عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی گفت: اینکه بخواهیم به این بهانه که اقبال دو طرفه در مسیر برای مسافر وجود ندارد هزینه اتوبوس را افزایش دهیم هیچ وجهی ندارد.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به افزایش دوبرابری هزینه اتوبوس زائران اربعین حسینی اظهار داشت: مسئولان مربوطه باید توضیحات بیشتری درباره این اقدام بدهند، اما اینکه بخواهیم به این بهانه که اقبال دو طرفه در مسیر برای مسافر وجود ندارد هزینه اتوبوس را افزایش دهیم هیچ وجهی ندارد.
وی افزود: در مشهد مقدس نیز گاها مشاهده میشود که مسیر رفت بیش از مسیر برگشت با اقبال مسافر مواجه میشود، اما شاهد این گونه مسائل نیستیم بنابراین اخذ دو برابر هزینه اتوبوس از زائران مستند قانونی ندارد.
وی با بیان اینکه افزایش هزینه بلیط باید با مصوبه همراه باشد، تصریح کرد: ستاد مرکزی اربعین حسینی به عنوان متولی این امر باید مستنداتش را ارائه دهد چرا که این مسئله بدون پشتوانه قانون مشکلاتی را به وجود میآورد به طور مثال ممکن است منجر به این شود که برخی مسافرین با وسیله نقلیه شخصی به جاده بروند و همین امر آمار تلفات را افزایش دهد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی بابیان اینکه باید تلاش کنیم مردم خدماتشان را از حمل و نقل عمومی دریافت کنند، یادآور شد: اقدام اخیر نگاه مردم به استفاده از خدمات عمومی را کاهش میدهد.
پژمان فر در پایان با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی این موضوع را بررسی و پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: نباید با اینگونه برخوردها به زائران اربعین حسینی که عمدتا از قشر متوسط به پایین جامعه هستند و به ذوق زیارت سیدالشهدا علیه السلام سفر میکنند فشار نا به جا ایجاد کنیم.
شما حساب کنید مبلغ کل دریافتی برای یک اتوبوس چقدر زیاد میشه چیزی حدود 3میلیون 300 هزار تومان ، واقعا این قیمت منصفانست ؟؟ زمان رفت و برگشتش 24 ساعت کمتره ؟ خواهشمند است به این موضوع رسیدگی شودو نگذارید که این ایام مبارک فرصتی برای فرصت طلبان باشد.
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.