معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر خرید و فروش طرح شناور گفت: این موضوع کلاهبرداری است و امروز چیزی به عنوان کارت شناور وجود ندارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پورسیدآقایی در حاشیه شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران درباره افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی اظهار داشت: نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی که در شورای شهر تهران تصویب شد مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفت و نهایتاً در جلسه امروز نرخ کرایه اتوبوس ۱۲ درصد افزایش یافت.
وی بیان داشت: درباره نرخ کرایه تاکسی پیشنهاداتی فرمانداری تهران داشت که ما نظر فرمانداری را قبول کردیم تا مصوبه افزایش نرخ کرایه به هیأت حل اختلاف ارسال نشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نهایتاً مقرر شد نرخ کرایه تاکسی نیز بر اساس نرخ تورم ۱۲ درصد افزایش یابد و فرمانداری اعتراضاتی به ماده ۳ و ۵ مصوبه شورا داشت که در ایام پیک ترافیک، شب و بارانی ۲۰ درصد به کرایهها اضافه نشود که این موارد در مصوبه حذف خواهد شد.
پورسیدآقایی بیان داشت: امیدواریم تا دو هفته آینده قیمتهای مصوب چاپ و اعمال شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر برکناری از معاونت شهرداری تهران، گفت: این را باید از خبرگزاریها و سایتها بپرسید که خبر مجهول میزنند.
پورسیدآقایی افزود: فضای مجازی خوب است، ولی برخی از آن سوءاستفاده میکنند، بنده شب به خانه رفتم و گفتند که عوض شدم که اصل این موضوع کذب قطعی است و یک عده آرزوهای خود را خبر میکنند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر خرید و فروش طرح شناور گفت: این موضوع کلاهبرداری است و امروز چیزی به عنوان کارت شناور وجود ندارد بلکه مجوزهای سیاری به یکسری از دستگاهها داده شده است که روزی یک بار میتوانند از آن استفاده کنند و وجه لازم را نیز باید پرداخت کنند.
پورسیدآقایی افزود: مردمی که از طرح جدید اطلاع کافی و لازم ندارند مورد کلاهبرداری در این خصوص قرار میگیرند چرا که در سالهای قبل کارتهای شناوری وجود داشت که سه خودرو میتوانست همزمان وارد طرح ترافیک شود و در طول سال نیز وجهی از آنها دریافت نمیشد. در حال حاضر نیز عدهای که اطلاع لازم را از طرح جدید ندارند توسط سودجویان در این خصوص مورد کلاهبرداری قرار میگیرند.
وی افزود: مورد دیگری که با آن مواجه شدیم سهمیه آژانسها بود. بر اساس مصوبه شورای شهر تهران هزینه آژانسها در طرح ترافیک جدید نصف میشود و متأسفانه تعداد معدودی از دارندگان آژانسها از سهمیه آژانس سوءاستفاده میکنند و با پلیس هماهنگ شدهایم که با این موارد برخورد شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کوچههایی که در شهر تهران بنبست میشوند و عدهای خاص حق تردد دارند، گفت: هیچ کوچهای را نمیتوانند بنبست کنند و ببندند و در کمیته تخصصی این موضوع با حضور نمایندگان مشخص بررسی میشود و اگر نیاز باشد نسبت به بنبست کردن اقدام خواهد شد.
وی درباره افتتاح خط ۷ مترو نیز گفت: قول داده بودیم که تا آخر اردیبهشت این خط افتتاح شود، ولی با مشکلات تأمین مالی و برخی از اجناس مواجه شدیم و امیدواریم در هفته آخر خرداد ۶ کیلومتر از خط ۷ را راهاندازی کنیم و مابقی خط ۷ نیز ایستگاه به ایستگاه افتتاح میشود.
پورسیدآقایی درباره نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاران نیز گفت: به ۲ هزار نفر از خبرنگاران طرح ترافیک دادهایم و بر اساس سهمیه و موارد مشخص شده طرحها توزیع شده است. در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار پرونده جانباز بالای ۲۵ درصد داریم که نهایتاً توانستهایم به ۱۰ هزار نفر از آنها طرح ترافیک بدهیم؛ بنابراین محدودیت برای تمامی مشاغل بوده است.
وی افزود: ما برای طرح ترافیک خبرنگاران پیشنهادهای مختلفی داشتیم و قرار بود به رسانهها سرویس کارپینو بدهیم که موافقت نکردند و یا قرار بود وزارت ارشاد سهمیه خبرنگارها را بدهد که هم وزارت ارشاد و هم مدیران رسانهها این موضوع را قبول نکردند و ما مجبور شدیم خودمان ورود پیدا کنیم.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در حال حاضر نیز هماهنگ شده است به افرادی که تایید شدهاند و طرح ترافیک نگرفتهاند کارت حملونقل عمومی به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان برای یک سال بدهیم.
وی افزود: خبرنگارانی که برای طرح ترافیک ثبتنام نکردهاند سامانه برای آنها باز خواهد شد و میتوانند نسبت به دریافت کارت حملونقل اقدام کنند.
چندی پیش محمد علیخانی در خصوص راهاندازی مجدد خط ۷ مترو، گفت: ایمنسازی این خط حدود ۶ ماه زمان نیاز داشت و مسئولین شهرداری وعده دادند اوایل خرداد ماه این خط آماده راه اندازی مجدد میشود. این در حالیست که رئیس شورای شهر چهارم پس از این اظهارات گفت: در آستانه سومین ماه سال ۹۷هستیم در حالی که همچنان خط ۷ راه اندازی نشده و ابهامات و دلایل سیاسی پشت آن همچنان عامل بسته شدن این خط با اهمیت در حمل ونقل عمومی پایتخت است.