به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دی استاندارد، محمد تنهایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین از کارآفرینان فیلیپینی خواست تا ایران را به عنوان یک مقصد صادراتی پیشرو برای محصولات خود ببینند.
وی با اشاره به بازار بزرگ و دست نخورده ایران برای محصولات فیلیپینی گفت، فرصت های صادراتی و کسب و کار متعددی در ایران منتظر شرکت های فیلیپینی است، به شرطی که آنها بر تصورات غلط موجود درباره کشورش غلبه کنند.
تنهایی اخیرا در جریان یک سمینار تجاری گفته، لوازم آرایشی یکی از کالاهایی است که تقاضای بالایی در ایران دارد.
وی افزود: «ایران یکی از مقصد های اصلی لوازم آرایشی وارداتی به منطقه خلیج فارس است. لوازم آرایشی می تواند زمینه خوبی برای صادر کنندگان فیلیپینی (جهت شروع صدور کالا) به ایران باشد.»
بر اساس اعلام اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات ایران این کشور 2.1 میلیارد دلار از بازار 7.2 میلیارد دلاری لوازم آرایشی خاورمیانه را به خود اختصاص داده و رتبه دوم را در منطقه پس از عربستان دارد.
تنهایی توضیح داد که چگونه به یک شرکت آرایشی در فیلیپین کمک کرده تا برای بررسی بازار به ایران برود. این شرکت تایید کرده که فرصت بزرگی برای تجارت در ایران وجود دارد.
تنهایی خاطر نشان کرده که «اشتهای بسیار قوی ای» برای محصولات مد و لباس نظیر پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه در ایران وجود دارد که شرکت های فیلیپینی می توانند بعد از لغو تحریم ها آن را تامین کنند.
علاوه بر لوازم آرایشی ایران به دنبال واردات خوار و بار و محصولات کشاورزی از کشورهای دیگر است. شرکت های فیلیپینی می توانند در زمینه های مختلف از جمله داروسازی نیز با شرکت های ایرانی سرمایه گذاری مشترک انجام دهند. ایران یک تولید کننده بزرگ دارو در منطقه به شمار می رود.
ایران همچنین دارای تخصص بالایی در زمینه تکنولوژی است و تمایل دارد دانش خود را در زمینه داروسازی و کالاهای ساختمانی نظیر سیمان با سایر کشورها به اشتراک بگذارد.
تنهایی گفت: کسب و کار با ایران چه در زمینه صادرات، چه واردات و چه سرمایه گذاری های مشترک دارای مزیت های فراوانی است.»