عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما هم با منتقدان کنکور همسو هستیم و معتقد به حذف کنکوریم، اما امروز هیچ زیرساخت و ابزاری نداریم که جایگزین کنکور کنیم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد بیرانوند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر با موضوع «کتاب درسی» در پاسخ به پرسش رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی مبنی بر چرایی عدم اجرای قانون حذف کنکور، اظهار کرد: گویا جای ما با هم عوض شده و ما باید این پرسش را مطرح کنیم؛ مجلس وقتی میبیند سازوکارها فراهم نیست، باید چه کند؟ آموزش و پرورش باید ابزارهایی برای حذف کنکور استفاده میکرد که رخ نداده است.
وی افزود: ما هم آرزو داریم این اتفاق بیفتد، اما زیرساختها فراهم نشده است؛ چه ابزاری داریم که تشخیص دهیم دانشآموزان مستعد چه رشتههایی هستند، بهخصوص اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر داوطلب رشته تجربی هستند.
بیرانوند با بیان اینکه ما هم با منتقدان کنکور همسو هستیم و معتقد به حذف کنکوریم، اما امروز هیچ زیرساخت و ابزاری نداریم که جایگزین کنکور کنیم، گفت: ما آماده تبیین مسئله در این برنامه هستیم.
وی در واکنش به اظهارات حداد عادل مبنی بر اینکه معلمان حق التدریس نمیتوانند استخدام شوند، گفت: بنده نشنیدم، اما باید بگویم مصوبه مجلس نهم این بود که تعدادی نیروهای پیشدبستانی برابر نیاز آموزش و پرورش به عنوان معلم حقالتدریس مشغول بهکار شوند که بیش از ۳۳ هزار نفر هستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بنده این طرح را نوشتم؛ این معلمان به فردای شغلی خود اطمینان ندارند و به همین علت آموزش قوی نمیبینند و انگیزه ندارند و ما خواستیم که استخدام شوند که با قدرت سر کلاس بیایند و تربیتشدگانی باشند که بهدرستی از عهده تعلیم و تربیت بر آیند؛ اینها که اطمینان خاطر ندارند چطور میخواهند آموزش دهند؟ قصد ما این است که این افراد از مجرای درست خود استخدام شوند.