آخرین اخبار:
کد خبر:۶۲۱۶۴۸
زاهدی:

فرهاد رهبر اهل رفتارهای چکشی نیست/ باید براساس توانمندی‌های هر منطقه، رشته‌های آن را داشته باشیم

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ویژگی‌های فرهاد رهبر گفت: دکتر رهبر اهل تدبیر و مسئولیت‌پذیری و مدیریت است و اهل رفتارهای چکشی نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در مراسم تکریم معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: امیدواریم تجدیدنظر در هیأت موسس و هیأت امنا منجر به روح تازه‌ای در این دانشگاه شود. از این دانشگاه انتظار می‌رود بر روی ریلی که مقرر شده به خوبی حرکت کنند و بتوانیم سرمنشا برکات زیادی باشیم.

وی افزود: در سه ماهی که دکتر نوریان مسئولیت سرپرستی را برعهده داشت، تلاطم‌های زیادی وجود داشت که از آن‌ها می‌توان به تعطیلی کدرشته‌ها اشاره کرد؛ به همین دلیل خیلی به ایشان سخت گذشت و نگران بودند و دغدغه داشتند، اما فکر می‌کنم این روز احساس راحتی از این سه ماه داشته باشند؛ حقیقتا در این سه ماه خوب مقاومت کردند.

زاهدی با اشاره به سوابق شغلی فرهاد رهبر توضیح داد: من در دولت نهم نیز حضور داشتم. وی توانست سازمان مدیریت و برنامه ریزی را به خوبی اداره کند، ولی به خاطر اختلاف سلیقه ناچار به ترک آنجا شد و پس از آن پذیرفت که مسئولیتی را در وزارت علوم برعهده بگیرد و رئیس دانشگاه تهران شد. در آن زمان شرایط سیاسی خوبی در دانشگاه تهران وجود نداشت، ولی دکتر رهبر اهل تدبیر و مسئولیت پذیری و مدیریت است و اهل رفتارهای چکشی نیست.

وی ادامه داد: رهبر مدیری است که امکان ندارد بدون فکر و مشورت و بدون آگاهی و اطلاع و علم بخواهد کاری را انجام دهد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه خوب در مجموعه علمی کشور دارد و دارای افراد بسیار مومن، متدین و انقلابی است. من به رهبر توصیه می‌کنم که روی این نیرو‌ها حساب باز کنند. آن‌ها می‌توانند بازوان قوی در حوزه‌های کادر علمی و آموزشی باشند و به شما کمک کنند و ما با تکیه بر این نیرو‌ها شاهد اعتلای شرایط موجود باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد باید یک تغییر نگاه در حوزه آموزشی داشته باشد، توضیح داد: این تغییر نگاه به این معنی نیست که برخی فکر می‌کنند دانشگاه آزاد به عنوان یک رقیب برای دانشگاه دولتی است، اما می‌شود با این افراد انعطاف پذیری داشت. همچنین لزومی ندارد در شهرستان‌ها فقط و فقط به دنبال رشته هایی باشیم که دانشگاه‌های دیگر از جمله دانشگاه‌های دولتی دارند.

زاهدی با تاکید بر کارآفرینی توضیح داد: باید کارآفرینی و مهارت آموزی را در بین فارغ التحصیلان زیاد کنیم تا دانشجو دغدغه بیکاری نداشته باشد. بیاییم روی آموزش مهارتی کار کنیم؛ البته این به این معنی نیست که می‌خواهیم دانشگاه آزاد را عین دانشگاه جامع علمی کاربردی هدایت کنیم، اما این دانشگاه مدل خوبی است؛ چرا که لازم نیست در یک شهر کوچک حتما مهندسی برق داشته باشیم و براساس توانمندی‌های موجود در هر منطقه، رشته‌های آن را داشته باشیم.

وی ادامه داد: آموزش عالی در دانشگاه آزاد باید انعطاف پذیر و متناسب با نیازهای کشور و توانمندی‌های منطقه‌ای باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: هم زمان با حمایت از تشکیل استارتاپ‌های دانشجویی به ویژه تحصیلات تکمیلی، باید از توسعه شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرد و برای آنکه روی ریل نوآوری قرار بگیریم نیاز به ایجاد شتاب دهنده‌ها داریم. بهتر است این دانشگاه در تهران یکی دو شتاب دهنده ایجاد کند و مطمئنم معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور هم آمادگی حمایت را دارد.

وی تصریح کرد: شتاب دهنده‌ها حمایت‌های معنوی و فکری لازم را از ایده‌ها انجام داده و همین امر باعث می‌شود دانشجوی ما احساس کند هنوز وارد بازار کار نشده، توانسته در دوران دانشجویی کارآفرینی کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار