آخرین اخبار:
کد خبر:۶۵۵۵۵۷
حناچی مطرح کرد

چالش‌های فنی و عمرانی شهر تهران/ رویکرد مدیریت شهری باید تغییر کند

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با ارائه گزارشی از وضعیت این معاونت، چالش‌های این حوزه را عنوان کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیروز حناچی روز سه شنبه در سی و سومین جلسه علنی شورا حضور یافته و گزارشی از معاونت فنی و عمرانی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه در این حوزه با چالش‌های روبرو هستیم گفت: ایمنی و مقاوم سازی پل‌ها که به دلیل نبود بودجه و دلایل دیگری از جمله کم‌تجربگی اتفاق افتاد از جمله چالش‌های حوزه فنی و عمرانی است.
وی نبود سیستم پایش و مقاوم سازی دیوار‌های حائل، ایمن سازی و بهسازی ساختمان‌های شهرداری تهران برای بهره برداری در زمان بحران، وجود گود‌های خطرناک در سطح شهر را از دیگر چند‌های این حوزه عنوان کرد.
حناچی افزود:گود خطرناکی در کنار برج میلاد، گود میدان فرهنگ در تپه‌های عباس آباد و برخی گود‌ها که توسط مردم برای ساخت و ساز ایجاد شده از جمله گود‌های خطرآفرین تهران است.
وی با اشاره به وجود شن چاله‌ها در غرب تهران و در امتداد رودخانه کن گفت: بر اثر برداشت بی رویه از منابع شن و ماسه، چاله‌های عظیمی در اطراف رودخانه کن ایجاد شده که در صورت جمع شدن آب در آن‌ها خطر آفرین بوده و نگرانی ایجاد می‌کند.
حناچی مخاطرات سیل را از دیگر چالش‌های تهران عنوان کرد و گفت: اجرای طرح‌های آب‌های سطحی می‌توانند در کاهش این مخاطرات موثر باشد.
وی تاخیر در اجرای ساماندهی هشت رود دره تهران از دیگر چالش‌ها عنوان کرد.
وی افزود:وجود پروژه‌های نیمه تمام در شهر تهران از دیگر مخاطرات و آسیب‌های شهر است که برای اتمام آن‌ها نیازمند ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
وی گفت: با استفاده از روش‌های سابق نمی‌توان تامین اعتبار کرد و باید تصمیم گیری انجام شود که با وضعیت موجود و کند شدن آهنگ تامین اعتبارات از چه روش‌هایی برای تامین مالی استفاده شود.
حناچی نگاه به شهر به عنوان کارگاه ساختمانی بزرگ را از دیگر چالش‌ها برشمرد و گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی باید نگاه همه‌جانبه داشتو اعتبار‌های محدودی که داریم را به پروژه‌های مهم که رضایتمندی شهروندان را در پی دارند اختصاص دهیم.
حناچی گفت: باید تلاش کنیم اتلاف منابع در پروژه‌های مناطق را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه تداخل در نگهداشت شهر، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری که مورد شکایت اعضای شورا نیز می‌باشد از دیگر مشکلات است.
وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد قرارداد‌های عمرانی شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا است، گفت: مطالباتی که با آن‌ها داریم را به راحتی نتوانستیم تامین کنیم و بخشی از آن را به شکل غیر نقدی پرداخت کردیم.
وی با بیان اینکه نیازمند پرداخت سهم دولت در اداره پایتخت هستیم، گفت: حث‌هایی که در حوزه ایمنی عمومی و سایر موارد در تهران وجود دارد تنها بر عهده شهرداری نیست.
وی افزود: مدیریت یکپارچه شهری نیز موضوع مهمی است که باید شورای شهر به طور جدی به آن بپردازد
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به رویکرد‌های جدید این معاونت گفت: نگاه ویژه به پروژه‌ها با توجه به خلاقیت و ایجاد جاذبه و زیبا سازی طرح‌های عمرانی، اولویت بندی اجرای پروژه ها، استاندارد سازی، بررسی جنبه‌های اجتماعی اجرای پروژه ها، بکارگیری نگاه خلاقانه و ایرانی به پروژه‌ها از رویکرد‌های جدید این معاونت است.
وی با اشاره به برخی مکان‌ها در پایتخت که می‌توان آن‌ها را برای شهروندان حفظ کرد، گفت: ساختمان برق آلستوم و زندان اوین از جمله ظرفیت‌های پایتخت است که می‌توان آن‌ها را برای شهروندان حفظ کرد.
وی افزود: زندان بزرگی در جنوب تهران ساخته شده که بخشی از ظرفیت آن خالی است و امکان این وجود دارد که زندان اوین به آنجا منتقل شود.
حناچی با اشاره به ضرورت اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در پایتخت گفت: ضرورت تامین ایمنی، اختلال در فضای شهری، اثربخشی، پیشرفت بالا و عدم وجود معارض از دلایل اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در پایتخت است.
وی در بخش دیگری از گزارش خود درباره زلزله تهران گفت:موضوع زلزله در تهران بسیار موضوع مهمی ایست؛ گزارشاتی که اخیراً در فضای مجازی از شرکت جایکا منتشر می‌شود مربوط به اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ است که سناریوی حادثه برای تهران تعریف شد.
وی گفت: در آن دوره دولت اعتبار مناسبی گذاشت و قرار بود تمام بیمارستان‌ها مقاوم سازی شوند، اما اهتمام و استمرار برای ادامه برنامه با تغییر دولت وجود نداشت.
وی با بیان اینکه با تغییر دولت فرصت را از دست دادیم گفت: اگر مسیر ادامه پیدا می‌کرد نگرانی امروز کمتر بود.
وی گفت: در آن دوره سه هزار و ۵۰۰ نقطه گاز برای هوشمندی و آماده سازی در برابر زلزله در نظر گرفته شده بود که این برنامه‌ها هنوز تمام نشده است.

*رویکرد مدیریت شهری باید تغییر کند

وی بیان کرد: با تغییر مدیریت در دوره جاری، رویکرد مدیریت شهری باید تغییر کند.
وی گفت: این مدیریت ۱۵۸۵ پرسنل دارد که از این تعداد ۱۳۷۹ مرد و ۲۰۶ زن هستند.
وی ایمن‌سازی در برابر سوانح طبیعی، بهبود وضعیت مدیریت بحران، ارتقای کیفیت دفاع غیر عامل را از جمله وظایف معاونت فنی و عمرانی تهران عنوان کرد.
وی با اشاره به تکالیف این معاونت در برنامه ۵ ساله گفت:تهیه تسهیلات در حمل و نقل، تکمیل و احداث شبکه معابر، ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح، پیاده سازی نظام تعمیر و نگهداری از جمله تکالیف این حوزه است.
وی با بیان اینکه این حوزه مسئولیت نگهداری بزرگراه‌ها را برعهده دارند گفت: طول بزرگراه‌ها و معابر شریانی پایتخت ۵۶۳ کیلومتر، تعداد پل‌ها و تقاطع هم سطح ۳۶۹ دستگاه، ۲۲.۶ کیلومتر تونل بزرگراهی، ۵۱۷ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی و ۱۶ دستگاه پل غیر همسطح است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار