آخرین اخبار:
کد خبر:۶۷۹۶۲۰
پور عباسی:

فاز دوم اقدامات ستاد تحول‌ و نوآوری در آموزش علوم پزشکی عملیاتی شد/ اجرای برنامه‌ها در ۳ سطح ستادی، منطقه‌ای و درون‌دانشگاهی

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: فاز دوم اقدامات لازم برای اجرای این بسته در ۳ سطح ستادی، منطقه‌ای و درون دانشگاهی با کمک دست اندرکاران هر سطح طراحی گردید که در اواخر سال ۹۶ به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عطاءالله پورعباسی دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با اشاره به پیشینه تدوین برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: از سال ۹۴ که تدوین بسته‌ها شروع شد از مشارکت و نظرات تمامی دست اندرکاران در سطح مختلف آموزش علوم پزشکی کشور بهره برداری شد و اجرای این بسته‌ها در فاز‌های مختلف پیش رفت.

 پورعباسی گفت: در فاز اول اجرای بسته‌ها ماموریت‌های مشترک و ویژه‌ای در قالب این بسته‌ها تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مناطق آمایشی سپرده شد. این ماموریت‌ها بسیار کلی بودند و بیشتر هدف ایجاد گفتما تحول در سطوح مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: باتوجه به تحقق اهداف اولیه اجرای بسته‌ها و مشارکت موفق دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی در نهادینه کردن این گفتمان در فاز دوم اقدامات لازم برای اجرای این بسته در ۳ سطح ستادی، منطقه‌ای و درون دانشگاهی با کمک دست اندرکاران هر سطح طراحی گردید که در اواخر سال ۹۶ به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌های ملی اقدام در بازه‌های زمانی مختلف تعریف شده‌اند و می‌بایست با برنامه‌ریزی گام به گام اجرایی شود، در همین راستا لازم است برش‌های سالیانه هر اقدام تدوین گردد.

پورعباسی ادامه داد: در سطح ستادی طی ۳ جلسه‌ای که با حضور مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت برگزار شد، فعالیت‌های ذیل هر اقدام برای سال ۹۷ تدوین شد و در واقع این فعالیت‌ها در کنار برخی فعالیت‌های جاری حوزه‌ها برنامه عملکرد سال ۹۷ حوزه آموزش علوم پزشکی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ضروری است به منظور رعایت زنجیره برنامه‌ریزی (از نقشه راه تا اقدام عملیاتی) در سطوح دیگر از جمله مناطق آمایشی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز فعالیت‌های ذیل هر اقدام برای سال ۹۷ طراحی گردد.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: این برنامه‌ها عملاً برش یک ساله فعالیت‌های ذیل هر اقدام است که نشان می‌دهد در هر سطح در جهت تحقق اقدامات تدوین شده، چه فعالیتی برای سال ۹۷ پیش بینی خواهد شد.

پورعباسی در پایان خاطرنشان کرد: قاعدتا برنامه‌های دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی محدود به بسته‌های تحول نمی‌شود و در کنار این فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف جاری دانشگاه‌ها نیز امری است که باید بدان پرداخته شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار