وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه پیگیریهای خود برای حل مشکل کیفیت اینترنت در بازیهای آنلاین، از آغاز مذاکره برای انتقال سرورهای کمپانیهای جهانی گیم به ایران خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه پیگیریهای خود برای حل مشکل کیفیت اینترنت در بازیهای آنلاین، از آغاز مذاکره برای انتقال سرورهای کمپانیهای جهانی گیم به ایران خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از پیگیری مطالبات کاربران ایرانی برای حل مشکل کیفیت اینترنت در بازیهای آنلاین خبر داد.
وی که پیش از این از برقراری اتصال مستقیم با دو شرکت ارائه دهنده پلتفرم بازیهای رایانهای خبر داده بود، این بار اعلام کرد که این اتصال به ۴ شرکت رسیده است.
وزیر ارتباطات خطاب به گیمرها، این مشکل را به صورت فنی توضیح داد و گفت: در بازیهای رایانهای دو اصطلاح فنی «پینگ» و «جیتر» برای عیب یابی شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در مورد «پینگ» یا به عبارت دیگر «لیتنسی»، یک مقدار عمده مربوط به مسیر بین الملل بوده و مقداری نیز به اپراتور اینترنتی شما بر میگردد. در مورد «جیتر» نیز هم مسیر بودن رفت و برگشت بستههای اینترنت از اهمیت ویژهای برخوردار است.
آذری جهرمی افزود: هم اکنون با اتصال مستقیم به چهار شرکت «والو، ریوت، بلیزارد و گیم فورج» علاوه بر این که «پینگ» در ارتباط بین الملل با محصولات این چهار شرکت به ۸۰ میلی ثانیه رسیده است و حدود ۵۰ درصد نسبت به قبل بهتر شده، بهبود بسیار شایانی نیز در «جیتر» مشاهده میشود.
وی اضافه کرد: قطعا این راه حل موقت، بهبود قابل توجهی برای کاربران به ارمغان میآورد.
وزیر ارتباطات گفت: همزمان مذاکرات جهت انتقال سرورهای گیم کمپانیهای محبوب کاربران به عنوان راه حل دائمی شروع شده و به زودی شما کاربران را از مراتب مطلع خواهم کرد.
وی با اشاره به بازیهای رایانهای تولید شده در داخل کشور، نیز تاکید کرد: عدهای از جوانان و نخبگان کشور در کار تولید بازیهای رایانهای هستند و چشم و امیدشان حمایت شما و دولت است که امیدوارم با این حمایت، روزی شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا نیز باشیم.
آذری جهرمی با اشاره به پستهای زیادی که کاربران در خصوص رفع فیلتر از برخی بازیها در صفحه شخصی وی در اینستاگرام درج کرده اند، نیر گفت: برای پیگیری این مطالبه لطفا درخواستهای خود را در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانهای به آدرس http://rafefilter.internet.ir/index.html ثبت کنید.
وزیر ارتباطات همچنین نوشت: عموما اینترنت موبایل، مناسب بازیهای آنلاین نیست. بهتر است کاربران از سرویسهای خانگی استفاده کنند.
به گفته وی، «لیتنسی» مودم یا گوشی موبایل تا نزدیکترین دکل مخابراتی به طور متوسط ۳۰ میلی ثانیه است و به لحاظ «جیتر» هم تضمین مناسبی وجود ندارد و عمده لگ بدین خاطر بوجود میآید. این موضوع صرفا در موبایل ایران نیست و محدودیتهای تکنولوژی موبایل است.
به گزارش مهر، پینگ (Ping) معیاری ست تا از طریق آن متوجه شویم که چه مقدار زمان طول میکشد تا یک بسته از اطلاعات از سمت کامپیوتر به سمت سرور رفته و دوباره آن مسیر را برگردد. هر چقدر این عدد کوچکتر باشد کیفیت خط ارتباطی بالاتر است. معمولا از هر ارتباط خوب عددی پایینتر از ۱۰۰ میلی ثانیه انتظار میرود.
جیتر (Jitter) نیز میزان اختلاف در زمان رسیدن بستهها به مقصد است. به همین دلیل کیفیت کار با صدا و تصویر، به شدت به جیتر وابسته است و هرچه مقدار جیتر کمتر باشد کیفیت بیشتر میشود.