سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت رسمی سامانه ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور برقراری ارتباط موثر با دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی آغاز شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدصادق ضیائی مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به مسائل و مواردی که در حوزه گسترده دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که یکی از آنها دریافت اطلاعات برای تصمیمگیریهای بهینه و درست است، راهاندازی سامانهای به منظور دریافت و ساماندهی اطلاعات ضروری به نظر میرسید.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاداتی مطرح شد تا اطلاعات و مواردی که لازم است در تصمیمگیریهای دانشگاه لحاظ شود، جمعآوری و ساماندهی شود.
مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه اصل کار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزههای اجرا، بر سه رکن اصلی دانشجو، عضو هیات علمی و کارمند استوار است، گفت: از این منظر، دانشجو در رأس مثلث و کارمند و عضو هیات علمی دو قاعده دیگر مثلث را تشکیل میدهند؛ لذا برقراری ارتباط با این سه قشر بخصوص دانشجو که تمامیت ساختار دانشگاه برای ارائه خدمات به اوست، لازم و ضروری است.
ضیائی ادامه داد: در این راستا، با دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، سامانه ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه به نشانی peygiri.iau.ac.ir طراحی و راهاندازی شد. واژه «مردمی» که در عنوان این سامانه به کار برده شده، تعبیری بیرونی و درونی دارد.
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: سامانه مذکور این قابلیت را دارد که با نگاهی جامعتر، عوامل اثرگذار محیطی را در تصمیمگیریها وارد کند.
وی با بیان اینکه این سیستم توسط اداره کل پیگیریهای ویژه و اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی راهاندازی و اجرا شد، گفت: این دو اداره کل برای ورود این سامانه پویا و همهگیر به فضایی عملیاتی، طی ارتباط با معاونان و روسای مراکز، نمایندگان این مجموعهها را به منظور آموزش و شرکت در کلاسهای توجیهی، به سازمان مرکزی فراخواندند.
ضیائی با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، دوران فعالیت آزمایشی خود را طی کرده است، گفت: این سامانه از امروز و به طور رسمی آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.
وی خاطرنشان کرد: این ارتباط، پایه دریافت اطلاعات در حوزه مدیریتی است و از طریق این سامانه، با محیط داخل و بیرون دانشگاه ارتباط موثر برقرار میشود.
مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: نظرات دریافتی از طریق این سامانه، قطعاً در اسرع وقت با ریاست دانشگاه مطرح میشود تا از این نظرات در جهت بهرهوری دانشگاه استفاده شده و همچنین اجابت تقاضای متقاضیان تسریع شود.
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: نمایندگان معاونتهای دانشگاه و مراکز دانشگاهی موظف به پاسخگویی به متقاضیان در اسرع وقت هستند.