیهای فرودگاه)، خدمات، امکانات، مواد غذایی، مهاجرت و امنیت، خدمات به مشتری و نظافت میشوند.
در گزارش نهایی این وبسایت آمده است که فرودگاه جده در صدر بدترینها قرار گرفته است چون «تقریباً در تمامی جنبهها نیاز به بهبود جدی دارد».
براساس برنامهریزیهای صورت گرفته قرار بود تا اواسط سال جاری میلادی یک ترمینال و چند ورودی جدید به فرودگاه جده افزوده شود، اما این پروژه هنوز به پایان نرسیدهاست.
ترمینال جنوبیِ این فرودگاه که در فصل حج با ازدحام زیادی روبرو میشود، برای پذیرش 6 میلیون مسافر طراحی شده است، اما در حال حاضر 17 میلیون مسافر از آن استفاده میکنند.
در گزارش «راهنمای خوابیدن در فرودگاهها» آمدهاست که گروهی از ماموران ادارۀ مهاجرت به عنوان کارکنان فرودگاه جده مشغول به کارند که «بیدقت»، «متکبر» و «بیادب» هستند. همچنین در ترمینال این فرودگاه رستوران، مراکز خرید و سرگرمی وجود ندارد.
این گزارش میافزاید در ساعات پرازدحام فرودگاه هرگز صندلی به اندازۀ کافی موجود نیست و در صورت توقف طولانی یا تأخیر در پرواز، اساساً نمیتوان در این فرودگاه خوابید.
فرودگاه جده در مهر 1394 نیز در نظرسنجی سالانۀ بررسی خدمات فرودگاههای جهان در سال 2015 میلادی، در لیست ده فرودگاه بیکیفیتِ دنیا در ردۀ دوم قرار گرفت.
در این نظرسنجی بیش از 26 هزار مسافر با در نظر گرفتن چهار اصل آسایش مسافران، خدمات مطلوب، نظافت و رسیدگی به مشتریان به فرودگاههای سراسر جهان امتیاز دادهبودند.