کد خبر:۶۳۳۰۶۵
با حضور زرافشان و وطنی؛

مرکز رشد فناوری هوافضای جوان افتتاح شد

مرکز رشد فناوری دانش بنیان خلاقیت برتر آکادمی باشگاه هوافضای جوان عصر امروز با حضور علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز رشد فناوری دانش بنیان خلاقیت برتر آکادمی باشگاه هوافضای جوان عصر امروز با حضور علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما به عنوان تن‌ها کشور دنیا هستیم که پژوهش و تحقیقات را از مدارس شروع کرده ایم و به میزبان بزرگترین جمعیت نیروی انسانی هستیم که می‌توانیم با استفاده از این نیرو در عملیاتی سازی و اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور کمک کنیم.

وی افزود: در کنار این توسعه فناوری هوایی هوانوردی را داریم که این بخش دارای ظرفیت هایی است که در شرایط کنترل مدیریت بحران کشور، آتش سوزی ها، امدادرسانی به مصدومین و گردشگری نقش مهمی را ایفا می‌کند و می‌توان از ظرفیت‌های ستاد توسعه هوایی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز استفاده کنیم.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: چنین مراکز رشدی پلی بین وزارت آموزش و پرورش و شهرداری و معاونت علمی است و از ۳۲۰۰ شرکت دانش بنیانی که در ۴ سال فعالیت دولت وجود داشته ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه آی تی و آی تی سی فعالیت می‌کند و این نشان دهنده اهمیت این حوزه می‌باشد ظرفیتی در کشور وجود دارد که اگر ما از ظرفیت نهادها، وزارتخانه‌ها و نیروی انسانی و جهت گیری و حمایت بخش خصوصی برای ورود به چنین بازاری استفاده کنیم اشتغال زایی در کشور نیز ایجاد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوره روش‌های سنتی متکی بر اقتصاد نفتی به پایان رسیده و ما باید مبتنی بر داشته هایمان باشیم نه متکی.

در ادامه علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش از ابتدای دولت یازدهم در بحث دانش آموزی به پژوهش اهمیت ویژه‌ای می‌داد و ما قبلا صرفا آموزش را در دانش آموزی داشتیم، اما در حال حاضر ظرفیت‌های بزرگ پژوهشی در کشور وجود دارد که باید با استفاده از آن‌ها زمینه را برای ورود به استعداد دانش آموزان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از این تن‌ها ۳۰۰ پژوهش سرا در کشور موجود بود که الان بیش از ۳۴۰ پژوهش سرا در طی این چهار سال ایجاد شده است. همچنین در توسعه کیفی نیز با کمک معاونت علمی موفق شدیم شرایط لازم برای پژوهش‌های دانش آموزان را فراهم کنیم و بیش از ۶۸ پژوهش سرای کشور مجهز به آزمایشگاه نانو شدند.

زرافشان در ادامه بیان داشت: همچنین توافقی با هواپیماسازی اصفهان (هسا) داشتیم و بنا شد در هر استان یک آزمایشگاه شبیه ساز پرواز وجود داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تفاهم نامه سه جانبه‌ای داشتیم که توانستیم جشنواره پرواز را ملی کنیم در حوزه توسعه علمی و تمدن سازی نیز خیز خوبی در کشور برداشته شده و داریم به سمت قله‌های علمی پیش می‌رویم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: پیش از این دانش آموزان در تجاری سازی و ثبت ایده‌های خود دچار مشکل بودند، اما با تدوین آئین نامه‌های جدید می‌خواهیم چرخه مطالعه، پژوهش، نوآوری، تولید و تجاری سازی را در بخش دانش آموزی کامل کنیم.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار