به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تفاهمنامه همکاری میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقهای تهران با هدف اصلاح الگوی مصرف و ارتقای فرهنگ عمومی،صبح امروز (سهشنبه ۲۳ مرداد) امضا شد.
این تفاهمنامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و ارتقای فرهنگ عمومی با عزم ملی و مدیریت جهادی در مصرف بهینه آب و نظر به توسعه فعالیتهای علمی، پژوهشی، آموزشی، تولید و اجرا در زمینه ارائه خدمات و تولید محصولات فرهنگی و لزوم ایجاد همکاری بین مراکز برای تبادل تجارب و اطلاعات و بهرهبرداری از توانمندیهای علمی، تخصصی، اجرایی و امکانات سختافزاری و نرمافزاری موجود دو طرف، تفاهمنامهای میان سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان طرف اول و مهدی فروغی سرپرست شرکت آب منطقهای استان تهران و محمدرضا بختیاری نماینده شرکت آب و فاضلاب استان تهران هر یک به عنوان طرف دوم، امضا شد.
اوحدی: ظرفیت تبلیغاتی شهرداری تهران برای اصلاح الگوی مصرف بسیج میشود
سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست گفت: امروز در تاریخ با عنوان «روز مقاومت» نامگذاری شده و سالگرد شهادت یکی از سردمداران محور مقاومت «محسن حججی» را نیز پشت سر گذاشتهایم و امیدوارم که به برکت این روز و به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای محور مقاومت این اقدام به بهترین شکل انجام گیرد و بتوانیم در راستای اصلاح الگوی مصرف بتوانیم اثرگذار باشیم.
وی افزود: در جوامع توسعه یافته به این باور غیر قابل انکار رسیدهاند که رسیدن به توسعه در هر زمینهای حتی در زمینه نظامی محقق نمیشود مگر آنکه بستر و پیوست فرهنگی برای آن فراهم شود. این مقوله به ویژه برای مفهوم نوین «توسعه پایدار» به معنای استفاده بهینه از منابع با حفظ حقوق نسل آینده نکته بسیار مهمی است با توجه به اینکه وضعیت کشور ما از معضل کمآبی وارد بحران آب شده است.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: این موضوع در حالی برای ما جدیتر میشود که ما در آموزههای دینی خود نیز درباره فرهنگ استفاده و اصراف توصیههای جدی داریم و باید در چگونگی مصرف خود بازنگری کنیم. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که تهران زیرساختهای لازم را برای این حجم از جمعیت نداشت و ساختارها برای یک چهارم ظرفیت فعلی طراحی شده است اما حالا که با همت شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقهای تهران این آب تهیه میشود، ضروری است که در مصرف بهینه بازنگری کنیم.
وی با اشاره به ظرفیتهای سازمان فرهنگی برای این الگوسازی گفت: مهمترین ویژگی سازمان فرهنگی هنری در این است که مخاطب حضور در مراکز ما را انتخاب میکند و به صورت داوطلبانه در مراکز ما فعال است. ما در بخش آموزش۴۰۰ هزار مراجعه داشتهایم که اگر این افراد را در یک خانواده ببینیم، متوجه میشویم که تنها در بخش آموزش ما با ۲ میلیون نفر مخاطب روبهرو هستیم.
اوحدی در ادامه گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تهران به عنوان پایتخت ایران و مرکزی که میتواند بر تمامی نقاط کشور تاثیرگذار باشد میتواند نقش مهمی را در این فرهنگسازی ایفا کند و من طبق همین تفاهمنامه میگویم که تمامی ظرفیت تبلیغی سازمان فرهنگی هنری و تمام سازههای فرهنگی سازمان زیباسازی با مشارکت مدیریت این مجموعه در راستای این تلاش برای ایجاد توسعه پایدار برقرار میشود که این موضوع البته نه به تفاهمی یک ساله که به همکاری همه جانبه و طولانی مدت همه نهادهای فرهنگی نیازمند است.
وی در پایان با بیان خاطرهای از سالهای اسارت گفت: ما سالها تنها با یک ظرف آب هم آب آشامیدنی خود را و هم آب لازم برای وضو را تامین میکردیم و خوشحالم که اولین قدم برای این هدف مشترک نیز به مناسبت روز بازگشت آزادگان، ۲۶ مردادماه در گالری لاله خواهد بود.