کد خبر:۷۴۴۹۷۱

چرا میگوییم راه اندازی و مدیریت استارت آپ در ایران شاخ غول شکستن است؟

شاید بسیاری از تحلیل گران اعتقاد داشته باشند که برپا کردن یک استارت آپ در ایران و نگهداری از آن کار نسبتا راحتی است!

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، شاید بسیاری از تحلیل گران اعتقاد داشته باشند که برپا کردن یک استارت آپ در ایران و نگهداری از آن کار نسبتا راحتی است! اگر از چند اقتصاددان و متخصص بپرسید و یا به دور و اطراف خود نگاه کنید متوجه می‌شوید که بین کارآفرینی نوین و راه اندازی یک شغل به صورت سنتی تفاوت بسیار زیادی وجود دارد و این تحلیل ها از بیخ و بن غلط هستند!

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار سنتی مهم ترین اصل تامین سرمایه است. این سرمایه یا با وام‌های بانکی، یا به صورت شخصی و سرمایه گذاری سرمایه داران تامین می‌شود و مشکل زیادی بر سر راه کسانی که می‌خواهند اینگونه کسب و کارهایی راه بیاندازند ( در مقایسه با مشکلات موجود بر سر راه استارتاپ ها ) نیست. البته شرکت های سنتی در این راه نیاز به تلاش نسبتا خوبی در کسب مشتری و تبلیغات به شیوه‌ی سنتی و همچنینن دانش فنی تنها در زمینه‌ی فعالیت خود، خواهند داشت. همین!

در حالی که در شرکت های استارت آپی که اغلب آن ها در ایران به صورت آنلاین و اپلیکیشنی هستند، مانند پین‌ورک که فعال در حوزه خدمات آنلاین منزل است، تمام واحدهای منعدد و گوناگون فعال باید پیشرفته تر از شرکت های سنتی باشند!

باید تمام ابزار‌های بازاریابی شناسایی، درک و تحلیل شوند و آگاهی کامل بر آنها وجود داشته باشد. در فعالیت‌های استارتاپی علاوه بر تسلط بر بازاریابی سنتی باید تسلط وسیع تری به دیجیتال مارکتینگ و کانال و شبکه‌های آنلاین بازاریابی داشت.

بیایید یک مثال ساده بزنیم. حسابداری در  شرکت های سنتی روند مشخصی دارد و  اگر این شرکت ها کوچک باشند کارشان با یک حسابدار هم راه میفتد! اما این قضیه در شرکت های استارت آپی، هرچند کوچک باشند، به این سادگی ها هم نیست!

چرا میگوییم راه اندازی و مدیریت استارت آپ در ایران شاخ غول شکستن است؟

به دلیل سنتی ماندن سیستم حسابداری در ایران با وجود تغییرات بازار، بسیاری از تراکنش ها به دلیل جدید بودن قابل شناسایی نبوده و به هنگام ثبت حسابداری دچار مشکل می‌شوند. همچنین در شرکت های خدماتی مانند پین‌ورک که خدمات متعددی مانند نظافت منزل ، کارواش سیار درب منزل ، سمپاشی و باغبانی، باربری و اسباب کشی، خشکشویی و مبل شویی و ... ارائه می‌دهد، به دلیل حجم بالای سفارشات و تراکنش ها به یک زیر ساخت قوی تر نسبت به شرکت های سنتی احتیاج است و در نتیجه نیاز به سرمایه بیشتر خواهد بود. با این حال پیدا کردن سرمایه‌گذار در زمینه استارتاپ های اینچنینی بسیار سخت و نا امید کننده است!

از حسابداری که بگذریم، بخش تولید محتوا و مدیریت سایت در ایران هم مشکلات مخصوص به خود را دارد. برای به روز بودن و باقی ماندن در بازار رقابتی هر روز نیاز های جدیدی به ابزار‌های بازاریابی حس شده و به دلیل وجود تحریم ها فراهم کردن این امکانات برای کارآفرینان جوان ایرانی ها کار دشواری است.

جدا از این موارد، بحث به روز بودن در زمینه‌ی فنی استارت آپ‌ها نیز مقوله‌ای است که در شرکت های سنتی به چشم نمی‌آید. این به روز بودن تا حدی در حیات استارت آپ ها ضروری است که تیم فنی پین‌ورک دائما در حال مطالعه بوده تا بتوانند در قرن انفجار اطلاعاتی دوام بیاورند و محکم تر از قبل برای مردم کشورشان گام بردارند.

همچنین در مقایسه با شرکت های سنتی نیاز به تیم پشتیبانی و CRM قوی‌تری احساس می‌شود. زیرا به دلیل جدید بودن ماهیت استارت‌اپ، مشتری ها نیاز به همراهی مداوم قبل، حین و بعد از سفارشات خود دارند.

 با وجود تمام این مشکلاتی که به آن‌ها تنها اشاره‌ی کوچکی کردیم، هنوز هم شرکت های موفقی مانند پین ورک، که در این مطلب مورد مطالعه‌ی ما بود، به همراه دیگر دوستان استارتاپی خود به راه خود ادامه می‌دهند و برای هدف خود و ساختن زندگی راحت‌تر برای مردم ایران، می‌جنگند!

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار