آخرین اخبار:
کد خبر:۵۵۱۸۵۴

بدترین فرودگاه جهان را بشناسید

وبسایت «راهنمای خوابیدن در فرودگاه‎‏ها» اعلام کرد فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جدۀ عربستان «بدترین فرودگاه جهان» است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو در گزارش این وبسایت آمده است که کارکنان فرودگاه جده مغرور و بی‌ادب هستند و نظافت در این فرودگاه «یک مفهوم افسانه‌ای» به حساب می‎آید.

 

وبسایت «راهنمای خوابیدن در فرودگاه‎ها» هر ساله براساس بازخوردهای مسافران، به ارزیابی فرودگاه‌های سراسر دنیا می‌پردازد.

 

در فهرستی که این وبسایت ارائه داده‌است، فرودگاه جده در صدر بدترین‌ها قرار دارد و پس از آن فرودگاه‎ بین‎المللی جوبا در سودان جنوبی، فرودگاه بین‌المللی پورت هارکورت در نیجریه و فرودگاه بین‌المللی تاشکند در ازبکستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

در نظرسنجی «راهنمای خوابیدن در فرودگاه‎ها»، مسافران براساس 6 معیار به کیفیت فرودگاه‎ها در سراسر دنیا امتیاز می‌دهند که شامل موارد آسایش (بخش‌های مربوط به استراحت و صندلی‌های فرودگاه)، خدمات، امکانات، مواد غذایی، مهاجرت و امنیت، خدمات به مشتری و نظافت می‏‌شوند.

 

در گزارش نهایی این وبسایت آمده است که فرودگاه جده در صدر بدترین‌ها قرار گرفته است چون «تقریباً در تمامی جنبه‎ها نیاز به بهبود جدی دارد».

 

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود تا اواسط سال جاری میلادی یک ترمینال و چند ورودی جدید به فرودگاه جده افزوده شود، اما این پروژه هنوز به پایان نرسیده‌است.

 

ترمینال جنوبیِ این فرودگاه که در فصل حج با ازدحام زیادی روبرو می‌شود، برای پذیرش 6 میلیون مسافر طراحی شده است، اما در حال حاضر 17 میلیون مسافر از آن استفاده می‌کنند.

 

در گزارش «راهنمای خوابیدن در فرودگاه‎ها» آمده‌است که گروهی از ماموران ادارۀ مهاجرت به عنوان کارکنان فرودگاه جده مشغول به کارند که «بی‌دقت»، «متکبر» و «بی‎ادب» هستند. همچنین در ترمینال این فرودگاه رستوران، مراکز خرید و سرگرمی وجود ندارد.

 

این گزارش می‌افزاید در ساعات پرازدحام فرودگاه هرگز صندلی به اندازۀ کافی موجود نیست و در صورت توقف طولانی یا تأخیر در پرواز، اساساً نمی‌توان در این فرودگاه خوابید.

 

فرودگاه جده در مهر 1394 نیز در نظرسنجی سالانۀ بررسی خدمات فرودگاه‏های جهان در سال 2015 میلادی، در لیست ده فرودگاه بی‌کیفیتِ دنیا در ردۀ دوم قرار گرفت.  

 

در این نظرسنجی بیش از 26 هزار مسافر با در نظر گرفتن چهار اصل آسایش مسافران، خدمات مطلوب، نظافت و رسیدگی به مشتریان به فرودگاه‌های سراسر جهان امتیاز داده‌بودند. 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار