رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی محقق اردبیلی گفت: دانشگاههای نسل چهارم در واقع فرصتی را فراهم میکنند تا دانشگاهها مرکز همه تحولات جامعه قرار گیرند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روز گذشته کارگاه «چشم اندازهای شغلی و باورهای موفقیت» با هدف بررسی موفقیتهای شغلی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
مهدی داوری رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این همایش با بیان اینکه دانشگاههای نسل اول صرفا به بحث تعلیم و آموزش پرداخته و دانشگاههای نسل دوم پژوهش محور هستند، گفت: دانشگاههای نسل سوم دانشگاههای کارآفرین هستند که مدیریت دانش و توسعه جامعه را بر عهده گرفته اند.
داوری با بیان اینکه دانشگاههای نسل چهارم با عنوان دانشگاههای تعالیگرا فعالیت میکنند که این دانشگاهها مرکز تمامی تحولات علمی و تکنولوژیکی جامعه هستند، افزود: دانشگاههای نسل چهارم در واقع فرصتی را فراهم میکنند تا دانشگاهها مرکز همه تحولات جامعه قرار گیرند.
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه این مرکز طی چهار سال فعالیت خود ارتباط خوبی با صنعت، جامعه و کشاورزی داشته است، تصریح کرد: در این مدت، ۹۰ طرح بین سازمانی به ارزش ۴ میلیارد تومان اجرا شده و ۲۰ کارگاه آموزشی و یک استارت آپ ویکند در دانشگاه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در دانشگاه درس مبانی کارآفرینی به دانشجویان ارائه شده است، گفت: دفتر مشاوره کارآفرینی و دفتر استاندارد نیز در دانشگاه راه اندازی شده است.
داشتن چشم انداز شغلی باعث ارتقای کیفیت خدمات میشود
فرزاد نوبخت عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش به تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین تاکید کرد و گفت: اگر فردی خود و درونش را باور کند، نیاز به چیزی نخواهد داشت.
نوبخت با بیان اینکه دانشجویان باید بتوانند لیدرهای آینده کسب و کار در جامعه باشند، اهمیت شبکه سازی در کارهای تیمی را متذکر شد و افزود: داشتن چشم انداز شغلی باعث ارتقای کیفیت خدمات میشود.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه کارکنان نقش به سزایی در موفقیت کار سازمانی دارند، اظهار داشت:گرفتن جشن موفقیت برای یک سازمان و یا شرکت توسط کارمندان نشان دهنده موفقیت آن مجموعه در عمر فعالیت است، چونکه موفقیت در یک کار زمانی حاصل میشود که همه اعضا با هم همدل و یک صدا تلاش کنند.
وی در ادامه سخنان خود به مقایسه جوامع روستایی قدیم با تحولات شهری کنونی پرداخت و تصریح کرد: اگر همه با هم و با استفاده از امکانات دولتی تلاش کنند نمیتوانند کانال آبی که در روستاهای قدیم با شبکه سازی مردم ایجاد میشد، انجام بگیرد.
نوبخت در پایان با تاکید بر ضعف سیستم آموزشی کشور ادامه داد: ارزشها باید به نوجوانان و جوانان به درستی انتقال داده شود تا شاهد رشد و پیشرفت کشور شویم.