رئیس اندیشکده یقین با اشاره به جزئیات دادگاه خود گفت: بنده در سال ۹۵ به مناسبات روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه اراک سخنرانی کردم با این وجود به دلیل سخنانی که در این جلسه مطرح شد دولت از بنده شکایت کرد. در هر حال حکومت در چهلمین سالگرد تولد خودش که باید آن را جشن بگیرد هنوز بر سر اصل اول اسلام یعنی توحید دعوا دارد.
عباسی بیان کرد: رئیس جمهور در سال ۹۳ گفت: کجای علوم اسلامی باید محول شود مگر علوم پایه اسلامی یهودی یا مسیحی ندارد یعنی پایه علوم در همه جای دنیا ثابت است در هر حال رهبری یک ماه بعد در دیدار با اساتید پاسخ رئیس جمهور را دادند و گفتند که مبنای علوم انسانی یهودیت و مسیحیت غیرتوحیدی است و مال ما توحیدی است در هر حال باید این حرف رهبری تئوریزه میشد که از بنده دعوت کردند که در دانشگاه علامه طباطبایی که بزرگترین دانشگاه علوم انسانی خاورمیانه است در رابطه با آنچه که رهبری گفته اند توضیح دهد.
وی گفت: بنده در دانشگاه علامه طباطبایی گفتم بنا بر آنچه که رهبری میگویند مبنای علوم غربی غیرتوحیدی و تثلیثی است که بنده رشته به رشته سندهای تثلیثی بودن علوم غربی اعم از فلسفه، روان شناسی، حقوق، جامعه شناسی، زیست شناسی و فیزیک را ارائه کردم اگرچه رئیس جمهور میگویند مگر پایه علوم یهودی اسلامی مسیحی با هم متفاوت است.
وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه زمانی میتوانند با هم متحد شوند که علم توحیدی متحد تولید کنند و نه موقعی که در و دیوار حوزه مانند دانشگاه و در و دیوار دانشگاه مانند حوزه شود، افزود:، اما چرا علم توحیدی تولید نمیشود؟ چرا، چون بین رئیس جمهور و رهبری اختلاف وجود دارد و رئیس جمهور میگوید که کجای علوم باید متحول شود مگر علوم اسلامی، یهودی، مسیحی است؟ پس هر نظریهای را هر کسی در هر کجا مطرح کرد جهان شمول است یعنی اگر هگل گفت: من از پدر پسر روح القدس منطق تز آنتی تز، سنتز را درآوردم این همان علم است حالا شما با این منطق هگلی قرآن را تفسیر کنید قطعا دچار مشکل میشوید.
وی افزود: اگر برخی از بحثهای مرحوم شریعتی دچار اشکال است دلیلش این است که او قرآن را هگلی تفسیر میکرد مثلا او در مورد آیه ان الله لا یغیر ما بالقوم حتی یغیر ما بالانفسهم میگوید قسمت دوم این آیه تز، قسمت اول آن آنتی تز و برهم نهاد دو بخش آیه سنتز است و این در حالی است که باید تفسیر این آیه توحیدی باشد، اما اگر آن را در مدل تثلیثی هگلی تفسیر کردیم نتیجهای که از آن بیرون میآید مخدوش است.
وی افزود: متودولوژی و منطق قرآن داخل خودش است و ما نمیتوانیم از بیرون با منطق حد وسط ارسطویی یا منطق هگلی آن را تفسیر کنیم در هر حال این اختلاف بین رهبری و رئیس جمهور وجود دارد که از بنده به خاطر اشاره به این اختلاف شکایت شد.
عباسی تصریح کرد: آیا بعد از چهل سال که در جمهوری اسلامی با این همه آدم که به خاطر توحید شهید شده اند ما باید در مقابل حکومت از توحید دفاع کنیم؟ ببینید نظر رهبری انقلاب بر تثلیثی بودن علوم غربی است، اما رئیس جمهور مملکت نظرش این نیست با این وجود یک رئیس قوه دیگر که یک آیت الله است ما را برای توحید محاکمه میکند در هر حال ما بین این سه بزرگوار که هر سه نیز عالم دین هم هستند گیر افتاده ایم معتقدم باید تکلیف خودمان را با توحید روشن کنیم.
وی با بیان اینکه غربیها خودشان در رشتههای مختلف کتاب نوشته اند و گفته اند که علوم ما تثلیثی است، افزود: با این وجود نفر دوم مملکت میگوید، چون بنده گفته ام بین رهبری و رئیس جمهور اختلاف وجود دارد پس باید به دادگاه بروید پس دادگاه به بنده میگوید همه حرفهای شما درست است، ولی به رئیس جمهور توهین شده پس باید به زندان بروید.
رئیس اندیشکده یقین گفت: در حکومت جمهوری اسلامی باید به خاطر اینکه گفته اید در قرآن یک آیه وجود دارد به نام لاتقولو ثلاثه و اینکه گفته اید نظر رئیس جمهور با نظر رهبری در مورد تثلیثی بودن علوم غربی متفاوت است باید محاکمه شوید مگر رئیس جمهور نمیداند که علوم پایه اسلامی یهودی و مسیحی دارد و چرا شما در بین ۱۲۰ رشته شما مشخص کرده اید که در علوم غربی تثلیث وجود دارد سوال این است که آیا در هر گوشه از دنیا که بود نمیگفتند که شما که ۱۲۰ رشته را آنالیز و تثلیثی بودن آن را مشخص کرده اید پس بیایید در جشنواره خوارزمی و فارابی به شما جایزه بدهیم، اما در جمهوری اسلامی میگویند باید در دادگاه محاکمه شوید.
وی با بیان اینکه لیبرالهای وطنی کشور دچار مشکلات کلیدی هستند و این موضوع شوخی بردار هم نیست، اظهار کرد: تئوریسن اصلی این دولت آقای جواد طباطبایی است و این وزیری که چند روز پیش فرار کرد تا او را استیضاح نکنند و ارزیابی نشود تشکیلاتی را درست کرده که در خود دولت هم پیگیری میشود و آن مقولهای است به نام مکتب ایران شهری. این مکتب میگوید ما باید هویت اسلامی را بزنیم و بعد هویت ایرانی را بچسبیم و آن را با ایدئولوژی لیبرالیسم امروزی ترکیب نماییم تا از ترکیب لیبرالیسم ایرانی و هویت ایرانی هویت ایران شهری به وجود بیاید و این هویت ایران شهری هویت لیبرالیسم ایرانی است.