کد خبر:۵۶۳۷۶۳
احمدی:

برای نتیجه‌گیری و نقدکردن، باید به ادیبات نهج‌البلاغه رجوع کرد

دبیر سابق اتحادیه امت واحده گفت: باید برای نتیجه‌گیری و نقدکردن، به ادیبات نهج‌البلاغه رجوع کرد و بر مبنای آن حرف زد. این‌گونه نقد نه تنها باعث عدم تفرق آحاد مردم می‌شود بلکه منجر به دین‌دارتر شدن آنان می‌گردد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو مجتبی احمدی دبیر سابق اتحادیه امت واحده در دومین جلسه از سلسله جلسات «بازخوانی آرا و اندیشه‌های امام» که به همت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت برگزار گردید، گفت: در سال‌های اخیر دغدغه عدالت و عدالت‌خواهی وارد جریان دانشجویی شده و دوگانه‌ی آزادی-عدالت در وجوه داخلی و خارجی در گفتمان جریان دانشجویی به‌وجود آمده است. اما مشکل جریان دانشجویی این است که نمی‌داند اصالت با کدام است!

 

احمدی ادامه داد: دفتر تحکیم وحدت جریان اصیلی است که می‌تواند صراحتا از عدالت و عدالت‌خواهی حرف بزند، هزینه‌های آن را پرداخته و حتی به باز نقش آفرینی هم برسد.

 

وی گفت: شکاف بین عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی، روحیه اقتدارگرایی را بین مردم به‌وجود آورده برای مثال اقتدارگرایی در دولت هاشمی منجر به حذف سیاسی آزاد متعدد شد این نوع تعریف از آزادی‌خواهی، منجر به رخداد واقعه دوم خرداد و رأی آوردن خاتمی شد در این زمان آزادی‌ای مطرح شد که با تفکرات و خواست مردم جامعه تطابق نداشت پس منجر به ایجاد مشکلات و نهایتا عدم پذیرش آن در جامعه شد.

 

دبیر سابق اتحادیه امت واحده افزود: درکل باید برای نتیجه گیری و نقد کردن، به ادیبات نهج‌البلاغه رجوع کرد و بر مبنای آن حرف زد. این‌گونه نقد نه تنها باعث عدم تفرق آحاد مردم می‌شود بلکه منجر به دین‌دارتر شدن آنان می‌گردد. حتی اگر می‌خواهید اصلاح‌طلب باشید، با این ادبیات اصلاح‌طلب باشید.

 

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند علت هلاکت بنی‌اسرائیل این بود که عدالت و حدود الهی وشرعی را فقط برای بیگانگان و عام‌مردم پیاده می‌کردند اما درباره بزرگان و خواص اغماض می‌کردند. این سخن ناظر بر قضاوت‌ها و عملکردهای قوای کشور و بندهای خاصی از جمله ماده ۱۸ قانون‌اساسی می‌باشد. همچنین حضرت علی (ع) می‌فرمایند خداوند حقوق بندگانش را بر حقوق خود مقدم دانسته و کسی که بخاطر حقوق مردم قیام کند، ارجع است.

 

دبیر سابق اتحادیه امت واحده با بیان معنی عدالت-حق هر فردی را به خودش بدهیم- گفت: عدالت تنها جنبه حکومتی ندارد، بلکه جنبه فردی نیز دارد. برای مثال از حقوق زنان این است که از همسر خود محبت ببیند و آرامش داشته باشد.

 

احمدی ادامه داد: اگر آیه«لایحب الله جهرالسوء…» را خوب فهمیده بودیم و برای تبیین آن تلاش می‌کردیم حتی جریان چپ کمونیست هم مسلمان می‌شد.

 

وی افزود: حضرت علی (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر فرمودند برای روم مجلس عمومی  ایجاد کن در این هنگام نظامیان، محافظان و پلیس‌ها را از خود دور کن تا مردم در هنگام صحبت، ازترس اینها به لکنت نیفتند.

 

دبیر سابق اتحادیه امت واحده در نهایت با بازخوانی و بررسی خطبه ۲۱۶ حضرت امیر (ع) به تبیین جایگاه عدالت وعدالت خواهی در جامعه و حکام پرداخت و گفت: «مهمترین چشم روشنی برای حکماء ظهور عدالت در شهرهاست». اینکه مردم فسادهای بزرگ را می‌بینند اما دم بر نمی‌آورند و بی‌تفاوت شده‌اند خطرناک است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار