به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، صنعت گردشگری چین با کسب درآمد ۴۲۳.۳ میلیارد یوانی (برابر با ۶۱.۵۵ میلیارد دلار آمریکا) در جشنواره سال نوی چین، رشدی ۱۵.۹ درصدی را ثبت کرد.
وزارت گردشگری چین با اعلام این خبر از میزبانی از ۳۴۴ میلیون سفر گردشگر داخلی در جریان این تعطیلات خبر داد که البته به نسبت رشد ۱۶.۳ درصدی سال پیش اندکی کاهش یافته است.
در عین حال سفرهای خارجی در ایام تعطیلات سال نو نیز با سفر ۶.۱۵ میلیون مسافر چینی با رشدی ۷ درصدی روبه رو شده است.
صنعت توریسم چین نقشی کلیدی در رشد اقتصادی این کشور دارد و بخش گردشگری داخلی در سال ۲۰۱۶ درآمد رقمی برابر ۳.۹ تریلیون یوان را ثبت کرد. پکن قصد دارد این رقم را تا سال ۲۰۲۰ به ۷ تریلیون یوان برساند.
تنها فروش شرکتهای بخش کترینگ در تعطیلات یک هفتهای چین برای سال نو حدود ۸۴۰ میلیارد یوان بود و وزارت تجارت چین با صدور اعلامیه جداگانهای رشد این بخش را ۱۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد.
تعطیلات سال نو چین تماشاگران زیادی دارد و از جاذبههای توریستی این کشور محسوب میشود و میلیونها شهروند این کشور را راهی سفرهای داخلی یا خارجی میکند.
(یک دلار آمریکا برابر با ۶.۸ یوان چینی است).