به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا رحمانی وزیر صنعت امروز در دومین همایش جایزه ملی نشان (برند) تجاری برتر ایران که در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: همه ما معتقدیم که کشور پر پتانسیلی هستیم و کشور ما در حوزه معدن جزو ۱۰ کشور معدنی دنیا قرار دارد.
وی افزود: با توجه به منحصربهفرد بودن بسیاری از کالاهای تولیدی کشور قابلیت برند شدن را دارد.
رحمانی با بیان اینکه پیشران موتور اقتصاد کشور در سال آینده صادرات خواهد بود، لازمه آن برندسازی است.
وزیر صنعت اظهار داشت: بنابراین اگر بخواهیم در سال آینده رکود بیشتری نداشته باشیم و در تولید رونق داشته باشیم، باید برندسازی را توسعه دهیم.
وی افزود: صادرات زودبازده است، اما در حوزه معدن بازدهی طولانیتر است.
رحمانی با بیان اینکه ظرفیت تولید و صادرات معدنی ما ۲۰ میلیارد دلار است، گفت: سال گذشته در زمینه معدنی ۹ میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال به مرز ۸ میلیارد دلار در صادرات معدنی رسیدهایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایطی که مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفتهایم، راه مقابله با آن حفظ تولید موجود است، گفت: حفظ تولید به معنای حفظ اشتغال است.
وی افزود: دغدغه مادران امروز اشتغال فرزندانشان است.
رحمانی بیان داشت: برای جدی گرفتن کالای ایرانی باید برند ایرانی را جدی گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ما دست تولیدکنندگان را میبوسیم که در شرایط سخت امروز تولید را حفظ کردهاند، زیرا حفظ تولید به معنای حفظ اشتغال و حفظ کارگران در مشاغلشان است.
وی با تأکید بر اینکه توجه به برندسازی ضرورت است، گفت: برای شناساندن کالاهای تولیدی راهی جز این امر وجود ندارد.
رحمانی گفت: تقویت صادرات دنیا هم با برندسازی صورت گرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برندسازی تقویت اقتصاد و ایجاد اشتغال برای همه در کشور است و انتخاب برندها به یک نفر خطای تحلیلی است.
وی ادامه داد: برای برندسازی باید در زنجیره ارزش قرار گرفت. تشکیل شرکتهای صادراتی تخصصی و ورود دانش به این حوزه ضرورت است.
رحمانی با بیان اینکه باید برای صادرات نیز برنامه جامع داشت، گفت: خودرو هم مشکلات زیادی داشت که ما برای حل مشکلات آن بستهای ارائه کردیم که البته ممکن است برخی از نتایج آن سال آینده مشاهده شود.