معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دولت تدبیر و امید از طریق اجرای طرح و تصویب مناسب اعتبار به دنبال تحقق بیشتر دسترسی معلولان به خدمات مناسب و فرصتهای برابر توسعه فردی است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن غفوریان اظهارداشت: سال ۹۲ به آموزش و پرورش استثنایی کشور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد که با همت دولت تدبیر و امید این مبلغ هم اکنون به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که افزایش بیش از ۶ برابری را نشان میدهد.
وی با بیان اینکه معلولیت تنها مشکل فرد نیست بلکه کنترل تبعات آن باید مساله جامعه نیز باشد گفت: افراد معلول باید برای حضور موثر در جامعه ازآموزش، خدمات و فرصتهای برابر بهرهمند شوند.
غفوریان تاکید کرد: به عنوان متولیان برنامه ریزی در امور مردم همچنین متولی اجرای امور معلولان باید دانست که استفاده از حقوق برابر تنها داشتن امکانات نیست بلکه باید زمینه حضور مطمئن آنان ر. ایجاد کرد.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به موفقیت معلولان در مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ نفر از معلولان امسال در دانشگاههای مختلف کشور پذیرفته شده اند که از این تعداد ۱۵ نفر حائز رتبههای اول تا سوم کنکور بوده و یک نفر نیز در رشته پزشکی پذیرفته شده است.
وی با ذکر این نکته که خدمات توانبخشی از آموزش جدا نیست حتی بر آن مقدم است تاکید کرد: با هم فکری معلمان، مربیان و اولیا باید توانمندی این افراد به منصه ظهور برسد تا با کسب اعتماد بنفس و انگیزه همانند سایر مردم در جامعه حضور فعال داشته باشند.
غفوریان به سختی کار معلمان مدارس استثنایی اشاره کرد و گفت: معلمان در این حوزه بسیار پرکار و فعال هستند و در مقایسه با معلمان مدارس عادی علم بالاتری در حیطه آموزش و تربیت دانشآموز دارند.