کد خبر:۷۲۴۸۱۹
ضیایی در گفتگو با دانشجو:

هماهنگی با سیاست‌های کلان آموزشی از اولویت‌های انتخاب مدیران جدید است/ ۶۴ مدیر گروه آموزشی تعیین شدند

معاون آموزشی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتخاب مدیران گروه‌های آموزشی، ۶۴ مدیر گروه جدید پس از طی فرآیند‌های لازم تعیین شدند.

سید امیرمحسن ضیایی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه زمان مدیریت دوساله بیش از ۷۰ نفر از مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه تا ابتدای مهرماه به پایان رسیده بود، اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده در چهار دانشکده پزشکی، دندانپزشکی (تعدادی از رشته‌ها)، پیراپزشکی و داروسازی که دوره مدیریت مدیران گروه‌های آن‌ها به پایان رسیده بود و با توجه به این موضوع، مدیران جدید گروه‌ها تعیین شدند.

 

وی ادامه داد: طبق آیین نامه انتصاب مدیران گروه در شورای عالی فرهنگی و بر اساس سیاست‌های آموزشی دانشگاه، شیوه نامه‌ای در هیات رئیسه برای تعیین مدیران جدید گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدوین شد.

 

ضیایی تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه جدید، کسانی که دو دوره به طور متوالی مدیر بودند، نمی‌توانند در دوره سوم شرکت کنند و این سنت خوب، فرصتی است تا همه افراد با صلاحیت بتوانند در این مسولیت‌های اجرایی به دانشگاه کمک کنند.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به تغییرات صورت گرفته در برخی گروه‌های دانشگاهی گفت: این شیوه نامه در سه سطح عمل می‌کند به این صورت که افرادی که خود را شایسته این کار می‌دانند می‌توانند برای مدیریت گروه داوطلب شوند.

 

ضیایی اظهار کرد: در هر دانشکده مجموعه‌ای متشکل از هیات رییسه و دو نفر از اساتید پیشکسوت دانشکده و یک نفر نماینده معاونت آموزشی شرایط متقاضیان را متناسب با شیوه نامه بررسی کرده و در مرحله بعدی هیاتی در معاونت آموزشی با حضور استادان پیشکسوت افراد حائز شرایط را به رئیس دانشگاه معرفی می‌کنند؛ در نهایت حکم انتصاب افراد با توجه برنامه‌های ارائه شده، مصاحبه‌ها و میزان هماهنگی با برنامه‌های دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه صادر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این روند تمام سعی مجموعه بر آن بود تا شایسته‌ترین افراد انتخاب شوند، گفت: هماهنگی آن‌ها با سیاست‌های کلان آموزشی دانشگاه و استقرار حاکمیت آکادمیک از مهمترین عواملی بود که در این انتخاب دخیل بود.

 

 ضیایی با اشاره به ملاک‌های انتخاب مدیران جدید گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها گفت: مدیران گروه‌ها علاوه بر مقبولیت در گروه باید برنامه‌ای داشته باشند که بر اساس آن ارزیابی شوند. بر این اساس به هر میزان که این برنامه‌ها مورد ارزیابی آن گروه آموزشی قرار گیرد و در راستای تامین سیاست‌های کلان آموزشی دانشگاه انجام شده باشد، افراد میتوانند در دوره‌های بعدی نیز مورد توجه قرار گیرند و انتخاب شوند.

 

وی روند انتخاب مدیران گروه‌های آموزشی در سایر دانشگاه‌ها را نیز مطابق با حاکمیت ایین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد و گفت: در هر مجموعه‌ای اختیارات باید متناسب با مسولیت‌ها باشد و این مسئله در حوزه مدیران گروه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد. انتظار بر این است مدیران آموزشی گروه‌ها را به سمت برنامه‌های دانشگاه سوق دهند و به نتایج ملموسی دست پیدا کنند، طبیعی است که در این مسیر باید اختیارات لازم را هم داشته باشند.

 

وی در پایان با اشاره به برنامه مهم دانشگاه در جهت رسیدن به جایگاه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، خاطرنشان کرد: مدیریت در محیط‌های آموزشی از جنس هدایت است نه رئیس و مرئوس، همچنین مدیریت در گروه‌های آموزشی با دستورالعمل و بخشنامه نیست و هیات علمی باید با منطق علمی و همگام در پیشبرد اهداف دانشگاه باشد تا بتوان دانشگاه را به سمت جلو پیش برد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار