به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر ظهر دیروز و با اکران یک مستند در بخش سینمای حقیقت آغاز به کار کرد.
برج میلاد تهران در دهمین روز از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ میزبان دور جدیدی از رقابت های سینمایی ایران به بهانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود. این جشنواره امسال آغازی کم فروغ داشت که به زعم برخی از حاضران در سینمای اهالی رسانه به شدت توی ذوق می زد.
بخش داستانی جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی آغاز به کار کرد. این فیلم به دلیل ضعف در ساخت و فیلم نامه که کشش کافی برای جذب مخاطب نداشت شروعی کم فروغ و ضعیف را برای سی و پنجمین دوره فیلم فجر رقم زد.
«خانه دیگری» ساخته شده توسط یک کارگردان فیلم اولی است که در بخش چشم انداز سینمای ایران به اکران در آمد. این فیلم داستان پدری در آستانه مرگ و زندگی خانواده ای جنوب شهری را روایت می کرد اما به دلیل پراکندگی هایی که در داستان وجود داشت و پرداخت ناقص به ابعاد گوناگون قصه، فیلمی یک نواخت بدون هیچ فراز و فرود چشم گیر را به مخاطب عرضه کرده بود.
دومین فیلم داستانی که در اولین روز جشنواره به نمایش درآمد، فیلم فانتزی «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده بود. فیلمی که خود کارگردان هم در نشست خبری اش نتوانست ژانر دقیقی برای آن مشخص کند.
این فیلم که اثری از یک کارگردان فیلم اولی بود بیشتر از هر چیز دیگری که بتوان در مدیوم های استاندارد سینمایی آن را جای داد یک اعتراض درون گفتمانی از سوی یک فیلم ساز جوان به مشکلات فیلم سازهای فیلم اولی بود که با چاشنی استفاده مکرر از الفاظ سخیف و خندادن مخاطب به دلیل استفاده از آن الفاظ ، سعی در جذب مخاطب عمومی داشت.