آخرین اخبار:
کد خبر:۶۴۲۷۲۴

آخوندی وزیر وعده‌ها برای آذربایجان

وعده‌های آخوندی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بزرگراه تبریز ـ. اهر، تبریز ـ. سهند، راه‌آهن تبریز ـ. میانه و پرداخت بیمه جان‌باختگان قطار تبریز ـ. مشهد هنوز در ایستگاه وعده‌ها مانده است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یکی از پر پیچ و خم‌ترین جاده‌های آذربایجان، اتوبان حسرت برای ساکنان شهر جدید سهند است که وعده‌های مسؤولان مختلف کشوری و استانی تن‌ها خودرویی است که در آن تردد می‌کند. این وعده‌ها از قول افتتاح در سال ۹۳ شروع شده و تا سال ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ امتداد یافته است.

تراژدی غمبار اتوبان تبریز –سهند

جاده‌ای به طول ۲۴ کیلومتر که داستان تکمیل آن بیش از ۸ سال است که بر سر زبان‌ها می‌چرخد و به قدری کشدار شده است که علاوه بر انتقاد محافل منتقد دولت، کم کم صدای برخی از نمایندگان حامی دولت را هم درآورده است. این پروژه ابتدا قرار بود در عرض سه سال به پایان برسد، اما نه تن‌ها عمر دولت مهرورز به افتتاح آن کفاف نداد بلکه پایان آن در دولت یازدهم هم نیز محقق نشد.

اجرای بزرگراه تبریز ـ. سهند در سال ۱۳۸۷ و با هدف کنترل و کاهش ترافیک اتوبان تبریز – آذرشهر به تصویب رسید و در سفر استانی رئیس‌جمهور وقت به آذربایجان‌شرقی، اعتبارات ویژه‌ای به این طرح اختصاص یافت و بعد از ۱۰ سال هنوز خبری از افتتاح آن نیست و مسؤولان هر سال وعده بهره‌برداری آن را برای سال بعد می‌دهند.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی اردیبهشت سال ۹۳ طی بازدید از شهر جدید سهند، از تکمیل آزاد راه سهند ـ. تبریز با مشارکت این شهر ظرف مدت یک سال خبر داده بود، دکتر روحانی با تعریضی بر قول آخوندی آن را به سال ۹۵ موکول کرد، محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در اظهار نظری وعده آخوندی را یک سال دیگر تمدید کرد و افتتاح جاده وعده‌ها را به سال ۹۶ موکول کرد و آخوندی که در فروردین امسال (۹۶) که برای افتتاح طرح‌های مختلف به استان سفر کرده بود، با حضور در پروژه بزرگراه تبریز ـ. سهند خطاب به پیمانکار نهیب زده و گفت: این پروژه را تا هفته دولت تمام کنید!

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی دوباره پادرمیانی کرده و در تازه‌ترین اظهارنظر درباره بزرگراه تبریز ـ. سهند در نشست شورای مسکن استان اظهار داشت: مشکل تملک بخش باقی مانده مسیر این بزرگراه حل شده و فرآیند واگذاری ادامه عملیات اجرایی آن به شرکت عمران شهر جدید سهند انجام شده که به زودی عملیات اجرایی مسیر باقی مانده شروع خواهد شد.

به گفته وی، ۹ کیلومتر از این بزرگراه از طرف شهر جدید سهند و ۱۱ کیلومتر از طرف تبریز به پایان رسیده و امیدواریم مسیر باقی‌مانده هم با تمهیدات جدید در موعد مقرر و تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نهایتا ساکنان شهر جدید سهند و بسیاری از مالکان آپارتمان‌های آن که تبریزنشین هستند، هنوز چشم انتظار تکمیل این جاده‌اند و البته مهاجرت معکوس از این شهرستان به تبریز ادامه دارد.


داستان جاده خونبار اهر-تبریز

شاید ماه و یا هفته‌ای نیست که اخبار مختلفی از تصادفات خونین و دلخراش و مرگبار در جاده اهر ـ. تبریز در رسانه‌های کشور منعکس نشود.

نماینده مردم اهر و هریس بیت‌الله عبدالهی یکی از کسانی است که پیگیر اتمام احداث بزرگراه اهر ـ. تبریز است. وی معتقد است با تکمیل و بهره‌برداری از این جاده حتی مشکل بیکاری بسیاری از جوانان این منطقه نیز حل خواهد شد، چون سرمایه‌گذاران با وجود این جاده مرگ رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه ندارند.

همچنین محمداسماعیل سعیدی از نمایندگانی است که مکررا نسبت به ریخته شدن خون مردم منطقه هشدار می‌دهد، اما با این وجود هنوز عملیات عمرانی این جاده به صورت لاک پشتی پیش می‌رود.

این همان جاده‌ای است که احمد علیرضابیگی استاندار وقت آن زمان اظهار داشته بود که این جاده پاسخگوی امدادرسانی و عملیات عمرانی خرابی‌های زلزله اهر ـ. ورزقان نیست و بایستی عملیات تعریض و بازسازی این جاده آغاز شود و در این راستا پیگیری‌های فراوانی نموده بود.

متاسفانه این جاده پس از گذشت سال‌ها هنوز از خونخوارترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود و وزارت راه و شهرسازی در این راستا مسؤولانه عمل نمی‌کند.

البته این وعده دادن‌ها هر چقدر هم غمبار باشد نمی‌تواند به اندازه موضع‌گیری عباس آخوندی در حادثه برخورد قطار تبریز ـ. مشهد جانکاه باشد و اظهار اینکه «جان باختگان همگی بیمه بوده‌اند و جای نگرانی ندارد» شاید بی‌سابقه‌ترین اظهار نظر جهانیِ یک مسؤول بلندپایه در حادثه‌ای به این عمق است که شاید هرگز تکرار نشود!
منبع: فارس
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار